K tisku návrhu Pravidel pro poskytování dotací z rezerv pro městské části hl m. Prahy v rozpočtu vlastního hl.m. Prahy (v kap. 10) v r. 2015:
Jedná se o metodiku poskytování dotací. Asi je to OK. Je tam ale věta: Žádost o dotaci zašle městská část náměstkyni primátorky hl. m. Prahy pro finanční oblast, zástupkyni ředitele Magistrátu HMP pro Sekci finanční a správy majetku a elektronicky ve formátu Excel nebo Word nikoli pdf. na adresu nadezda.hunackova@praha.eu.
Pravděpodobně dám pozměňovací návrh na změnu, aby bylo možné žádost poslat ve formátu open document format (ODT nebo ODS). Možná je to trolení, ale je fakt, že licence na nové MS Office nejsou úplně zanedbatelné a podmíňování žádosti zakopením produktu je dost sprosťárna.
K tisku návrhu Pravidel pro poskytování finančních prostředkůz rezervy na spolufinancování projektů EU/EHP ve schváleném rozpočtu vlastního hl.m. Prahy (v kap. 10) na rok 2015:
Asi OK
K tisku Z-3260 (k návrhu na revokaci usnesení ZHMP č. 41/29 ze dne 11.9. 2014 ve věci poskytnutí Ručitelského prohlášení hlavního města Prahy vystavené v souvislosti s uzavřením dodatku č. 5 ke kupní smlouvě č. prodávajícího (věřitele): ŠT/O1/008/06/SML, č. kupujícího (dlužníka): 9015000136 ze dne 31.05.2006 ve znění jejího dodatku č. 1 ze dne 31.10.2011, dodatku č. 2 ze dne 28.08.2012, dodatku č. 3 ze dne 10.12.2012, dodatku č. 4 ze dne 29.05.2014 mezi společností Dopravní podnik hl.m. Prahy, akciová společnosti a společností ŠKODA TRANSPORTATION a.s.):
Poměrně komplikovaný tisk. Praha v něm prohlašuje, že se zaručuje za závazky DPP vůči Škoda Transportation, které vznikly nákupem tramvají.
V čem je háček: HMP se nemůže jednoduše zaručit za závazky DPP, protože takovéto bezúplatné prohlášení by to mohlo být chápáno jako veřejná podpora a Evropská komise by mohla jít Praze po krku. Aby bylo možné záruku poskytnout, musí být taková záruka úplatná. Po konzultaci s ÚHOSem a EK byl přijat následující postup:
1) Vyčíslení orientační ceny záruky
2) Uzavření dodatku ke smlouvě s DPP, která umožní kompenzaci záruky jako nepeněžní část přiměřeného zisku.
Co je potřeba ohlídat: Mimo EK se k věci měla vyjádřit i Evropská Investiční Banka. Stanovisko by měla dodat k datu konání Zastupitelstva.
Ostatní snad OK.
K tisku Z-3240 k požadavkům městských částí hl.m. Prahy na ponechání nevyčerpaných účelových prostředků, které jim byly poskytnuty z rozpočtu hl. m. Prahy v roce 2014 (příp. v předchozích letech), k využití v roce 2015:
Většina asi OK. Často se jedná o převod prostředků z důvodu nedokončení plánovaných akcí. Problematické kapitoly můžou být ty, kde se jedná i o změnu účelu. Na jednu stranu nechceme MČ penalizovat za to, že ušetřily. Na druhou stranu může být nevyčerpání znakem toho, že si prostě řekli o více penět, než kolik mohli vyčerpat. Pokud by si neřekli o víc, peníze by jim nezbyli a nemohli by je použít na jiný účel.
Dost ošajstlich se mi zdá situace (strana 26), kdy Praha 12 požádala o dotaci nejprve HMP, kterou vyčerpala. Následně požádala o dotazi z OPŽP. Těmito penězi pokryla i část předchozí dotaze z HMP a žádá o ponechání ušetřených prostředků v rozpočtu.
K tisku Z-3226 k k návrhu na ponechání nevyčerpaných finančních prostředků příspěvkových organizací hlavního města Prahy z roku 2014 a let minulých a jejich využití ke stejnému účelu v roce 2015:
Podobné jako předchozí materiál, ale týká se příspěvkových organizací. Je tam opět zpropadená ZOO (pavilón goril).
PIS stánek (str. 55)?
O jaké akce se jedná v kapitole 7? jsou tam dvě, jedna za 22 M, druhá za 3,1 M.