Dne 19. 7. se uskutečnila schůzka s Adamem Zábranským, kde byla problematika diskutována. Večer byla problematika autobusů řešena ještě s Jakubem.
Výstupem naší diskuze byla následující zjištění:
1) V roce 2008 se uskutečnil poměrně předražený tendr na nákup 620 autobusů, který vyhrála společnost SOR Libchavy. Tato společnost nebyla v Praze v minulosti přítomna; v době tendru však patřila do skupiny J&T, se kterou dnes obchoduje Pavel Bém.
2) Na základě rámcového výběrového řízení se uskutečnilo několik JŘBU na autobusy, aby byly dodány v požadovaných počtech.
3) Dopravní podnik jednal se spol. SOR Libchavy o tom, aby dokázala snížit prodejní cenu autobusů (např. kloubových na 6,45 mil. za kus), čímž došlo k úsporám. Ceny za kloubový nízkopodlažní autobus od jiných dopravců v jiných městech se pohybují od 6,2 do 6,6 milionů Kč.
4) Společnost SOR Libchavy byla v roce 2008 poměrně úspěšně se rozvíjejícím dodavatelem autobusů; měla zakázky i mimo ČR a rozhodně se kvalitativně nejednalo o chybu.
5) V roce 2016 udělal DP výběrové řízení, kde se počítalo s cenami 5,5 mil. Kč za 12 M autobus a 7,0 mil. Kč za 18 M za 18 M autobus. Součástí VŘ byla ale řada technických zařízení, tudíž přirozeně ne vše by se platilo za autobusy.
6) Toto VŘ bylo zrušeno, neboť vyhodnocující kritéria byla příliš složitá a Dopravní podnik nedokázal záležitost dobře zadministrovat. VŘ vyhrál jako jediný nevyloučený účastník SOR Libchavy. Proto je napadlo Iveco (dodavatel autobusů do roku 2008, které má enormní zájem na této dodávce) a nepřímo pohrozilo odchozem z ČR. DP potom VŘ na nové autobusy zrušil.
7) Nové výběrové řízení na autobusy v počtu 300+150+25 za cca 2 miliardy Kč bylo vypsáno v polovině roku 2016. Má jiná hodnotící kritéria, než mělo předchozí, ale ceny, se kterými se počítá, jsou stejné.