Projekt

Obecné

Profil

Podání #23760

uzavřený

Veřejné setkání - Plavba komunálem

Přidáno uživatelem Gabriela Macečková před asi 5 roky(ů). Aktualizováno před téměř 5 roky(ů).

Stav:
Dokončen
Priorita:
Normální
Přiřazeno:
-
Začátek:
16.10.2019
Uzavřít do:
% Hotovo:

100%

Odhadovaná doba:

Popis

Nápad – uspořádání dalšího veřejného setkání Pirátů z městského obvodu Ostrava – Jih v místní hospůdce
Příběh tématu – je to už rok od doby, co byli Piráti z Jihu zvoleni do zastupitelstva. Už rok fungujeme v obvodním zastupitelstvu, v komisích = poradních orgánech rady a finančním a kontrolním výboru.

Cíl akce – Cílem akce je prezentovat veřejnosti naší prací v zastupitelstvu, komisích a výborech. Odprezentovat naše úspěchy, ale i neúspěchy. Kam jsme se za ten rok posunuli, kam bychom nadále chtěli směrovat, ale i také získat zpětnou vazbu od občanů.

Medializace -
• FB událost
• Letáková kampaň
• Instagram
• stanovení cílové skupiny
• Pozvánka na členy, příznivce do FB skupiny a Newsletterem
• Událost ve veřejném kalendáři MSK
Navrhované kroky (milníky) -

  1. 20.10. – založená událost
  2. 30. 10. – letáček
  3. 10.11. – nachystané prezentace a sehnané veškeré technické vybavení
  4. 14.11. – den veřejného setkání

Odhad celkových nákladů
6.000,- Kč na celou akci. 3 tisíce na tisk letáčků. 2 000 na občerstvení – nealkoholické nápoje a drobné občerstvení. 1000 na propagaci po sítích.
Předpokládáme, že většina rozpočtu v záměru se nevyčerpá.

Mediální rizika – nejsem si vědoma žádných rizik

Předpokládané medializované výsledky a výstupy – výstup na FB Piráti Ostrava – Jih, Piráti Ostrava, výstup na webových stránkách

Aktualizováno uživatelem Jakub Dedek před asi 5 roky(ů)

Záměr má být reálný předpoklad nákladů, byť s cca 20% rezervou na nepředpokládáné výdaje. Proto "předpokládáme, že většina rozpočtu v záměru se nevyčerpá" není vhodné k sestavování záměru.

V návodu na žádost je u medializace bodově uveden myšlenky, které je třeba zohlednit a které by se měly rozepsat nebo udělat. Například bod: "stanovení cílové skupiny" je o tom, abyste na základě akce vy stanovili tu cílovou skupinu, koho tím chcete oslovit.

Já na ní odpovím:
Jde totiž o akci hodně politickou, poměrně pro širokou veřejnou nezajímavou. Proto i celý charakter akce by měl být spíše cílený na Piráty a širší příznivce, ale dost pochybuji, že na takto politicky pojatou akci dostanete někoho jiného.

Proto taky si nemyslím, že velká míra placené propagace by se měla použít a vyhodit za to peníze je jednoduché.
Proto v takto formulované žádosti nesouhlasím vůbec s letákama (to je způsob reklamy pro širokou veřejnost, což ale není cílovka této akce), stejně tak s rozpočtem 1000 korun na propagaci akce na FB. Tam bych osobně dal maximálně 400 korun a i to jsou spíše peníze vyhozené do luftu.

Dále bych se zeptal na charakter akce.
"Cílem akce je prezentovat veřejnosti naší prací v zastupitelstvu, komisích a výborech." - kdo to bude prezentovat? A má to být přednáška nebo nějaký kulatý stůl? Co je tedy smyslem akce jako takové, protože těch věcí za rok je spousta co se událo všude možně. Tak to vypadá, jako by si měl občan sednout a vyslechnout si několikahodinovou nalévarnu o tom, co vše děláte, ale hádám, že to tak být nemá. Tak jak to tedy má vypadat? Tedy hlavní je odpověď na otázku, co přesně chcete prezentovat... :-)

Aktualizováno uživatelem Jakub Dedek před asi 5 roky(ů)

Dále bych se zeptal, jak to vypadá s Jižanskými novinami. Máte tam rozpočet na jednu velkou várku a já jsem na žádné schůzce k tomu, kde byste konzultovali podobu nebyl a o žádné nevím.

Aktualizováno uživatelem Gabriela Macečková před asi 5 roky(ů)

Uvedla jsem u všeho dvojnásobnou částku, ať máme dostatečnou rezervu. Nemyslím si, že 6 000 je nějaká přehnaná částka.

Cílovka jsou lidi kteří s námi dlouhodobě spolupracují, účastní se našich akcí a nějakým způsobem nám vyjadřuji podporu a pak občané Jihu.

Děkujeme za rady. Máme v plánu pozvat naše příznivce a členy a zaměřit primárně na ně a až sekundárně na širý lid.

Chápu tvé argumenty, proč nesouhlasíš s letákama, ale máme s tímto druhem propagace zkušenosti a zatím nám to vyhovuje a lidi to oslovuje. Jak už jsem psala výše uvedené částky jsou nadhodnocené, tzn. i ta za propagaci po fb.

Tohle už jsou konkrétní věci, které snad do záměru nemusím psát.
Konkrétní program je:

  • zdravice
  • překvapení -prezentace
  • volná debata Začátek 17:00

Konec 20: 00

Proč se ptáš na to mě a tady? Já jsem do toho do JL nepřispívala a neřeším to a taky jsem nebyla na žádné schůzce k jeho úpravě/vizuálu. Nechceš jít s tím za někým jiným? A někde jinde? A co ty, už máš hotový ten Frenštát?

Aktualizováno uživatelem Pavlína Polášková před asi 5 roky(ů)

Ahojte,

toto veřejné setkání se organizuje pro sirokou veřejnost. Chceme zajímavějsi koncept nez "přijďte na schůzku", které stejně nemáme, protože si pravidelne skypujeme každé úterý. Pro nás je důležité ukázat, co jsme udělali, co ne a co se tu na obvodu vlastně děje. Nám nikdo tiskovku neudělá, bojujeme tedy různě a jak se dá. Akce je dobrý nápad, za mě naše vystupy mají smysl koncepční a programový, možná méně PR, ale přišli jsme dělat politiku, ne dělat Prchala.
Pokud je zde problém s penězi, klidně schvalte nižší rozpočet, já dost věcí platím ze svého a i kolegové to mají podobně. Jedná se o akci za 6 000 Kč a podmínky jsou jak pro akci za 100 000 Kč. Chápu, že je třeba vše zdůvodňovat, ale takhle podaná reakce je buzerstyl, pardon.
Holky se snaží, chtějí udělat hezkou akci a mají chuť. Tohle tvé jednání takovou chuť bere. Nebudu moc odbihat, ale prosim, spocitej si za posledni rok, kolik akci v Ostrave ostravsti Pirati udelali. Hmmm..
Akci rozebírame na skypu a tesime se na ni. I pro nas to bude znamenat provedeni revize programu, coz je vec, kterou chci uridit i z pozice PMS a o ktere se diskutovalo v PS Ostrava. Je to tedy důležité smerem ven i dovnitr.
Pod Plachtami neni předmětem této žádosti, dotazy k tomu zde jsou tedy zbytečne. Jako kolega PMS se můžeš vždy zeptat na progres a ne to vypisovat zde do Redmine k nesouvisejicimu tematu. Jsem za ne zodpovedna ja a klidne to budu konzultovat ale peskovat se za prubeh atd. nenecham. Každopádně zde tohle tema odmitam dale rozebirat, jak jsem psala, neni predmetem zadosti.

Aktualizováno uživatelem Jakub Dedek před asi 5 roky(ů)

Prosím, odprostěme se od osobní roviny a řešme tu věcnou. Děkuji.

Ad Gabča:

Na pirlisty se ptám ptotože narážím na cílovou skupinu Široká veřejnost, která je v případě letáků a novin je úplně stejná. A zatímco z 1000 rozdaných novin si je např. 200 lidí otevře a něco si přečte, tak v případě 1000 rozdaných letáků přijde na akci kolik lidí? Když bude dobře, tak 2. Tedy efektivita jde 100x dolů, když je dobře. Akce má formát cílové skupiny naši lidé a už naší příznivci. Obávám se že široká nezainteresovaná veřejnost na naší schůzku nepřijde.

  • nebo klidně uveď argumenty: proč by měla široká veřejnost na pozvánku z letáků, která bude obecná, přijít? Čím je nalákáš?

Jak sama uvádíš:
"Máme v plánu pozvat naše příznivce a členy a zaměřit primárně na ně a až sekundárně na širý lid."

  • Proč by většina peněz záměru měla jít na sekundární účel? Čeho tím chceš docílit?
  • kolik chcete natisknout letáčků za 3 tisíce?

"máme s tímto druhem propagace zkušenosti a zatím nám to vyhovuje a lidi to oslovuje"

  • je rozdíl tématická akce a akce obecného pokecu

"Tohle už jsou konkrétní věci, které snad do záměru nemusím psát.
Konkrétní program je:
zdravice
překvapení -prezentace
volná debata Začátek 17:00

Konec 20: 00"

  • naopak, tohle je potřeba pro určení cílové skupiny akce, pro vyhodnocení atraktivnosti atd. Na základě obsahu se snad dělá i propagace. Bez znalosti obsahu asi těžko může schvalovatel něco schvalovat. Kdyby přišla žádost o dotaci do komise v komunále bez specifikovaného programu, tak asi taky těžko pro to zvedne člověk ruku, ne?

Ad Pavlína:
"Pro nás je důležité ukázat, co jsme udělali, co ne a co se tu na obvodu vlastně děje."

  • tu ale řešíme, jestli to ten cíl opravdu splní. Kolik lidi očekáváš při tomto konceptu na tuto akci přijde? Jaký bude poměr cena/výkon?

"Akce je dobrý nápad, za mě naše vystupy mají smysl koncepční a programový, možná méně PR, ale přišli jsme dělat politiku, ne dělat Prchala."

  • ale rozpočet na propagaci je, jako bychom právě toho Prchala dělat chtěli. Já tu právě říkám, že u akce tohoto typu je obrovské PR neefektivní. Tedy že co se týká akce, tak ji klidně boostnu, to ani nemusí být v záměru, stejně tak ji rozešlu na kontaktlist, ale je hlavně na vás, ať si tam pozvete své známé, příznivce a kamarády, aby se hlavně oni dozvěděli o tom, co tam přesně děláte, abyste získali hlavně jejich důvěru. Oni to už budou předávat dále tu informaci, ale široká veřejnsot se obávám na akci tohoto typu nepříjde.

"podmínky jsou jak pro akci za 100 000 Kč" - jak jsem psal už Gabči v sms, jde o efektivit vynaložených prostředků. Já se ptám na detaily, které v žádosti chybí a které očividně i dle odpovědi nejsou vůbec v záměru akce zvažovány.

"Chápu, že je třeba vše zdůvodňovat, ale takhle podaná reakce je buzerstyl, pardon.
Holky se snaží, chtějí udělat hezkou akci a mají chuť. Tohle tvé jednání takovou chuť bere. Nebudu moc odbihat, ale prosim, spocitej si za posledni rok, kolik akci v Ostrave ostravsti Pirati udelali. Hmmm.."

  • pojďme prosím rozlišovat mezi osobní rovinou a rovinou věcnou. Žádný záměr tu ještě nikdy nebyl odmítnutý, ale aby byl schválený, tak je třeba akci náležitě podložit. Vyplývá to i z předpisu pravidel hospodaření.

Pod plachtami jsem jasně výše zdůvodnil, proč s tímto záměrem souvisí. V momentě, kdy by cílovka nebyla i široká veřejnost, tak až v ten moment přestane se záměrem souviset. O žádné peskování nejde, fakt nevídím, kde nějaké peskování vidíte. Jestli Jižanské listy ještě letos vydáte nebo ne je mi docela jedno, převést záměr do dalšího roku je to nejmenší, co se dá udělat a nevidím v tom problém. Jsou zde naprosto věcné dotazy k tomu, v jakém je to stavu, protože to má o několik řádu větši potenciál než letáčky s pozvánkou na akci.


Mé dotazy byly naprosto konkrétní a věcné. Žádost byla sem přímo hozena v této variantě, proto na ní i v této variantě reaguji. Proto prosím, aby i odpovědi byly konkrétní a věcné a ne na základě argumentačních faulů.

p.s. klidně záměr s kýmkoliv pořeším osobně tak, aby splňoval náležitosti pro hospodáře. Není v tom žádný problém, stačí se jen domluvit.

Aktualizováno uživatelem Romana Körösi před asi 5 roky(ů)

Proč se tady Jižanské PIR.listy řeší , když ve finále je to jak píše Kuba fuk. Osobní rovinu zde žádnou nevnímám a pokud jde o akci mě se lidé docela dost ptají jak válcům na úřadě.. Tudíž veřejnost to zajímá.

Aktualizováno uživatelem Romana Körösi před asi 5 roky(ů)

Romana Körösi napsal:

Proč se tady Jižanské PIR.listy řeší , když ve finále je to jak píše Kuba fuk. Osobní rovinu zde žádnou nevnímám a pokud jde o akci mě se lidé docela dost ptají jak válcime na úřadě.. Tudíž veřejnost to zajímá.

Aktualizováno uživatelem Gabriela Macečková před asi 5 roky(ů)

Opětovně uvádím, že cena x 2. Opravdu nemám v úmyslu utratit 3 000 kč za letáky. Jak už psala Pavlína vůbec nemáme problém tu částku snížit.

Co je tedy ještě potřeba dopsat?

Aktualizováno uživatelem Jakub Dedek před asi 5 roky(ů)

" PIR.listy řeší , když ve finále je to jak píše Kuba fuk."
Jak jsem uvedl, 1000 pirlistů má 100x větší užitek než letáčky na cílovku široká veřejnost.

Šlo by prosím rozepsat tu akci do požadované podoby, například jak to udělal Těšín zde? Děkuji.
https://redmine.pirati.cz/issues/22814

Aktualizováno uživatelem Gabriela Macečková před asi 5 roky(ů)

Chceme dne 14. 11. 2019 uspořádat veřejné setkání s občany v restauraci Fontána, kde máme zdarma zarezervovanou oddělenou zadní část.
Veřejné setkání začne v 17 hodin a bude rozděleno do čtyř částí. První z nich bude tzv. 1)zdravice – všechny uvítáme, případně představíme. Potom bude následovat 2)překvapení, jehož průběh nezabere déle než 10 minut. Následně bude 3)prezentace, co se nám povedlo prosadit v zastupitelstvu, co se nepovedlo, na čem pracujeme, co plánujeme a jak naše kroky odpovídají volebnímu programu, s kterým jsme byli zvoleni. Poslední část programu bude 4)debata, kde se nás kdokoliv může na cokoliv zeptat, sdělit nějaký svůj nápad, nebo říct ho trápí. Po vyčerpání konkrétních dotazů/podnětů/sdělení atd. bude volná diskuze.

Cílem akce je sejít se příznivci, členy, členy komisí a občany, kteří nás sledují a dát jim možnost se nás na cokoliv z očí do očí zeptat, nebo něco s námi probrat. Udělat si revizi programu a zároveň i vnitřní teambuilding a namotivovat se do dalších tří let.

Medializovat akci hodláme skrze facebook, Instagram, plošnou pozvánkou na členy a příznivce a taky oslovením konkrétních osob, o kterých víme, že s námi nějakým způsobem fungovali či nás podporují. Další způsob medializace je letáková podpora, s kterou máme už zkušenosti a v minulosti se nám vyplatila.
Odhadovaný počet lidí z řád občanů – 5 lidí. Celkový odhadovaný počet lidí 09-25.
Žádanou částku snižuji na 1500 kč na tisk letáků, 2 000 kč na občerstvení – nealkoholické nápoje a drobné občerstvení, 600 kč na propagaci po sociálních sítích (facebook). Zaokrouhleně o celkovou částku 4500 Kč. Zároveň žádáme o poskytnutí merche na propagační účely – náramky, prupisky, atd.
G. G. M.

Aktualizováno uživatelem Rosťa Řeha před asi 5 roky(ů)

Muzete mi rict, proc pro 5 ocekavanych lidi chcete delat 3000 letaku?

Aktualizováno uživatelem Gabriela Macečková před asi 5 roky(ů)

Nechceme dělat 3 000 letáčků, ale asi 800.

Aktualizováno uživatelem Pavel Kořízek před asi 5 roky(ů)

ahoj,
mám to tedy chápat jako týmové setkání kolem zastupitelského klubu Ostrava-Jih k ročnímu zhodnocení působení na radnici?
Nebo je to cíleno jako akce pro informování příznivců? Tam jsem se dočetl, že cílíte na 5 účastníků (příznivců), jsou tedy použité kanály propagace účinně?
Když tak se spojte s mediálním odborem...

Já osobně to vidím jako lokální akci, tedy by mělo být financováno z rozpočtu MS Ostrava https://piroplaceni.pirati.cz/rozpocet/polozka/477/ .

Aktualizováno uživatelem Gabriela Macečková před asi 5 roky(ů)

Ahoj Pavle,

týmové setkání kolem zastupitelského klubu to není. Zhodnocení působení na radnici tam, ale bude. Zvání budou hlavně tedy členové a příznivci. Chtěli bychom, ale i oslavit širou veřejnost. S mediálním odborem se určitě spojíme.

Dobrá, obrátíme se tedy na naše MSko.

Aktualizováno uživatelem Jiří Demel před asi 5 roky(ů)

Jsem proti

Aktualizováno uživatelem Pavlína Polášková před asi 5 roky(ů)

Protože záměr Pavel předal MS Ostrava, schvaluji jako hospodář záměr ve výši 2 000 Kč na občerstvení v základním rozsahu (nealko, něco drobného k zakousnutí). Letáčky se stejně nestíhaly, FB reklamu jsem zaplatila já. Počítám s úsporami.

Aktualizováno uživatelem Jakub Dedek před téměř 5 roky(ů)

  • Stav změněn z Nový na Dokončen
  • % Hotovo změněn z 0 na 100

Také k dispozici: Atom PDF