Úkol #2345
Aktualizováno uživatelem Ondřej Profant před asi 9 roky(ů)
[Seminář][url] pořádaný parkovací asociací o problematice parkování.
Obecně
------
Jednalo se o klasický komerční seminář. Čili mnoho přednášek bylo více reklamou nebo lobbingem než odborným pohledem. Samozřejmě se našlo několik zajímavých výjimek.
Za ZHMP se měli dostavit Petr Dolínek, Petra Kolínská a Ondřej Mirovský, avšak nedostavili se. Což je velká škoda, protože mě velmi zajímal jejich pohled.
Informace
---------
Rozlišení:
- Parkování
- krátkodobé < 2h
- dlouhodobé > 2h
- Odstavování
- dlouhodobé, řád dnů
Problémy:
- Řidiči jsou zvyklí parkovat zdarma
- Řidiči parkují, kde nemají (čímž vzniká překážka provozu, ohrožení obslužnosti)
- Integrace parkoviště do okolí (příjezdy, nájezdy, informace o obsazenosti)
Historie:
- první parkovací hodiny si vyžádali prodejci, kteří chtěli větší "rotaci zákazníků"
Fakta:
- Až [30 % provozu][30] generuje hledání parkovacího místa.
Praha:
- Parkoviště u Blanky nemají dobře udělané vjezdy
- T-Parking: využití big data pro monitorování parkování
- vydařené projekty:
- Náměstí republiky (Paladium)
- Praha 6
[url]: http://www.parkovaciasociace.cz/clanek/180-moderni-parkovaci-dum-a-z-upravene-informace/
[30]: http://www.parkingtoday.com/blog/2013/09/30-of-city-traffic-is-looking-for-parking-how-do-you-know-sfpark/