Projekt

Obecné

Profil

Úkol #2345

Aktualizováno uživatelem Ondřej Profant před více než 8 roky(ů)

[Seminář][url] pořádaný parkovací asociací o problematice parkování. 

 Obecně 
 ------ 

 Jednalo se o klasický komerční seminář. Čili mnoho přednášek bylo více reklamou nebo lobbingem než odborným pohledem. Samozřejmě se našlo několik zajímavých výjimek. 

 Za ZHMP se měli dostavit Petr Dolínek, Petra Kolínská a Ondřej Mirovský, avšak nedostavili se. Což je velká škoda, protože mě velmi zajímal jejich pohled. 

 Informace 
 --------- 

 Rozlišení: 

 - Parkování 
      - krátkodobé < 2h 
      - dlouhodobé > 2h 
 - Odstavování  
      - dlouhodobé, řád dnů 

  

 Problémy: 

 - Řidiči jsou zvyklí parkovat zdarma 
 - Řidiči parkují, kde nemají (čímž vzniká překážka provozu, ohrožení obslužnosti) 
 - Integrace parkoviště do okolí (příjezdy, nájezdy, informace o obsazenosti) 

 Historie: 

 - první parkovací hodiny si vyžádali prodejci, kteří chtěli větší "rotaci zákazníků" 

 Fakta: 

 - Až [30 % provozu][30] 30% provozu generuje hledání parkovacího místa. par. místa [zdroj](http://www.parkingtoday.com/blog/2013/09/30-of-city-traffic-is-looking-for-parking-how-do-you-know-sfpark/) 

 Praha: 

 - Parkoviště u Blanky nemají dobře udělané vjezdy 
 - T-Parking: využití big data pro monitorování parkování 

 [url]: http://www.parkovaciasociace.cz/clanek/180-moderni-parkovaci-dum-a-z-upravene-informace/ 
 [30]: http://www.parkingtoday.com/blog/2013/09/30-of-city-traffic-is-looking-for-parking-how-do-you-know-sfpark/

Zpět