Projekt

Obecné

Profil

Podání #44612

uzavřený

Žádost o schválení úpravy záměrů v rozpočtu volební kampaně do EP 2024

Přidáno uživatelem Jana Holomčík Leitnerová před asi 2 měsíce(ů). Aktualizováno před asi 2 měsíce(ů).

Stav:
Dokončen
Priorita:
Urgentní
Přiřazeno:
Začátek:
24.05.2024
Uzavřít do:
% Hotovo:

100%

Odhadovaná doba:

Popis

Vážené RV,

s ohledem na aktuální vývoj kolem financování kampaně do EP předkládám návrh na schválení úpravy záměrů v rozpočtu volební kampaně do EP 2024.
Protože jde o aktuální a akutní situaci a blížící se termín voleb žádám jako předsedkyně a hospodářka Volebního výboru o projednání žádosti ve zkrácené lhůtě. Volebním výborem prošlo usnesení - viz https://redmine.pirati.cz/issues/44610.

Při aktualizaci výdajů a očekávaných výdajů do konce kampaně bylo zjištěno, že rozpočet kampaně do EP byl sestaven velmi bezpečně a v mnoha položkách jsme ušetřili. Od některých položek se v průběhu příprav zcela upustilo. Rezervy zůstaly netknuté. Z těchto důvodů po přepočítání v rozpočtu zůstává více než 2 miliony korun, které je potřeba v této fázi kampaně dát do efektivní vizibility kampaně, především v online a outdoor prostředí.
Vzhledem k silnému důrazu na videoobsah v této kampani je potřeba výrazněji posílit i tyto položky, zároveň díky spolupráci s MO víme, že v online prostředí dokážeme oslovit při navýšení záměru na online o níže uvedené částky získat dalších cca 50 milionů zobrazení - 1/3 YT a Google Ads, 1/3 Sklik bannery a 1/3 Meta + RTB, PR, CPEX.

Pro doplnění informací zasílám také info, jak se dařilo v jakých položkách šetřit a odkud kam se peníze přelévají - uvidíte v této tabulce (https://docs.google.com/spreadsheets/d/1iWehCvgtnMBxS_anH4e5VVkvX4ATX6Yquyc5Q-VCBz8/edit#gid=0).

Republikový výbor tedy žádám o schválení úprav záměrů:

Nový záměr v gesci RV
Nákup outdoorové reklamy v Praze a SČK (CLV + rámečky v metru a ČD) - 600 000 Kč

Navýšení záměrů v rámci RV
Meta + 250 000 Kč
Google Ads (vč. YouTube) + 350 000 Kč
S-click + 200 000 Kč
Další online (RTB, PR, CPEX) + 200 000 Kč
Grafika + 65 000 Kč
Video seriál + 45 000 (kryté schválenou rezervou) Kč

Sloučení záměrů
Sloučit záměr dobrovolníci v KK a merch (dobrovolníci jsou odměňováni top merchem)

S ohledem na volební potenciál, který jako Piráti máme kolem 15 % (viz Kantar CZ a Data Collect pro ČT) a možné oslovení dalších vyšší statisíců až milionů oprávněných voličů dle schválené strategie kampaně v online i offline prostoru, vás velmi prosím o spolupráci. Po konzultaci s CVŠ a A. Zelingerovou, která má na starosti online reklamu, jde největší část přebytku právě do online (+ přípravy obsahu). Pracovat se bude s výstupy našich čelních kandidátů a kandidátek v debatách, kde velmi dobře, srozumitelně a jasně hájí pirátský program, práci a priority do dalšího volebního období.

Děkuji, pro případné dotazy jsem k dispozici.

Také k dispozici: Atom PDF