Ahoj
v oblasti finanční administrace jsou oba postupy možné, přičemž postup b) je zjevně méně administrativně náročný a tedy i méně rizikový z pohledu úplného a správného vykazování kampaně.
Otázka však zahrnuje i politickou rovinu, která spočívá v určení formy a přípustnosti osobní kampaně kandidáta mimo společnou kampaň organizovanou volebním štábem. To by mělo posoudit a vyjádřit se k tomu politické vedení strany (RP, případně RV) a následně instruovat Volební výbor a kancelář.
Doplňkové informace:
Agitace kandidáta je z pohledu ÚDHPSH považována za agitaci s vědomím strany, a na ni se vztahují následující pravidla:
https://pruvodce.udh.gov.cz/?docs=agitace-s-vedomim-kandidujiciho-subjektu
Dále k tomu UDHPSH uvádí: "Za agitaci s vědomím strany považujeme takovou činnost, o které strana, tedy její členové a kandidáti, prokazatelně ví: typicky jde o akce, kterých se zúčastní někdo z představitelů strany či kandidátů v daných volbách (i nestraníků) nebo akce či činnost, na kterou strana upozorňuje či zve na svém webu či sociálních sítích, zasílá zdravice, poskytuje materiál apod. Jakým způsobem to ošetříte uvnitř strany je zcela Vaše interní záležitost, pro nás je důležité, aby tyto výdaje byly řádně vykázány."
Zároveň platí, že bezplatná agitace prováděná členem strany, kandidátem nebo jeho rodinným příslušníkem je považována za dobrovolnickou činnost, která se nevykazuje ani jako BUP.