Podání #40601
otevřený
Žádost o změnu předpisů týkajících se proplácení nákladů na pohonné hmoty
Přidáno uživatelem Bára Soukupová před asi 2 roky(ů).
Aktualizováno před asi 2 roky(ů).
Popis
Ahoj,
opakovaně narážíme na problém, že kompenzace za náklady na pohonné hmoty nepokryje náklady spojené s provozem auta, čímž klesá motivace lidí vlastní auta takto nechat využívat, protože na tom tratí. To nám způsobilo i problémy v proběhlé kampani. Nastavené kompenzace (3 Kč/km) nepokrývají ani náklady na benzin u průměrného vozu, natož pak další spojené věci (servis, amortizace, dálniční známka,...). V Praze navíc máme dražší benzín a při pohybu městem je výrazně vyšší spotřeba. Proto žádám o změnu tohoto předpisu tak, aby umožňoval pokrýt skutečné náklady na využívaní soukromých vozidel, a to i při městském provozu. Za férové nastavení bych považovala takové, jaké je dané pro obdobné případy zákonem - https://www.finance.cz/dane-a-mzda/kalkulacky-a-aplikace/cestovni-nahrady/
Děkuji
Ahoj Báro,
příklad který uvádíš nelze použít, protože jde o úpravu mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem, kde je běžně vyžadován dopředu souhlas zaměstnavatele k tomu, zda je použití vlastního automobilu ekonomicky a ekologicky legitimním požadavkem ze strany zaměstnance.
Na což pamatujeme i my a je doporučováno chování řádného hospodáře, tedy zvážení, zda je to opravdu vhodné. Protože pokud nejde například o převoz petičního stánku, většího množství pirlistů nebo hromadnou dopravu více osob, je stanoveno hrazení nižší částkou.
V případně převozu věcí potřebných pro volební kampaň nebo hromadnou dopravu více osob osobním vozem je částka 5,-/km.
Je tedy otázkou, jak hospodaříte a jakým způsobem využíváte možnosti stanovené HoRo.
Ahoj Lucko,
Jenže 5 Kč je stále pod náklady v Praze. Daný vzorec samozřejmě použít jde, opotřebení a pohonné hmoty stojí obecně stejně zaměstnance zmíněného v daném zákoně jako naše lidi. Otázka vhodnosti používat auto je samozřejmě na místě, ale věř, že já bych byla ta poslední, která by prosazovala zbytečné cesty autem, které jsou vykonat jinak. Když říkám, že nám to vážně ohrožovalo průběh kontaktní kampaně, tak si nevymýšlím a jen díky vstřícnosti koordinátorů se na to nakonec podařilo. Vážně bych nerada úplně zbytečně došla do fáze, kdy si budeme přepravní služby objednávat komerčně za mnohonásobně vyšší ceny.
Také k dispozici: Atom
PDF