Říká se, že kdo je připraven, není překvapen. Po předchozích zkušenostech jsem byl připraven, že s přípravou a realizací tiskové konference mně koaliční Starostové až tak moc nepomohou, že celý scénář bude ležet na našich bedrech a, že poznámky o nadstandartních vztazích Starostů s novináři jsou mlácením prázdné slámy. Na tiskovou konferenci Pirátů a Starostů jsem byl skutečně připraven, a to i díky intenzivní komunikaci s krajským mediálním týmem. Musím také poděkovat všem kandidátům za spolupráci a samozřejmě Ondrovi Tůmovi za pomoc s organizací. Přiznám se ale, že jsem byl překvapen, jak hladce a bez větších zádrhelů tisková konference proběhla.
Konečně jsme z centrály dostali celou sadu vzorů pro možnost vytváření infografik na sociální sítě. První týden všechno fungovalo bezvadně. Následující týden centrála (podle mě zcela nepochopitelně) všechny šablony předělala, zvýšila počty tiskových bodů a rozlišení. Na tisk plakátů asi fajn, ale u grafiky pro sociální sítě je to zbytečné. Proč to ale říkám? Online grafické prográmky už s tím mají problémy, a tak jsem i já musel z online Photoshopu zdarma přesedlat na placenou verzi. Zatím se s ní učím, všechno mně déle trvá, ale věřím, že se díky tomu posunu dál. Pokud v červenci nebo srpnu bude prostor, rád bych si udělal nějaký kurz práce s Photoshopem.
V červnu nás bylo všude plno, což je samozřejmě dobře a musíme toho využít. Velký ohlas měly: reportáž s Mirkem Váchou o odměnách záchranářům, které nedorazily, komentář k vyřazení Ruska a Číny z tendru na dostavbu Dukovan, představení vládního týmu, článek o rušení poboček České pošty v Jihlavě a samozřejmě reakce na katastrofické tornádo na jižní Moravě. Spojení tváře a zajímavého obsahu začíná fungovat a novináři si aktivně vybírají námi nabídnutá témata.
V červnu jsem řešil také dvě krizové komunikace související s kauzami Bártík a Neuman. Bohužel to vypadá, že tyto kauzy tu s námi ještě nějaký čas zůstanou. Přiznám se, že k jejich řešení bych potřeboval být asi více empatickým psychologem a znalcem místního prostředí. Zvolil jsem přístup nezaujatého pozorovatele, který navrhuje pouze styl mediální komunikace. Rád bych všem zainteresovaným pomohl více, ale přiznám se, že netuším jak.
Červen nebyl fyzicky náročným měsícem na práci, o to víc byl náročný psychicky. Postupem času zjišťuji, že právě psychická náročnost povolání PR manažera je mnohem vyčerpávající než psaní článků, fotografování, příprava novin, akcí a správa sociálních sítí. Není to taková sranda, jak jsem si myslel.