Ahoj, právě v době, kdy píšu své dubnové hodnocení, jdou do tiskárny tiskové podklady ke koaličním listům. Tento okamžik považuji za svůj první skutečně velký pirátský úspěch v pozici PR a média manažera. Možná to tak nevypadá, ale byla s nimi spojena opravdu kupa neviditelné práce spočívající v komunikaci s grafikem, centrálou, Starosty, redakčními týmy atd. Do poslední chvíle jsme netušili, kolik dostaneme prostoru, jaké použijeme fotografie, zda se nebudeme dublovat s centrálními texty. Cítím, že právě problematická komunikace a kampaň připravená v hrubých a neotesaných obrysech byla, je a asi i bude hlavním předvolebním problémem. Pěvně doufám, že se to v dalších týdnech a měsících zlepší.
Předvolební kampaň mě zaměstnávala a zaměstnává i v dalších oblastech. Především jde o dotažení regionální části projektu Humans of Piráti, příprava nového koaličního webu a copywriting pro fundraising. Až před týdnem jsme se dozvěděli, že právě mediální spojky budou zpracovávat nový web, což mně moc radosti neudělalo, zvláště v době, kdy zde máme své vlastní starosti s kampaní. Mimo jiné to znamená, že se musím naučit pracovat na novém redakčním systému Maják. Tak snad mně to aspoň k něčemu bude.
Poměrně dobře se rozjela tvorba infografiky. Jednak si upravuji centrální infografiku, ale snažím se vytvářet také infografiku zcela originální. Právě tento grafický formát, vhodný ke krátkému komentování důležitých událostí nebo zobrazení pirátských úspěchů je úspěšný i na sociálních sítích.
Z článků a tiskových zpráv, které vyšly v průběhu měsíce dubna, zaznamenaly největší ohlas nové projektové záměry do REACT-EU, stavba havlíčkobrodského skateparku, rozhovor s Hankou Hajnovou o inovačních voucherech, komentář Milana Daďourka o soudu s Ministerstvem zemědělství nebo článek o prvním online Veřejném fóru na Vysočině i v ČR.
Byl bych rád, abychom v květnu oživili i náš Instagram, a to i ten společný se STAN (v závislosti na rychlosti dodání šablon a grafických prvků nového vizuálu z centrály). V souvislosti s oficiálním rozjezdem kampaně nám centrála doporučuje uspořádat v krajích odlehčené tiskovky, a to buď venku, nebo formou snídaně (svačiny) s novináři, což je vize, kterou bych preferoval i já. Pandemická opatření se snad uvolní, takže se dostanu i na nějakou tiskovou konferenci a vyzkouším fotoaparát od Romana. Od května budeme vracet zemi budoucnost a bude to vidět.