Projekt

Obecné

Profil

Úkol #2970

uzavřený

Zaměstnanecké výkazy příslušným úřadům

Přidáno uživatelem Vojtěch Pikal před více než 8 roky(ů). Aktualizováno před 12 měsíc(ů).

Stav:
Dokončen
Priorita:
Normální
Přiřazeno:
Kategorie:
-
Cílová verze:
-
Začátek:
10.04.2016
Uzavřít do:
% Hotovo:

20%

Odhadovaná doba:
Typ práce:
Byrokracie
Organizační struktura:
Ne
Smlouva:

Popis

RP 33/2016 (4b)ii
Republikové předsednictvo ukládá finančnímu odboru vypracovat a odesílat příslušným úřadům příslušné výkazy vyplývající ze statutu zaměstnavatele.

Jedná se o naplňování zákonných povinností, tedy pravděpodobně znikne dlouhodobý úkol, který následně bude plnit placený aparát.

Aktualizováno uživatelem Vojtěch Pikal před více než 8 roky(ů)

  • Předmět změněn z Zeměstnanecké výkazy příslušným úřadům na Zaměstnanecké výkazy příslušným úřadům

Aktualizováno uživatelem Jaromír Beránek před téměř 8 roky(ů)

  • Stav změněn z Nový na V řešení (diskutuje se)
  • % Hotovo změněn z 0 na 20

V řešení - podle návrhu by měla v návaznosti na pravidelně dodávané výkazy zajišťovat účetní firma.

Aktualizováno uživatelem Petros Michailidis před téměř 8 roky(ů)

Netuším, co těch 20% znamená.

Dále sem jenom nastřelím ty povinnosti, které jako zaměstnavatel máme vůči úřadům:

  1. OSSZ (okresní-pražská správa sociálního zabezpečení)

    • pokud zaměstnáváme na základně pracovní smlouvy, stáváme se prvním dnem nástupu zaměstnance zaměstnavatelem, z čehož nám plynem povinnost registrovat se na místně příslušné správě
    • dále každý měsíc po zpracování mezd odeslat do 20. následujícího měsíce hlášení o odvodech na soc.pojištění
    • s posledním zaměstnancem na pracovní poměr nám plyne povinnost odhlásit se z registru zaměstnavatelů
    • pokud máme jenom dohody, neplyne nám z nich vůči sociálce žádná zvlášní povinnost, kromě předložení všech těchto smluv u případné kontroly a samozřejmě mzdové listy prokazující počet odpracovaných hodin a výši odměn
  2. zdravotní pojištovny (každou jednu zvlášť

    • platí u zaměstnanců totéž s ohlašovací povinností
    • měsíčně do 20. nahlásit odvody
  3. finanční úřad

    • registrovat se jako plátce zálohové daně ze závislé činnosti a srážkové daně
    • vést dokumenty "Prohlášení poplatníka..." (tzv. růžový papír) za každého zaměstnance, který u nás uplatňuje úlevy na dani
    • po uzavření roku vypracovat "Vyúčtování daně..." z obou druhů daní
  4. V organizaci

    • vést mzdové listy jednotlivých zaměstnanců

A samozřejmě ty odvody a daně odvádět na příslušné účty s příslušnými symboly měsíčně, a to opět do 20. následujícího měsíce.

Co k tomu potřebujeme:

  • evidenci pracovních smluv i dohod
  • zpracované pracovní výkazy ke zpracování mezd a odvodů jak za pracovní smlouvy, tak i dohody

Otázka tedy je, kde všechny ty potřebné údaje leží, kdo bude zpracovávat mzdy, kdo bude zodpovědný za odesílání výkazů a přípravy podkladů pro placení na instituce.
Dále zodpovědný odbor za případné kontroly jednotlivých institucí.

Takže to asi chce nějakou směrnici, která to pořeší. :-D

Aktualizováno uživatelem Petros Michailidis před téměř 8 roky(ů)

Jen tak potichounku se ptám, kde leží všechny smlouvy (kopie) zaměstnanecké (jedno zda HP, DPP či jíné) a výkazy práce, následný výpočet mezd a jiné dokumenty nutné pro mzdovou a personální agendu?

Aktualizováno uživatelem Anonymní před téměř 8 roky(ů)

Ja uz se ptal i hodne nahlas. Prej mam pouzit google :)

Aktualizováno uživatelem Martin Kučera před téměř 8 roky(ů)

Smlouvy leží na https://smlouvy.pirati.cz/

Aktualizováno uživatelem Petros Michailidis před téměř 8 roky(ů)

Rozumím tomu tak, že když chce někdo zpracovávat mzdovou agendu, musí učinit následující kroky:

  • projít všechny smlouvy, zda se tam neobjevila nějaká, která by dávala důvod pro zpracování mezd
  • najít v redmine všechny místa, kde by se výkazy vztahující se k jednotlivým smlouvám, které vykazují znaky pracovního poměru, vyskytují, zjistit, zda byla vykázána činnost, pokud ne, pak urgovat (?) a následně spočítat mzdu, a to jak z DPP, tak i běžného pracovního poměru, je-li jaký
  • spočítat mzdy za daný měsíc, zkontrolovat, zda mzda nepřekročila limit 10.000 Kč kvůli případným odvodům nad rámec sražené daně
  • podat žádost na FO na výplatu mzdy jednotlivým zaměstnancům (případně takovou žádost schválit, podává-li ji zodpovědný útvar)
  • podat žádost o úhradu sražené daně (s doložením výpočtu sražené daně) za daný měsíc
  • podat žádost o úhradu odvodů z mezd (sociálka a zdravotní pojišťovny), pokud u zaměstnance nastala povinnost, čili má příjem v měsíci větší než 10.000 Kč - zde si dovolím upozornit, že zaměstnanec, který není nikde zdravotně pojištěn, musí platit zdravotní pojištění i z částek pod 10.000 (tuto informaci z těch smluv nedokážeme vyčíst, takže nemáme podklad pro správné zpracování mezd); dále musím upozornit na to, že má-li zaměstnanec u nás více pracovních smluv, pak pro stanovení, zda se odvádí soc.a zdrav.pojištění, je rozhodující součet všech mezd v daném měsíčním období.

To je tak ve stručnosti, takže mzdová agenda nemůže být "roztroušena" transparentně někde po webu, ale musí být někde centrálně vedena (byť i s odkazy na smlouvy, výkazy apod.). Nejenom pro to, aby byly řádně a včas zpracovány mzdy a provedeny odvody, ale také pro případnou kontrolu, kterou může provést kterýkoliv z dotčených úřadů (finanční, sociálka i zdravotní pojišťovny, popřípadě úřad práce)

Upozorním ještě na jednu možnost, kdy může zaměstnanec u nás podepsat prohlášení k dani ze mzdy (protože jinde jej nemá podepsané; např. student, či žena na mateřské) a může si uplatnit slevu na dani ve výši 2.070 Kč měsíčně, což pro některé nemusí být k zahození.
Dále je tu ještě jedna povinnost, kterou musí strana provést, a to jako plátce daní ze závislé činnosti (zálohové i srážkové), je nutnost podat vyúčtování daní na konci roku. Což je vlastně teď za rok 2016.

Aktualizováno uživatelem David Raušer před 12 měsíc(ů)

  • Stav změněn z V řešení (diskutuje se) na Dokončen

Také k dispozici: Atom PDF