Projekt

Obecné

Profil

Dlouhodobý úkol #11364

uzavřený

Programový cíl #10951: Hospodářství (podoblasti) - dlouhodobý program

Dlouhodobý úkol #11355: Kontrola vlády a plnění jejího programového prohlášení (v souladu s naším programem)

Doprava

Přidáno uživatelem Miluš Kotišová před více než 6 roky(ů). Aktualizováno před téměř 6 roky(ů).

Stav:
Dokončen
Priorita:
Normální
Přiřazeno:
-
Cílová verze:
-
% Hotovo:

0%

Typ práce:
Organizační struktura:
Ne
Smlouva:

Popis

VLADA:

Přijmeme pravidla pro dofinancování krajské dopravní infrastruktury (silnice druhých a třetí tříd) prostřednictvím rozpočtu SFDI s cílem zajistit pro ně finanční prostředky ve výši 4 mld. Kč ročně.

Zintenzivníme výstavbu dálnic na všech hlavních trasách, konkrétně zejména D1, D3, D4, D6, D7, D11, D35, D48, D49, D52, D55 a dokončíme kompletní modernizaci dálnice D1 mezi Prahou a Brnem.
Do roku 2021 zprovozníme 210 kilometrů dálnic, z toho 110 kilometrů dálnic nových a 100 kilometrů modernizované D1. Do roku 2021 rozestavíme dalších 180 km dálnic.

Města na silnicích první třídy musí mít obchvaty, aby tranzitní doprava nejezdila přes jejich centra. Na silnicích první třídy postavíme 130 km obchvatů, které odlehčí dopravně zatíženým městům a obcím. Mimo jiné jde o obchvaty či jejich další úseky okolo Slaného, Ostravy-Poruby, Hradce Králové, Otrokovic, Frýdku-Místku, Klatov, Jaroměře, Znojma, Břeclavi, Strakonic, Opavy, Karviné a řady dalších. Do roku 2021 zahájíme stavbu klíčové části Pražského okruhu D0 511 mezi Běchovicemi a D11. Územní rozhodnutí získáme pro stavby 518 a 519 mezi Ruzyní a Březiněvsí, u stavby 520 Březiněves - Satalice získáme kladné stanovisko EIA.
Do výstavby dopravní infrastruktury zapojíme formou partnerství veřejného a soukromého sektoru (PPP) soukromé investory. Realizací pilotního projektu PPP zajistíme dostavbu a další provozování nedokončené části dálnice D4. Na základě zkušeností s projektem bude tento postup použit i u dalších dálnic (např. D7, D6, D3 nebo D35).
Nejpozději do roku 2020 vyřešíme problematiku elektronického mýtného systému pro zpoplatnění nákladních vozidel nad 3,5 tuny. Jeho další rozšiřování proti současnosti nemůže mít jen fiskální cíl, ale musí být i nástrojem pro regulaci dopravy. Pro případ, že by v důsledku rozšíření rozsahu zpoplatněných komunikací došlo k objíždění zpoplatněných úseků a devastaci jiných pozemních komunikací, prosadíme legislativní možnost regulace tranzitu pro obce a kraje s cílem předcházení poškození komunikací a staveb na nich nebo poblíž a k zabránění vzniku nebezpečí pro osoby a ostatní provoz na těchto komunikacích.
Usnadníme komunikaci občanů se státní správou v oblasti registrace vozidel a dalších registrů v resortu dopravy. V návaznosti na již přijatou novelu zákona zajistíme, že řidičský průkaz si bude moci každý vyřídit i mimo své trvalé bydliště na jakémkoli úřadu s rozšířenou působností bez zbytečných formulářů a vlastních fotografií. Po zavedení občanských průkazů s čipem bude možné vše vyřídit i z domova.
Místo dálničních známek zavedeme elektronický dálniční kupon, který bude možné koupit prostřednictvím mobilní aplikace či internetu.

Vláda zavede významné slevy z jízdného ve vlacích a autobusech pro seniory nad 65 let, žáky a studenty do dovršení věku 26 let.
Vytvoříme podmínky pro mezioborovou spolupráci v oblasti nákladní dopravy tak, aby železniční a vodní doprava plnila služby pro silniční dopravce. Ze zdrojů EU proto podpoříme rozvoj terminálů kombinované dopravy. Cílem je vytvořit překladiště kontejnerů, která zajistí, aby po silnici probíhal pouze počáteční svoz a závěrečný rozvoz nákladní dopravy. Větší část délky uskutečněné přepravy by pak měla probíhat po železnici či po vodě.
Státem garantovaná veřejná železniční přeprava pro cestující bude nadále zajištěna v rozsahu minimálně 7,4 mld. Kč ročně, což představuje téměř 37 milionů vlakových kilometrů ročně na 28 linkách dálkové dopravy. Naším cílem je též růst kvality poskytovaných služeb a zlepšení kultury cestování především systematickou podporou obnovy vozového parku, využíváním moderních informačních systémů a technologií.
Budeme pokračovat v liberalizaci na železničním trhu. Liberalizace a nástup konkurence v osobní dopravě na železnici však musí být postupný a stát při něm zohlední skutečnost, že České dráhy jsou zatíženy nejen náklady na režijní jízdné, ale že zajišťují obsluhu i méně atraktivních dálkových či regionálních linek v rámci veřejné služby. Národní dopravce - České dráhy musí být efektivně řízen a musí fungovat jako apolitický subjekt.

Také k dispozici: Atom PDF