Předběžná otázka #45706
Aktualizováno uživatelem Milan Daďourek před 5 dny(ů)
Ahoj Rozhodčí komise,
navazuji na své podání zde: #45629
neboť jsem nucen věc eskalovat do vyšší úrovně.
Mám tedy (obecnou) otázku:
"Pokud jsou součástí zásadního návrhu body, které nemusí být rozhodnuty zásadně, jsou v případě přijetí tohoto návrhu rozhodnutí (uložené úkoly, přijaté předpisy...) podle těchto bodů považovány za zásadní? (A mohou tedy být též měněny jen zásadním návrhem?)"
Související otázka #45629:
Je-li podán návrh usnesení, který obsahuje změnu Stanov a současně také změnu dalšího předpisu (například jednacího řádu), tak pokud není v návrhu nikde řečeno, že byl návrh podán jako zásadní, stává se při schválení dotčeného usnesení, které musí být schváleno více než třípětinovou většinou, protože obsahuje změnu stanov, i další předpis (například jednací řád) předpisem zásadní, anebo protože nebyl návrh jako zásadní označen navrhovatelem, tak zbylý předpis zůstává nadále nezásadním?
_Odpověď RK:_
**Návrh na změnu Stanov je nutno považovat za zásadní návrh, i pokud to není výslovně uvedeno.**
**Je-li podán zásadní návrh obsahující více bodů, je třeba na všechny pohlížet jako na zásadní návrh.**
**Úkoly přijaté na základě zásadního návrhu lze zrušit nebo změnit pouze zásadním návrhem, avšak tím není vyloučena možnost jejich upřesnění či provedení běžným návrhem (tedy pokud nedojde k rozporu se zněním zásadního úkolu).**
**Úprava předpisu na základě zásadního návrhu má za následek změnu předpisu jako celku a tedy jeho změnu na předpis zásadní. Ten může být následně měněn pouze na základě zásadního návrhu.**
Více viz odůvodnění níže.