Přihláška projektu #8895
uzavřenýRozvoj improvizace na Znojemsku
0%
Pořízení rekvizit/podmětů a techniky pro ideální blok improvizačních technik a her dramatické výchovy.
(notebook, loutky, fotografie, obrazy, knihy, figurína, kufr, obrázkové karty, kancelářské potřeby a další drobné rekvizity)
Zvýšení povědomí lidí o improvizaci. Rozvoj komunikačních schopností u účastníků.
Podpořte prosím projekt, protože považuji za velice důležité, aby se lidé v demokratické společnosti uměli vyjadřovat a nebáli se říct svůj názor.
Popis
Rozvoj improvizace na Znojemsku
Autor a vedoucí projektu: Dominik Turek
Účel projektu: Rozšíření povědomí o improvizaci na Znojemsku, při velkém zájmu vytvořit fungující improtým. Tohoto cíle se budu snažit docílit pořádáním dvouhodinových seminářů improvizačních technik. Tyto semináře budou volně přístupné pro účastníky od 15 let s nutnou přihláškou předem (ideální počet účastníků semináře 6-12). V samotných seminářích nepůjde čistě jen o improvizaci, ale i o rozvoj komunikačních schopností, gestikulace a práce v kolektivu.
Potřebné vybavení: Peněžní prostředky získané formou PaRo budou použity na nákup rekvizit/podmětů a techniky. Čas lektora projektu a přizvaných hostů bude založen na dobrovolnické bázi. Případné další nutné náklady (cestovní náklady...) si bude autor financovat sám. Prostory využité pro semináře nebudou hrazeny z rozpočtu PaRo a zajistí je autor projektu.
A) Technická stránka
- Bluetooth reprák - 800,- Kč
- levný starší notebook - 5000,- Kč
B) Materiální stránka
- velké fotografie/portréty A4, 20 ks - 1000,- Kč
- loutky, 5 ks - 2500,- Kč
- figurína, 1 ks - 400,- Kč
- obrázkové karty, 1 sada - 400,- Kč
- kufr, 1 ks - 1000,- Kč
- archy obrazů, 3 ks - 600,- Kč
- knihy o improvizaci, 1 ks - 300,- Kč
- kancelářské potřeby (papír, psací potřeby...) - 500,- Kč
- drobné rekvizity (pohledy, balónky, bavlnky, ponožky, drobné předměty ze starožitnictví) - 1000,- Kč
Součet: 13500,- Kč
Výsledek projektu: Uspořádání alespoň 10 seminářů. V případě většího zájmu i více.
Autor projektu se již 2,5 roku věnuje vedení kroužku dramatické výchovy, zúčastnil se improvizačních soutěží, kde pracoval pod vedením zkušených lektorů a jemu samotnému toto velmi pomohlo v osobnostním rozvoji.
Soubory
Aktualizováno uživatelem Martin Kučera před téměř 7 roky(ů)
- Orgán změněn z Kontrolní komise na Personální odbor
Aktualizováno uživatelem Lukáš Dubec před téměř 7 roky(ů)
Zdravím :)
Rád bych opravil datum začátku projektu 20.12.2017
A doplnil datum konce projektu na 30.11.2018
Děkuji
Aktualizováno uživatelem Martin Kučera před téměř 7 roky(ů)
- Začátek změněn z 12.12.2017 na 20.12.2017
- Uzavřít do nastaven na 30.11.2018
Aktualizováno uživatelem Vojtěch Pikal před téměř 7 roky(ů)
- Vysoutěžená částka nastaven na 5000
- Stav změněn z Nový na V řešení (diskutuje se)
Projekt byl podpořen a bude řešen.
Aktualizováno uživatelem Lukáš Dubec před více než 6 roky(ů)
Souhlasím s řešením tohoto projektu
Aktualizováno uživatelem Vojtěch Pikal před více než 6 roky(ů)
Aktualizováno uživatelem Lukáš Dubec před téměř 6 roky(ů)
Zdravím :)
Rád bych požádal o prodloužení termínu pro uzavření tohoto projektu. Nový termín by byl 31.Prosince 2018
Děkuji
Aktualizováno uživatelem Lukáš Dubec před téměř 6 roky(ů)
- Soubor impro_02.jpg impro_02.jpg přidán
- Soubor impro_01.jpg impro_01.jpg přidán
Zde předkládám zprávu o řešení projektu.
Autor projektu nakonec nevyčerpal celou částku, kterou získal pomocí PaRo. Ze získaných 5.000,- Kč použil na zakoupení potřebných věcí jen 1.191,- Kč. Zbytek se rozhodl nedočerpat.
Žádám tedy o uzavření projektu
.................................
Shrnutí autora projektu Dominika Turka:
Projekt rozvoj improvizace na Znojemsku
Díky spolupráci s Českou pirátskou stranou mi bylo umožněno pracovat na projektu s rozvojem improvizace. Tento projekt je dle mého důležitý, protože dramatické a improvizační metody jsou většinou přehlížené a přitom je do zajímavý způsob zpestření výuky, hlavně takových předmětů jako je občanská, zdravotní výchova či dějepis. Takto strukturovaná hodina zaujme více žáků a hlavně ty s více energii, učivo si spíše zapamatují a vybijí si energii, což bude znamenat lepší pozornost v jiných hodinách.
Projekt, jsem propagoval i v rámci mé praxe na Základní škole Blížkovice, kde jsem měl možnost vést hodiny občanské výchovy a dějepisu, zejména mladší učitelé tyto metody z většiny znali a sami je používali, v těchto hodinách měli žáci větší možnost vyjádřit svůj názor, dle mého je to díky malých detailům, jako je třeba sezení v kruhu, či role učitele jen jako dozor, danou problematiku proberou, vžijí se do role a následně si řeknou, co je špatné a dobré, v jakých situacích se cítili příjemně a v jakých naopak ne. Při těchto hrách je velice důležité správně rozdělit role, ne každý například zvládne být špatnou rolí v příběhu. Třeba být šikanovaný, nebo krást. Je zajímavé že při hrách, kdy děti měli fungovat jako rodina, či tvořit politickou stranu, tak se do těchto her promítali postoje rodičů, bylo až děsivé kolik dětí si právě do hry s politikou zvolilo jako stěžejní bod programu vypořádání se s uprchlickou krizí.
Improvizační bloky jsem dělal na několika školách, ne vždy v rámci vyučování. Prázdninový blok jsem udělal u nás na vesnici, kde sloužil spíše k relaxaci, protože děti byli spíše mladších ročníků. Improvizace byla na ZŠ Blížkovice, ZŠ Pavlice a nakonec v rámci dramatické výchovy a dramatického kroužku na GPOA Znojmo.
Jednotlivé semináře se obsahově lišily a to z několika důvodů, z věku účastníků, počtu, nálady a energie. I přesto však měli podobnou strukturu. Když jsem pracoval s novým kolektivem, jako první typ her jsem zařadil seznamovací, ty nebyli potřeba v situacích kdy jsem s dětmi spolupracoval již podruhé. Struktura bloku vypadá takto.
- Seznamovací (první blok = nový kolektiv)
- Uvolnění tzv. roztátí ledu (jednoduché hry, které slouží k tomu, aby se děti uvolnily a lépe spolupracovaly a nebyly tak upjaté)
- Hlavní náplň hodiny (skládala se zpravidla z pohybově náročnějších her a her, kde bylo důležité udělat si vlastní názor, poté jej prezentovat a obhájit.
- Reflexe (zpětná vazba od dětí, kritika - co se jim líbilo a naopak ne.
Ze svěřených peněz z PaRo jsem nakoupil rekvizity, paruky, masky, které byly využity v různých hrách, i když se v improvizaci snaží pracovat s co nejméně předměty, tak jsem usoudil, že při prvním kontaktu bude lepší postupovat s rekvizitami, protože je mnohem jednoduší vcítit se do role, pokud dané dítě má nějaký předmět, který evokuje danou osobnost, např. když chceme, aby věrohodně zahrál piráta, je pro něho lepší zkusit to s páskou přes oko.
Masky jsem využil v různých hrách, aby děti získaly pocit anonymity, aby neměly takovou trému a lépe spolupracovaly. Také se hodí v situacích, kdy je důležité vyjádřit emoce pomocí nonverbální komunikace těla.
Velkým pomocníkem při plnění projektu se stala kniha „Příručka improvizace“, kde je dokonale popsáno, jaká hra slouží k jakému cíli, dále jsou zde uvedeny různé stupně her s různou obtížností a kontinuitou. Např. v první hodině děti chodí dokolečka a snaží se synchronizovaně vyskočit, v další hodině již mají zavázané oči a takto se postupuje dále, poté se přejde k složitější verzi hry a děti jsou již obsazeny do malých rolí a v další fázi již mají mezi sebou interakci.
S každou skupinkou se pracuje jinak a proto se nedá říct přesně, kolik času se stráví v jednotlivých částech.
Osobní zhodnocení projektu
Jsem velice rád, že mi bylo umožněno vést tento projekt, díky němu jsem měl motivaci a povinnost dělat improvizaci pravidelně a zlepšit přípravu. Projekt byl pro mě bylo snazší vykonávat v první půlce roku, kdy jsem navštěvoval Pedagogické lyceum ve Znojmě, kdy jsem měl volné prostory a nápomocnou paní učitelku dramatické výchovy Laděnu Vrbkovou. Obtížnější bylo vést projekt v červenci a v srpnu, kdy bylo obtížné sehnat účastníky. Od září četnost improvizačních bloků klesla z důvodu menších časových možností.
16.1. - 12 osob – Znojmo
30.1. - 10 osob – Znojmo
6.2. - 6 osob - Znojmo
27.2. - 10 osob – Znojmo
13.3. - 9 osob - Znojmo
21.3. - 11 osob - Znojmo
3.4. - 8 osob - Znojmo
27.4. - 10 osob - Blížkovice
4.5. - 12 osob – Pavlice
8.6. - 10 osob - Pavlice
15.6. - 9 osob – Blížkovice
2.7. - 7 osob – Grešlové Mýto
29.8. - 6 osob – Grešlové Mýto
14.9. - 11 osob - Blížkovice
19.10. - 9 osob – Blížkovice
2.11. - 10 osob - Blížkovice
20.12. - 11 osob - Blížkovice
Tento projekt byl pro mě přínosný, rozšířil jsem si obzory v oblasti, která mě zajímá, ve které se chci i nadále pohybovat, neboť v ní vidím přínos v práci s dětmi. Díky projektu jsem zjistil, že existuje více proudů dramatických metod, než jsem si myslel a bylo zajímavé je vyzkoušet.
V neposlední řadě bych rád poděkoval Mgr. Evě Valové a Mgr. Dagmaře Kučerové za to, že mi umožnili provést projekt na jejich školách, Mgr. Františku Hofbauerovi a Mgr. Janě Karalupové za to, že mi umožnili práci s dětmi v jejich rodinách a nakonec Lukášovi Dubcovi za to, že mi řekl o samotném pirátském participativním rozpočtu a Pirátské straně za financování tohoto projektu jeho prostřednictvím.
Aktualizováno uživatelem Jana Schlegelová před více než 5 roky(ů)
- Stav změněn z V řešení (diskutuje se) na Dokončen