Projekt

Obecné

Profil

Dlouhodobý úkol #6612

uzavřený

Dlouhodobý úkol #2614: Doprava

Dlouhodobý úkol #226: Automobilová doprava

Východní část městského okruhu (Blanka 2)

Přidáno uživatelem Ondřej Profant před více než 7 roky(ů). Aktualizováno před asi 6 roky(ů).

Stav:
Dokončen
Priorita:
Normální
Přiřazeno:
Kategorie:
-
Cílová verze:
-
% Hotovo:

0%

Typ práce:
Organizační struktura:
Ne
Smlouva:

Popis

Slovníček

MO = Městský okruh, vnitřní okruh, staví a provozuje Praha
SOKP = Silniční okruh kolem Prahy
IAD = Individuální automobilová doprava
Dopravní indukce = Pokud někde může projet více aut a rychleji, tak začnou projíždět. V praxi to znamená, že se neposiluje MHD, ale posilují se výhody IAD. Krásným příkladem je cesta Bohnice - Dejvice. Pomocí MHD trvá přibližně 40 minut (popřípadě vyžaduje množství přestupů). Pomocí auta 15 minut. Je jasné, že i lidi, kteří by za rovných podmínek preferovali MHD, pak zvažují auto.

Základní údaje

Trasa: Propojuje křižovatku Pelc-Tyrolka (severní konec Blanky 1) - křižovatku U Kříže (Libeň) - křižovatku Na Balabence - křižovatku Jarov - ulice Černokostelecká - Jižní spojka
(tučné části stojí, zbylé části buďto nejsou vůbec, nebo je zde výrazně menší komunikace - např Povltavská)

Odhadovaná cena: 50 mld Kč.

Délka v tunelu: více jak 5 Km, celková délka: MO je 8,8 km, délka Libeňské spojky (Zenklova) je 1,4 km

Varianty

  • Oficální projekt od SATRA (TSK)
  • Projekt D3A
  • Auto*Mat

Samozřejmě varianta Satry je nejpodrobnější, ale stejně o ní spousta věcí není uveřejněna.

Problémy řešení od SATRA

  • Neřeší MHD (oficiální sdělení na mestkyokruh.info je dost děsné)
  • Cena údržby (vůbec není uváděna?) => hrubý odhad 400 mil / ročně, životnost 75 let
  • Cena výstavby, oficiální odha 50 mld. (nerozlišují mezi hloubeným a raženým tunelem)
  • Na některých místech předimenzováno (Libeň, křižovatky)
  • Právní nejistota, nelze ji zkolaudovat bez SOKP. A to ani Blanku 1.í

S čím souhlasíme / chceme:

  • Projekt na úspornější variantu
  • Co nejrychlejší zahloubení ulice V Holešovičkách
  • Dokončení východní části MO, tak aby bylo zajištěno rozumné spojení
  • 2/3 lidi jezdí MHD

Srovnání ceny Blanka

"Za její stavební část mělo hlavní město původně zaplatit 17 miliard, ale propady půdy, Trojský most a další objednávky akci prodražily na 26 miliard. Celkem Blanka vyšla na 38 miliard."

Parkoviště Blanka neotevřeno ani na 6. termín
303 míst Praha 6
800 míst Letná

Zdroje

http://mestskyokruh.info
Stanovisko Zelených: http://praha.zeleni.cz/blanka-2-nekoncepcni-predrazena-neproveditelna-a-nepotrebna-mame-jine-reseni/
ZÁKOS: http://www.auto-mat.cz/co-delame/kauzy/planovani/dopravni-planovani-v-praze/padesat-let-autodrahoveho-planovani-v-praze/
Cenová kalkulačka Blanka: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1sEuz7jaXSMNIr6Ob-GITfXh71go2dBGEap_iiyeSiK4/edit#gid=0

Aktualizováno uživatelem Ondřej Profant před asi 6 roky(ů)

  • Stav změněn z V řešení (diskutuje se) na Dokončen

Také k dispozici: Atom PDF