Projekt

Obecné

Profil

Podání #45598

otevřený

Organizační změny

Přidáno uživatelem Denisa Horáková před asi 1 měsíc. Aktualizováno před 21 dny(ů).

Stav:
Nový
Priorita:
Normální
Přiřazeno:
-
Kategorie:
-
Začátek:
18.11.2024
Uzavřít do:
% Hotovo:

0%

Odhadovaná doba:

Popis

Ahoj,

doručuji vám usnesení RP #45592:

Republikové předsednictvo

1. předkládá následující návrh usnesení republikového výboru (viz karta Změna Organizačního řádu),
2. žádá republikový výbor, aby zvážil úpravu kompetencí odpovědných orgánů v předpisech tak, aby byla dlouhodobě zajištěna důvěryhodnost (autenticita) kritických technických systémů strany pro členy a příznivce,
3. vydává organizační schéma (viz karta Organizační schéma) na základě na zasedání CF schválených změn ZřKO, s platností od vydání nového znění ZřKO,
4. konstatuje, že vedoucím kanceláře byl dříve jmenován Jiří Kárský a je jím nadále podle tohoto schématu,
5. ukládá vedoucímu kanceláře předložit návrhy na vedoucí oddělení co nejdříve, tak aby co byla současná činnost centrálních týmů narušena co nejméně,
6. oznamuje dle § 6 (3) Pravidel hospodaření republikovému výboru a kontrolní komisi záměr jmenovat Josefa Boušeho vedoucím Technického oddělení z důvodu, že již byl na obdobnou pozici vybrán jiným způsobem (volbou) a v pozici se osvědčil,
7. ukládá vedoucímu kanceláře předložit republikovému předsednictvu přílohu dle § 11 Organizačního schématu, a ve spolupráci s gesčním členem předsednictva případné návrhy na doplnění Organizačního schématu,
8. ukládá vedoucímu kanceláře vydiskutovat styčné body a hranice kompetencí mezi kampaňovým týmem a kanceláří s vedoucím kampaňového týmu a případně je zahrnout do návrhu rozpočtu pro volební rok 2025,
9. konstatuje, že zrušením odborů hospodaření s položkami rušených odborů přechází na republikové předsednictvo dle § 8 (1) Rozpočtových pravidel,
10. konstatuje, že dříve jmenovaný zástupce vedoucího zahraničního odboru Raman Ojha je do vyhlášení zrušení odboru hospodářem položky odboru,
11. pověřuje Ramana Ojhu hospodářem položky zahraničního odboru do jmenování Zmocněnce pro zahraničí,
12. pověřuje Josefa Boušeho hospodařením s položkou Technického odboru v letošním rozpočtu,
13. pověřuje hospodařením s ostatními položkami dle III. Vedoucího kanceláře do rozhodnutí RV dle bodu I.,
14. pověřuje dle § 11 (7) PraH za sebe Vedení kanceláře schvalováním záměrů do 100 000,- v její kompetenci,
15. konstatuje, že je v kompetenci Politického institutu nabízet pro politiky, kandidáty a veřejnost vzdělání v oblasti pirátské politiky, politické odborné přípravy a všeobecných dovedností.

Celostátní fórum na svém zasedání dne 9.11. schválilo změnu Předpisu o zřízení komisí a dalších útvarů strany, přičemž zrušilo PO, TO a ZO. Aby RP vyřešilo plynulou tranzici těchto odborů, schvaluje toto usnesení, kterým přenáší agendu PO a TO na kancelář spolu s jejich rozpočtem.

ZO se má nově přesunout na Zmocněnce pro zahraničí, než bude jmenován, bude jeho agendu spravovat dočasně zástupce předchozího vedoucího Raman Ojha.

Současně probíhá ustanovení kampaňového týmu, kdy se také vyjasňují styčné plochy mezi ním a kanceláří, zejména v oblasti produkce akcí a práce s dobrovolníky. Tomu odpovídají navržené předpisy, které je v plánu do konce roku upravit dle skutečných potřeb.

Soubory

Organizační schéma.pdf (68.6 KB) Organizační schéma.pdf Denisa Horáková, 18.11.2024 15:01

Související úkoly 3 (0 otevřených3 uzavřených)

související s Republikové předsednictvo - Podání #45592: Organizační schéma a změna Organizačního řádu pro RVDokončen18.11.2024

Akce
související s administrativní oddělení - Úkol #45599: Organizační změnyDokončenVojtěch Pikal18.11.2024

Akce
související s Republikové předsednictvo - Podání #45679: Usnesení RP ve věci dílčích organizačních změn v kanceláři stranyDokončen27.11.2024

Akce

Aktualizováno uživatelem Denisa Horáková před asi 1 měsíc

  • související s Podání #45592: Organizační schéma a změna Organizačního řádu pro RV přidán

Aktualizováno uživatelem Vojtěch Pikal před asi 1 měsíc

  • související s Úkol #45599: Organizační změny přidán

Aktualizováno uživatelem Vojtěch Pikal před asi 1 měsíc

Zde doplním, že body 1. a 2. jsou úkolem RV.
Body 5., 7. a 8. musí řešit vedoucí Kanceláře, nebo Kancelář jako celek.
Zbytek vyřeším přímo v administrativním oddělení.

Aktualizováno uživatelem Vojtěch Pikal před asi 1 měsíc · Upraveno

RP by se mělo za kancelář předložit navazující/doplňující usnesení.

Republikové předsednictvo na návrh Vedoucího kanceláře:

  1. potvrzuje Vojtěcha Pikala vedoucím Administrativního oddělení kanceláře a jmenuje Josefa Boušeho vedoucím Technického oddělení kanceláře; současně bere na vědomí, že funkce vedoucího Finančního oddělení je neobsazena a vykonává ji vedoucí kanceláře Jiří Kárský,
  2. jako Hospodařící tým do konce roku pověřuje Vedoucího kanceláře schvalováním odměn Vedoucího Technického oddělení (dříve technického odboru),
  3. ruší pověření Hospodářem pro vedoucího kanceláře nad položkou "Ombudsman" https://piroplaceni.pirati.cz/rozpocet/polozka/3716/ ; to bude za předsednictvo vykonávat gesčně pověřený místopředseda Martin Šmída.

Aktualizováno uživatelem Vojtěch Pikal před asi 1 měsíc · Upraveno

Tak, dále je potřeba předložit dle § 11 "Strukturu kanceláře strany", asi jako obrázek.

Dále v úkolech administrativního oddělení zůstalo:

Administrativní oddělení zajišťuje administrativní, personální a právní povinnosti i náležitosti, které jsou nutné pro vnitřní chod strany. Dále pečuje o členy a registrované příznivce strany, pomáhá jim při jejich politické práci a zvyšuje jejich dovednosti. Jeho kompetence jsou:

Poprosil bych raději o znění:
Administrativní oddělení zajišťuje administrativní povinnosti i náležitosti, které jsou nutné pro vnitřní chod strany. Jeho kompetence jsou:

Zajištění "právních povinností a náležitosti" bych zařadil mezi společné úkoly kanceláře. Na tom se musí podílet i právní tým, AO či FO a někdy i další.

Zajištění "Dále pečuje o členy a registrované příznivce strany, pomáhá jim při jejich politické práci a zvyšuje jejich dovednosti." má dělat samostatný útvar, to je prostě jiná činnost, než papíry ať už se jedná o péči nebo zvyšování dovedností.

EDIT: A možná správu sídla bych nemusel dělat... ?

Aktualizováno uživatelem Josef Bouše před 27 dny(ů) · Upraveno

Ahoj,
já bych prosil zvážit úpravu schématu kanceláře, aby technické oddělení v obsahu své činnosti mělo (změny jsou zvýrazněny tučně):

§ 10 Technické oddělení

Technické oddělení zajišťuje technické úkoly, rozvoj a vývoj systémů strany. Jeho kompetence jsou:
a) vedení seznamu informačních systémů využívaných stranou,

b) správa, provoz a technické provádění rozvoje a vývoje informačních systémů vlastněných stranou, nejde-li o vnější prezentaci strany,

c) správa a provoz stranických serverů,

d) centrální nákup domén a vedení jejich seznamu a správa domén vlastněných stranou,

e) kybernetická bezpečnost systémů, serverů a aplikací vlastněných stranou včetně uživatelských účtů, které na nich jsou,
f) poskytuje technickou podporu a konzultace ostatním orgánům strany v záležitostech nutných k plnění jejich úkolů.

U slova "rozvoj" jde jen o nějaké slovíčkaření, ale může být interpolováno jako, že technické oddělení nemá ve své činnosti vývoj nových, ale pouze rozvoj stávajících, což by mohlo způsobit v budoucnu problémy. Zároveň úplně vypadla nějaká odpovědnost a činnost v oblasti kybernetické bezpečnosti, kterou vnímám jako nutnou v jakékoliv organizaci.
Dále z původní působnosti nevím zda nemá být i poskytování servisu/podpory ostatním orgánům, protože například řešíme technické zajištění CF, CONy, tiskovky a další akce. Také poskytujeme technické konzultace. Správu technických zařízení, která jsou zařazena pod kancelář nechám na zvážení a do návrhu nedávám, klidně ať si zařízení co má pod sebou kancelář spravuje kdo chce, ale některá zařízení spravujeme my.

Aktualizováno uživatelem Josef Bouše před 25 dny(ů)

Dále vnímám problematickou tuto sekci a potřeboval bych, buď upřesnění toho znění nebo mít někde nějak napsaný jak si to vykládat.

(6) Členem kanceláře je každý zaměstnanec, dlouhodobý dodavatel a dobrovolník, který je pověřen k výkonu činnosti vedoucím kanceláře nebo oddělení. Každý člen kanceláře má pouze jednoho nadřízeného vedoucího, jímž je řízen a jemuž je za svou činnost odpovědný.

(7) Člen kanceláře zachovává při výkonu funkce zásady transparence, důvěrnosti práce s citlivými a neveřejnými informacemi a striktní neutralitu ve vnitrostranické politice.

Tedy přesněji jde o část "striktní neutralitu ve vnitrostranické politice." pro členy kanceláře, což mohou být i dobrovolníci. Nejasnost vidím v "při výkonu funkce", pokud se jedná o dodržování striktní neutrality v moment kdy řeším úkol v rámci své funkce nebo řeším s někým cokoliv spojené s funkcí, pak je to v pořádku a pochopitelné až samozřejmě. Nicméně, pokud to znamená, že se tím musí člen kanceláře řídit dokud "má" danou funkci v rámci kanceláře, tedy vždy a všude, tak to vnímám silně problematické zejména u zapojování členů a dobrovolníků do technického oddělení nebo kanceláře obecně. Dobrovolníky opravdu nemůžeme nutit se nevyjadřovat k vnitrostranické politice, když zrovna nepracují na úkolu spojeným s jejich funkcí, zároveň někteří dodavatelé technického oddělení máme vnitrostranické funkce a tedy nelze dodržet neutralitu obecně (pokud se nejedná o ukol spojený s funckí pro kancelář)

Aktualizováno uživatelem Vojtěch Pikal před 24 dny(ů)

  • související s Podání #45679: Usnesení RP ve věci dílčích organizačních změn v kanceláři strany přidán

Aktualizováno uživatelem Vojtěch Pikal před 21 dny(ů)

Tak, RP schválilo pověření vedoucích a upravilo nám to rozdělení hospodaření, tak by to snad mělo lépe do konce roku fungovat.

Také k dispozici: Atom PDF