Hlasuji proti projednání z následujících důvodů:
1) Je navrhováno urychlené svolání, aniž je důvod bezodkladnosti objasněn. Bezodkladné či urychlené jednání se provádí v případě, že hrozí nebezpečí z prodlení, což zde skutečně nevnímám a navrhovatelkou to není nijak vysvětleno. Nerad bych podporoval nadužívání/zneužívání institutu urychleného či bezodkladného svolávání. K tomu má docházet jen ve výjímečných a dobře odůvodněných případech.
2) Je navrhováno usnesení, které konstatuje, že došlo k porušení "standardního postupu". Soudím, že republikový výbor není určen k tomu, aby soudil, zda došlo nebo nedošlo k nějakému porušení - k tomu jsou určeny jiné orgány strany, republikový výbor porušení (něčeho, stále nevím čeho) neposuzuje. Domnívám se tedy, že navrhované usnesení není hlasovatelné.
3) I kdybychom se nakonec rozhodli hlasovat usnesení, tak jak je navrženo, není dle mého názoru, k čemu pak prakticky takové usnesení slouží, koho k čemu zavazuje a podobně. Vnímám to tedy jako čistě deklaratorní akt bez dalšího účinku, čehož bychom se dle mého názoru měli spíše vyvarovat.
Současně ale považuji iniciativu "Republika v pohybu" za významnou, vnímám ji jako výkop řady docela zásadních témat ekonomické politiky naší strany, a zcela podporuji, aby Republikový výbor (zejména jeho Programová skupina) s autory iniciativy a příslušnými resortními týmy aktivně pracoval na jeho propracování do detailu a rozhodl, zda se výsledně má stát samostatným programovým dokumentem, či zda má být začleněn do existujících či připravovaných programových dokumentů (zejména chystaný Dlouhodobý program) a vůbec se aktivně účastnil formování jeho dalšího osudu.
Závěrem podotýkám a disclaimuji, že jsem jeden ze spoluautorů zmiňovaného dokumentu.