Předběžná otázka #41503
uzavřenýUzavřené jednání a mimořádný přezkum
Popis
Ahoj RK, prosím o odpověď na následující otázku:
Pokud proběhne jednání v uzavřeném režimu jehož výsledkem je usnesení, které může CF přezkoumat pomocí mimořádného přezkumu, ale bez znalosti obsahu jednání nemůže přiměřeně vyhodnotit povahu (kvalitu, správnost, přiměřenost) zmíněného usnesení, platí lhůta 14 dní od zveřejnění usnesení, nebo v takovém případě platí uvedená lhůta až od zveřejnění všech souvisejících podkladů (od chvíle, kdy CF dostane poprvé možnost se seznámit se všemi podklady)?
Jinými slovy, považuje se za "zveřejněné usnesení" jen to samotné usnesení, nebo i podklady, na jejichž základě bylo přijato a s nimiž je nutné se seznámit, aby mohlo být objektivně zhodnoceno?
Předem díky
H.
Související úkoly 1 (0 otevřených — 1 uzavřený)
Aktualizováno uživatelem Viktor Derka před více než 1 rok
- Datum podání nastaven na 10.02.2023
- Přiřazeno nastaven na Ondřej Ručka
Přiděluji věc O. Ručkovi.
Aktualizováno uživatelem Viktor Derka před více než 1 rok
- související s Dlouhodobý úkol #40088: Předběžné otázky řešené RK ve volebním období od r. 2021 přidán
Aktualizováno uživatelem Viktor Derka před asi 1 rok
- Stav změněn z Nový na Dokončen
Základem každého rozhodnutí (usnesení), které zakládá dotčeným účastníkům práva a povinnosti vždy bývá odůvodnění. Ze samotného odůvodnění by mělo výt zřejmé, jakým způsobem dospěl rozhodovací orgán ke svému rozhodnutí, resp. jak takovéto rozhodování probíhalo. Informace obsažené v odůvodnění však musí být objektivně přezkoumatelné, tzn. musí být k dispozici i podklady, které vedly k formulování takovéhoto odůvodnění. Platí totiž ustanovení § 26 odst. (1) Organizačního řádu:
§26
(2) Stručná odůvodnění rozhodnutí a podklady k rozhodnutím se pokud možno zpřístupňují aspoň členům a registrovaným příznivcům strany.
Jestliže tyto podklady k dispozici nejsou, pak vzniká faktická nepřezkoumatelnost rozhodnutí a toto je tak od počátku zatíženo vadou způsobující jeho neplatnost.