Projekt

Obecné

Profil

Úkol #4111

uzavřený

Krajské volby - analýza výsledků

Přidáno uživatelem Jakub Michálek před více než 7 roky(ů). Aktualizováno před téměř 6 roky(ů).

Stav:
Dokončen
Priorita:
Vysoká
Přiřazeno:
Cílová verze:
-
Začátek:
08.10.2016
Uzavřít do:
14.10.2016
% Hotovo:

100%

Odhadovaná doba:
30.00hod
Typ práce:
Organizační struktura:
Ne
Smlouva:

Popis

Petr Třešňák, Josef Janů, Vojtěch Franta (Karlovarský kraj), Martin Jiránek (Královéhradecký kraj) a Jiří Hlavenka (nez.) a Ivo Vašíček (Jihomoravský kraj) se stali novými krajskými zastupiteli. Je třeba zjistit důsledky (např. mají vlastního asistenta, odhadnout finanční toky apod.). Nyní je třeba zpracovat analýzu pro další směřování.

Návrh usnesení:

Republikové předsednictvo ukládá mediálnímu odboru ve spolupráci s dobrovolníky a odborníky (Marek Nečada, Vítek Šimral, Giuseppe Maiello a spol.) zpracovat analýzu výsledků krajských voleb a předat ji strategickému týmu jako podklad pro budoucí strategii, vše do 14. října 2016.

Okruhy otázek

  1. Jaké výsledky měli Piráti v členění dle samostatné kandidátky a různých koalicí (+ porovnání s výsledkem minule), jaké jsou příčiny zlepšení
  2. Jaké z toho vyplývají výsledky pro vnímání koalicí s různými partnery (Strana zelených, Změna)
  3. Jaké byly rozhodující faktory včetně intenzity kampaně (počtu rozdaných Prátských listů, počet uvolněných aktivních kandidátů a jejich čas, počet a aktivita dobrovolníků apod.) a kvality osobností na kandidátce
  4. Debriefing Pirátských listů, poučení, zveřejnění finálních šablon online se zdroji https://redmine.pirati.cz/issues/3131
  5. Jaký vliv měla kampaň v jednotlivých místech podle typu kampaně (např. vliv rozdaných Pirátských listů v jednotlivých okrscích)
  6. Identifikujte úspěšné oblasti a kampaně (např. Karlovarský kraj a jeho okolí) a příčiny jejich úspěchu
  7. Jaká byla finanční efektivita volební kampaně v jednotlivých krajích (náklady/hlas), porovnejte s vybranými velkými stranami
  8. Analyzujte počet/viditelnost mediálních výstupů Pirátů a jiných stran v předvolebním období
  9. Jaké byly přesuny voličů mezi jednotlivými politickými stranami
  10. Jaké byly rozhodující konkurenční výhody hlavních úspěšných politických stran
  11. Jaké jsou důvody, proč lidé nepřišli k volbám, jakým způsobem se politickým stranám dařilo a nedařilo je mobilizovat a jaké preference/potenciál mají u nevoličů Piráti
  12. Jaká byla podstatná krajská témata a vůbec jaký je charakter elektorátu v různých krajích a jak s těmito tématy rezonuje Pirátský program (např. v Ústeckém kraji, Moravskoslezském kraji)
  13. S jakým elektorátem máme největší překryv (dle volebního potenciálu, lze si vyžádat výzkumy Median/STEM) a kde se nám podařilo potenciál realizovat, jaké jsou doporučené taktiky pro soutěž s jednotlivými stranami (ANO, ČSSD, TOP09 apod.)
  14. Uveďte a zjistěte zjevné nedostatky jednotlivých kampaní (např. nevhodný text na hlasovacím lístku, nezvládnutá logistika a proplácení apod.)
  15. Jaký vliv mělo naše působení ve veřejných funkcích (ZHMP, radní v Brně, starosta v Mariánských lázních) na volební výsledky?
  16. Navrhněte v návaznosti na svá zjištění vlastní doporučení pro budoucí strategii, a to zejména s ohledem na nadcházející sněmovní volby

Analýza bude mít jednak zvláštní část pro každý kraj, na které se bude tento kraj podílet, a jednak obecnou část shrnující celou republiku a doporučení.

Analýza je zde.


Související úkoly

blokuje Republikové předsednictvo - Úkol #3377: Pirátská strategieV řešení (diskutuje se)Aleš Krupa30.11.2016

Akce

Také k dispozici: Atom PDF