Projekt

Obecné

Profil

Úkol #4111

uzavřený

Krajské volby - analýza výsledků

Přidáno uživatelem Jakub Michálek před více než 7 roky(ů). Aktualizováno před téměř 6 roky(ů).

Stav:
Dokončen
Priorita:
Vysoká
Přiřazeno:
Cílová verze:
-
Začátek:
08.10.2016
Uzavřít do:
14.10.2016
% Hotovo:

100%

Odhadovaná doba:
30.00hod
Typ práce:
Organizační struktura:
Ne
Smlouva:

Popis

Petr Třešňák, Josef Janů, Vojtěch Franta (Karlovarský kraj), Martin Jiránek (Královéhradecký kraj) a Jiří Hlavenka (nez.) a Ivo Vašíček (Jihomoravský kraj) se stali novými krajskými zastupiteli. Je třeba zjistit důsledky (např. mají vlastního asistenta, odhadnout finanční toky apod.). Nyní je třeba zpracovat analýzu pro další směřování.

Návrh usnesení:

Republikové předsednictvo ukládá mediálnímu odboru ve spolupráci s dobrovolníky a odborníky (Marek Nečada, Vítek Šimral, Giuseppe Maiello a spol.) zpracovat analýzu výsledků krajských voleb a předat ji strategickému týmu jako podklad pro budoucí strategii, vše do 14. října 2016.

Okruhy otázek

  1. Jaké výsledky měli Piráti v členění dle samostatné kandidátky a různých koalicí (+ porovnání s výsledkem minule), jaké jsou příčiny zlepšení
  2. Jaké z toho vyplývají výsledky pro vnímání koalicí s různými partnery (Strana zelených, Změna)
  3. Jaké byly rozhodující faktory včetně intenzity kampaně (počtu rozdaných Prátských listů, počet uvolněných aktivních kandidátů a jejich čas, počet a aktivita dobrovolníků apod.) a kvality osobností na kandidátce
  4. Debriefing Pirátských listů, poučení, zveřejnění finálních šablon online se zdroji https://redmine.pirati.cz/issues/3131
  5. Jaký vliv měla kampaň v jednotlivých místech podle typu kampaně (např. vliv rozdaných Pirátských listů v jednotlivých okrscích)
  6. Identifikujte úspěšné oblasti a kampaně (např. Karlovarský kraj a jeho okolí) a příčiny jejich úspěchu
  7. Jaká byla finanční efektivita volební kampaně v jednotlivých krajích (náklady/hlas), porovnejte s vybranými velkými stranami
  8. Analyzujte počet/viditelnost mediálních výstupů Pirátů a jiných stran v předvolebním období
  9. Jaké byly přesuny voličů mezi jednotlivými politickými stranami
  10. Jaké byly rozhodující konkurenční výhody hlavních úspěšných politických stran
  11. Jaké jsou důvody, proč lidé nepřišli k volbám, jakým způsobem se politickým stranám dařilo a nedařilo je mobilizovat a jaké preference/potenciál mají u nevoličů Piráti
  12. Jaká byla podstatná krajská témata a vůbec jaký je charakter elektorátu v různých krajích a jak s těmito tématy rezonuje Pirátský program (např. v Ústeckém kraji, Moravskoslezském kraji)
  13. S jakým elektorátem máme největší překryv (dle volebního potenciálu, lze si vyžádat výzkumy Median/STEM) a kde se nám podařilo potenciál realizovat, jaké jsou doporučené taktiky pro soutěž s jednotlivými stranami (ANO, ČSSD, TOP09 apod.)
  14. Uveďte a zjistěte zjevné nedostatky jednotlivých kampaní (např. nevhodný text na hlasovacím lístku, nezvládnutá logistika a proplácení apod.)
  15. Jaký vliv mělo naše působení ve veřejných funkcích (ZHMP, radní v Brně, starosta v Mariánských lázních) na volební výsledky?
  16. Navrhněte v návaznosti na svá zjištění vlastní doporučení pro budoucí strategii, a to zejména s ohledem na nadcházející sněmovní volby

Analýza bude mít jednak zvláštní část pro každý kraj, na které se bude tento kraj podílet, a jednak obecnou část shrnující celou republiku a doporučení.

Analýza je zde.


Související úkoly

blokuje Republikové předsednictvo - Úkol #3377: Pirátská strategieV řešení (diskutuje se)Aleš Krupa30.11.2016

Akce

Aktualizováno uživatelem Jakub Michálek před více než 7 roky(ů)

  • Soukromý změněn z Ne na Ano
  • Popis aktualizován (rozdíl)
  • Projekt změněn z Republikové předsednictvo na Mediální odbor

Aktualizováno uživatelem Jakub Michálek před více než 7 roky(ů)

Aktualizováno uživatelem Jakub Michálek před více než 7 roky(ů)

  • Přiřazeno nastaven na Mikuláš Ferjenčík
  • Popis aktualizován (rozdíl)

Aktualizováno uživatelem Jakub Michálek před více než 7 roky(ů)

Aktualizováno uživatelem Jakub Michálek před více než 7 roky(ů)

Aktualizováno uživatelem Jakub Michálek před více než 7 roky(ů)

Aktualizováno uživatelem Jakub Michálek před více než 7 roky(ů)

Aktualizováno uživatelem Jakub Michálek před více než 7 roky(ů)

  • Soukromý změněn z Ano na Ne

Aktualizováno uživatelem Jakub Michálek před více než 7 roky(ů)

Aktualizováno uživatelem Jakub Michálek před více než 7 roky(ů)

Aktualizováno uživatelem Ivan Bartoš před více než 7 roky(ů)

Schváleno na zasedání RP 9.10.2016 - jednohlasně PRO . další kritéria mohou býr doplněna.

Aktualizováno uživatelem Ivan Bartoš před více než 7 roky(ů)

Schváleno na zasedání RP 9.10.2016 - jednohlasně PRO. Další kritéria mohou být doplněna.

Aktualizováno uživatelem Vojtěch Pikal před více než 7 roky(ů)

Další věc k zhodnocení - užitečnost/vliv současných senátních kampaní.

Aktualizováno uživatelem Jakub Michálek před více než 7 roky(ů)

  • Projekt změněn z Mediální odbor na analytický tým

Aktualizováno uživatelem Jan Novák před více než 7 roky(ů)

K parlamentním volbám se připravuje analýza elektorátu a jeho jednotlivých segmentů. Vyjdou nám určité ve kterých jsou ochotni nás volit, ale příliš nechodí k volbám. Je tedy třeba zjistit jak tyto lidi dostat k urnám. To lze udělat pomocí foucus groups, je to poměrně drahý, funguje to tak, že je tam speciálně školenej moderátor, kterej se skupinou cca 10-20 lidí, který jsou vytypovaný podle kritérií, které sedí na daný segment, vede diskuzi a probírá s nimi různá témata a podobně. Cílem bude zjistit jak by bylo možné podobné lidi dostat k volbám. Tuhle metodu použil třeba T. Blair se svou New Laubor, kdy dokázal zjistit jak získat "switch Torries", plus to krásně mediálně prodal - že vlastně diskutují s lidma co chtějí a vlastně je tak zapojuje a rozšiřuje demokracii (což nebyla pravda, zaměřil se jen na klíčové skupiny v jednomandátových obvodech, kde měli lauboristi teoreticky šanci porazit konzervativce; poukazuju na možnost to využít i v kampani, jak jsme demokratičtí).

Aktualizováno uživatelem Jakub Michálek před více než 7 roky(ů)

  • % Hotovo změněn z 0 na 60
  • Cílová verze nastaven na Broušení na Parlament
  • Přiřazeno změněn z Mikuláš Ferjenčík na Jakub Zítko
  • Stav změněn z Nový na V řešení (diskutuje se)

Aktualizováno uživatelem Jakub Michálek před více než 7 roky(ů)

  • Priorita změněn z Normální na Vysoká

Aktualizováno uživatelem Vít Šimral před více než 7 roky(ů)

Focus groups se dají nahradit ještě kvalitnějším a dobrovolnickým sběrem dat. Využijme motivace členů/příznivců v krajích po krajských volbách a pošleme je do hospod!

Hospodská setkání slouží jako sociologický průzkum. Piráti se prostě budou btw ptát, co lidi žere na politice, co by změnili, co chtějí řešit. V okamžiku, kdy se vyčerpá počet probíraných témat vyselektujeme ty nejvíce probíraná a podíváme se na ty s největšim průnikem programu PIR. Tato témat by měla být hlavní v kampani.

Aktualizováno uživatelem Jakub Michálek před více než 7 roky(ů)

Aktualizováno uživatelem Jakub Michálek před více než 7 roky(ů)

Aktualizováno uživatelem Jakub Zítko před více než 7 roky(ů)

  • % Hotovo změněn z 60 na 100

Aktualizováno uživatelem Elizabet Kovaceva před více než 7 roky(ů)

bump
je-li 100% hotovo, prosím uzavřít úkol, díky!

Aktualizováno uživatelem Vít Šimral před asi 7 roky(ů)

  • Stav změněn z V řešení (diskutuje se) na Dokončen

Aktualizováno uživatelem Martin Rejman před téměř 6 roky(ů)

  • Cílová verze smazán (Broušení na Parlament)

Také k dispozici: Atom PDF