Projekt

Obecné

Profil

Podání #36085

uzavřený

Špatná Interakce Jitsi s domácím ntb

Přidáno uživatelem Bohdana (Bobo) Holá před téměř 3 roky(ů). Aktualizováno před téměř 3 roky(ů).

Stav:
Odloženo
Priorita:
Normální
Přiřazeno:
Kategorie:
Jitsi
Začátek:
04.05.2021
Uzavřít do:
% Hotovo:

0%

Odhadovaná doba:

Popis

Zdravím,
mám problém.
Když mám na ntb (ACER a315-21G-929R) puštěné webové pirátské jitsi, podstatně to zpomaluje RAM a chod celého počítače, seká se to, nelze sdílet obrazovku s prezentací v pptx, nelze mít zároveň otevřený mail nebo FB, aby to vůbec bylo schopné fungovat.
Schůzky prostřednictvím Teams, Meet, Zoom nic takového nedělají a jsem schopná normálně sdílet i přijímat naprosto bez problémů. Když už se náhodou problém vyskytne, jednoduchým vystoupením a nastoupením jej lze vyřešit, narozdíl od Jitsi, kde problém přetrvává vždy i po znovunastoupení.
Podobný problém vykazuje dlouhodobě poměrně často jitsi, pirátské aplikace na mraku a pak ještě cloudový Photoshop.
Když pustím jitsi appku na mobilu a zároveň na webu na ntb, zpoždění domácího ntb oproti mobilu je cca 5 sekund, zpoždění cestovního ntb oproti mobilu je prakticky zanedbatelné.
Cestovní ntb a mobil, i když je připojený ke stejné síti, tento problém nevykazuje, takže v síti problém nebude.
NTB je schopen statisticky zpracovávat velké objemy dat i downloadovat i uploadovat velké soubory v reálném čase. Ale pouze, když není zapojené pirátské jitsi.

Antivir dlouhodobě neukazuje žádné hrozby a tato situace zůstala stejná i po výměně antiviru.

Prosím o nějaké nápady, kde by mohl být problém a jak z toho ven. Přivítala bych, aby to řešení nebylo "kup si nový ntb", který to utáhne, protože tenhle mám rok a čtvrt a krom jitsi a cloudu funguje velmi dobře. Díky za nápady v čem by mohl být problém.
Bohdana


Soubory

data_jitsi1.jpg (209 KB) data_jitsi1.jpg screenshot obr. o využítí dat z 10.5. Bohdana (Bobo) Holá, 11.05.2021 09:42
data_jitsi2.jpg (243 KB) data_jitsi2.jpg screenshot obr. o čerpání dat appkami z 10.5. Bohdana (Bobo) Holá, 11.05.2021 09:49

Aktualizováno uživatelem Andrej Ramašeuski před téměř 3 roky(ů)

jaky se pouziva prohlizec pro praci s jitsi?

Aktualizováno uživatelem Andrej Ramašeuski před téměř 3 roky(ů)

  • Stav změněn z Nový na V řešení (diskutuje se)

Aktualizováno uživatelem Bohdana (Bobo) Holá před téměř 3 roky(ů)

Firefox, ale blblo to i na Chrome

Aktualizováno uživatelem Andrej Ramašeuski před téměř 3 roky(ů)

firefox vseobecne neni doporucovan pro praci s jitsi. jinak - analyzu problemu uzivatelskych pocitacu TO opravdu neresi. Popsana tebou konfigurace notebooku je pro normalni provoz jitsi dostacujici.

Aktualizováno uživatelem Bohdana (Bobo) Holá před téměř 3 roky(ů)

Andrej Ramašeuski napsal:

firefox vseobecne neni doporucovan pro praci s jitsi. jinak - analyzu problemu uzivatelskych pocitacu TO opravdu neresi. Popsana tebou konfigurace notebooku je pro normalni provoz jitsi dostacujici.

Já chápu, že mi TO nebude řešit moje nastavení NTB. Ale když už máme nějaké ty oficiální pirátské aplikace (které jsou často oproti konkurenčním aplikacím poměrně dost uživatelsky nepřátelské), tak by TO měl řešit kolize těchto ofiko pirátských aplikací s normálně OK fungující technikou a SW napříč standardními systémy. A když mi ani Teams ani Meet ani Zoom obecně problémy nedělají (nebo se z nich dá vylhat systémem vystoupit a nastoupit), tak si myslím, že problém nebude v mém ntb, ale v jitsi nebo v tom, jak se Jiu jitsu v mém počítači/mobilu chová.
V počítači (kde je net s neomezenými daty) se chová jako poměrně důsledná brzda.
V mobilu (kde když není na domácí wifi, je 10GB mobilních dat, která mi normálně bohatě stačí) zase aplikace Jitsi funguje jako požerák mobilních dat (1 GB za 1,5 hod účasti na schůzi MS P10). To mi také nepřijde jako úplně přátelské a nutné (na nízkou kvalitu obrazu přepínám automaticky a když zrovna nemluvím, tak vypínám kameru i zvuk).
Buďto je pirátská platforma Jitsi nějak hodně špatně v interakci s mojí technikou (která jinak funguje velmi dobře) nebo mi to přijde, že mám tu čest s nějakou nenechavou škodnou, která se zaměřuje na pirátský SW (kterou není schopen detekovat a odstranit placený antivir, což je špatně a nijak zvlášť to nezvyšuje mojí důvěru v pirátské systémy obecně, pokud by tam byly takovéhle bezpečnostní díry, které by mohl někdo cíleně zneužívat)

Aktualizováno uživatelem Jan Bednařík před téměř 3 roky(ů)

Zkus si příště v Jitsi nastavit kvalitu hovoru na "Nízká přenosová rychlost", tedy jen audio. (Je to v menu tři tečky dole - a tam Spravovat kvalitu hovoru.) To by pak mělo mít minimální zátěž na počítač i internet.

Aktualizováno uživatelem Jan Hamal Dvořák před téměř 3 roky(ů)

  • Stav změněn z V řešení (diskutuje se) na Odloženo

Aktualizováno uživatelem Bohdana (Bobo) Holá před téměř 3 roky(ů)

Jan Bednařík napsal:

Zkus si příště v Jitsi nastavit kvalitu hovoru na "Nízká přenosová rychlost", tedy jen audio. (Je to v menu tři tečky dole - a tam Spravovat kvalitu hovoru.) To by pak mělo mít minimální zátěž na počítač i internet.

Kvalitu video nastavuji vždy na LD. Kvalitu audio zkusím. Ale zdá se, že je to stejně jedno, protože vedoucí TO bez bližšího vysvětlení odložil. Ach jo. Tak děkuju za pomoc.

Aktualizováno uživatelem Andrej Ramašeuski před téměř 3 roky(ů)

Bohdana Holá napsal:

Já chápu, že mi TO nebude řešit moje nastavení NTB. Ale když už máme nějaké ty oficiální pirátské aplikace (které jsou často oproti konkurenčním aplikacím poměrně dost uživatelsky nepřátelské),

Kdyz mas nejake tipy na lepsi konkurencni aplikace, ktere bychom mohli provozovat - sem s nima. Radi se podivame. Samozrejme, predpokladame, ze jedna o bezpecne a svobodne aplikace s otevrenym zdrojvym kodem, neobsahujici spywire nebo malware

Aktualizováno uživatelem Jan Hamal Dvořák před téměř 3 roky(ů)

Ach jo. Andrej to napsal srozumitelně; podporu uživatelských notebooků neposkytujeme, protože na to prostě nemáme kapacitu.

Na wiki máme poměrně srozumitelné schéma: https://wiki.pirati.cz/to/start
Namísto podatelny jdi raději na Zulip, kde je hromada dobrovolníků, kteří Ti snad poradí -- stejně jako to dělají všichni ostatní.

Příští týden nám snad nastoupí helpdeskář, který bude schopen snad jít trochu do hloubky.
Ale teď to po Honzovi ani Andrejovi opravdu nechtěj; Honza finišuje volební web a Chobotnici a Andrej řeší problémy v souvislosti s upgradem fóra.

Také k dispozici: Atom PDF