Projekt

Obecné

Profil

Naše žádost #3354

uzavřený

Programový cíl #100: Transparentní hospodaření města

Zveřejňování informací dle vyhlášky č. 442/2006 Sb. příspěvkovými organizacemi

Přidáno uživatelem Jakub Michálek před více než 8 roky(ů). Aktualizováno před více než 7 roky(ů).

Stav:
Dokončen
Priorita:
Normální
Přiřazeno:
Kategorie:
-
Začátek:
28.06.2016
Uzavřít do:
10.01.2017
% Hotovo:

0%

Odhadovaná doba:
15.00hod
Spisová značka:
Zk Pha 131/2016
Organizační struktura:
Ne

Popis

Honzo, prosím připrav dopis pro Ing. Ondráčkovou. Bude to podnět, aby do všech kontrol prováděných odborem kontrolních činností Magistrátu hl. m. Prahy u institucí, které jsou povinnými subjekty (např. školy, příspěvkové organizace apod.), bylo kontrolováno také dodržování zveřejňovacích povinností podle § 5 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, podle vyhlášky č. 442/2006 Sb., kterou se stanoví struktura povinně zveřejňovaných informací, a podle zákona č. 340/2015 Sb., o registru smluv. Řada povinných subjektů zejména chybuje v tom, že nemá dokumenty kompletní podle vyhlášky (např. jim chybí rozpočet, nebo uvádějí jen rozpis rozpočtu od MHMP, což neodpovídá požadavkům vyhlášky). Bylo by dobré, aby instituce dostaly nějaký vzorový dokument, která škola to má bezchybně, bohužel se mi takovou nepodařilo dohledat.

Aktualizováno uživatelem Jan Loužek před více než 8 roky(ů)

  • Fronta změněn z Úkol na Naše žádost
  • Spisová značka nastaven na Zk Pha 131/2016

Dne 1. července byl připraven podnět, čekám nyní až jej Jakub schválí.

Aktualizováno uživatelem Jakub Michálek před více než 8 roky(ů)

Vygenerovat s novým datem + přidat reminder na spisovou značku dle redmine a odeslat.

Aktualizováno uživatelem Jan Loužek před více než 8 roky(ů)

  • Uzavřít do nastaven na 06.09.2016
  • Stav změněn z Nový na Čeká se na podatele

Dne 22. 8. byl podnět odeslán. Arbitrární lhůta, ve které očekávejme odpověď, by mohla být v délce patnácti dnů, tedy do 6. září 2016

Aktualizováno uživatelem Jan Loužek před více než 8 roky(ů)

Dne 31. 8. nám napsal Odbor kontrolních činností. Ve své odpovědi odmítl náš podnět, a to z následujících důvodů:

  • Použili jsme § 51 odst. 2 písm. b) (nikoliv písm. c)), lepší bude asi příště uvést obě. Fakticky sice na paní Ondráčkovou potom dotaz nedopadá, ale MVČR již v tomto případě rozhodlo, že nelze dotaz odmítnout na základě takto formalistického odůvodnění.
  • OKC dle Ondráčkové nevykonává kontrolu v oblasti působnosti InfZ pro školy a příspěvkové organizace, nýbrž pouze v případě městských částí.

Aktualizováno uživatelem Jan Loužek před více než 8 roky(ů)

  • Uzavřít do změněn z 06.09.2016 na 14.09.2016
  • Stav změněn z Čeká se na podatele na Čeká se na řešitele

Arbitrární lhůta pro to jak rozhodnout (tj. zda-li je školám a příspěvkovým organizacím nadřízeným subjektem OKC v oblasti InfZ) nastavuji na 15 dnů do 14. září 2016

Aktualizováno uživatelem Jakub Michálek před více než 8 roky(ů)

  • Stav změněn z Čeká se na řešitele na Čeká se na podatele
  • Cílová verze nastaven na Měsíční plán 2016-09
  • Odhadovaná doba nastaven na 15.00hod

Ad písmeno: Je to tvoje chyba, Honzo, příště si prosím přečti zákon.
Ondráčková má pravdu, že ze zákona to přímo dovozovat nelze, ale je tam možnost mimořádných kontrol.

příloha č. 1 k usnesení Rady HMP č. 528 ze dne 17. 3. 2015, ve znění usnesení Rady HMP č. 1271 ze
dne 2. 6. 2015, ve znění usnesení Rady HMP č. 1860 ze dne 11. 8. 2015, ve znění usnesení Rady HMP
č. 1861 ze dne 11. 8. 2015, ve znění usnesení Rady HMP č. 697 ze dne 29. 3. 2016, ve znění usnesení
Rady HMP č. 1254 ze dne 24. 5. 2016

  1. Odbor kontrolních činností je odborem Magistrátu zřízeným pro provádění přezkoumávání hospodaření městských částí hlavního města Prahy podle zákona č. 420/2004 Sb., o přezkoumávání hospodaření územních samosprávných celků a dobrovolných svazků obcí, ve znění pozdějších předpisů, provádění následných veřejnosprávních finančních kontrol podle zákona o finanční kontrole a kontrol hospodaření podle zákona č. 131/2000 Sb., o hlavním městě Praze, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o hl. m. Praze“), na městských částech hlavního města Prahy, provádění následných veřejnosprávních finančních kontrol podle zákona o finanční kontrole a kontrol hospodaření podle zákona o hl. m. Praze a zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů, na organizačních složkách a příspěvkových organizacích zřízených hlavním městem Prahou, následných veřejnosprávních finančních kontrol podle zákona o finanční kontrole u příjemců veřejných finančních podpor poskytovaných z rozpočtu hlavního města Prahy subjektům i mimo orgány hlavního města Prahy a pro kontrolu čerpání finančních prostředků Evropské unie v Jednotném programovém dokumentu pro Cíl 2 a v Jednotném programovém dokumentu pro Cíl 3, prováděnou podle jiných právních předpisů; pro provádění mimořádných následných finančních kontrol podle zákona o finanční kontrole, zákona o hl. m. Praze a zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů, kontrol zaměřených na pořizování dlouhodobého hmotného majetku, včetně kontrol dodržování právních předpisů souvisejících se zadáváním a realizací veřejných zakázek, a to v orgánech hlavního města Prahy, na městských částech hlavního města Prahy, v příspěvkových organizacích zřízených hlavním městem Prahou a na objektech, kterým byly poskytnuty finanční prostředky z rozpočtu hlavního města Prahy; pro provádění mimořádných kontrolních akcí zaměřených na dodržování zákonnosti a uplatňování zásad hospodárnosti a efektivnosti při hospodaření s majetkem hlavního města Prahy a kontrolních akcí podle požadavků orgánů hlavního města Prahy a orgánů činných v trestním řízení; pro metodické usměrňování jednotné aplikace zákona o finanční kontrole v Magistrátu, městských částech hlavního města Prahy a příspěvkových organizacích zřízených hlavním městem Prahou a pro provádění kontroly plnění vybraných usnesení Zastupitelstva a Rady hlavního města Prahy (dále jen „Rada“). Zajišťuje přípravu podkladů pro orgány činné v trestním řízení včetně zpracovávání návrhů trestních oznámení podávaných ředitelem Magistrátu. Zajišťuje úkoly na úseku protikorupčních aktivit orgánů hlavního města Prahy a spolupracuje s věcně příslušným členem Rady. Je zřízen pro šetření a vyřizování vybraných petic a stížností směřujících vůči činnosti odborů Magistrátu, městských částí hlavního města Prahy a příspěvkových organizací zřízených hlavním městem Prahou a zajišťuje vedení centrální evidence petic a stížností podaných orgánům hlavního města Prahy a kontroly úrovně vedení evidence a vyřizování stížností a petic na odborech Magistrátu.
  2. Odbor kontrolních činností ve věcech přenesené působnosti provádí přezkoumávání hospodaření městských částí hlavního města Prahy podle zákona č. 420/2004 Sb., o přezkoumávání hospodaření územních samosprávných celků a dobrovolných svazků obcí, ve znění pozdějších předpisů a zajišťuje zpracování ročních zpráv o výsledcích finančních kontrol za všechny orgány hlavního města Prahy a městských částí hlavního města Prahy. Provádí, organizuje, koordinuje a metodicky usměrňuje kontrolní činnosti odborů Magistrátu při výkonu přenesené působnosti svěřené orgánům městských částí hlavního města Prahy podle zákona o hl. m. Praze.

Čili:

Poslal jsem dopis na LEG. Ve své praxi se setkávám s tím, že je často porušován zákon o svobodném přístupu k informacím (např. zveřejňovací povinnosti - na webových stránkách škol, příspěvkovek apod. chybí rozpočet). Rád bych, aby se jeho dodržování kontrolovalo v rámci výkonu působnosti MHMP. Bohužel OKC k mému podnětu uvedlo, že to nespadá pod kontrolu hospodaření, takže to nemohou dělat. Zjevně to tedy spadá do působnosti resortní - zřizovatele příspěvkovky - v případě MČ do kontroly nad samostatnou působností MČ - tedy LEG. Rád bych se Vás dotázal na doporučení, jak mohu z pozice zastupitele co nejefektivněji iniciovat, aby došlo k nápravě, např. navrhnout Radě, aby uložila MHMP seznámit všechny podřízené subjekty s povinnostmi vyplývajícími ze zákona č. 106/1999 Sb. a vyhlášky č. 442/2006 Sb., a následnou (po 2 měsících) mimořádnou kontrolní akci zaměřenou na dodržování zákona č. 106/1999 Sb. S pozdravem Jakub Michálek

Aktualizováno uživatelem Jan Loužek před více než 8 roky(ů)

  • Uzavřít do změněn z 14.09.2016 na 21.09.2016
  • Stav změněn z Čeká se na podatele na Čeká se na řešitele

Dne 7. září 2016 jsme obdrželi odpověď od pana Havla z legislativního odboru. V souvislosti s ním bude připraven podnět na RHMP.

Aktualizováno uživatelem Jan Loužek před více než 8 roky(ů)

Dne 19. 9. byl podnět připraven.

Aktualizováno uživatelem Jan Loužek před asi 8 roky(ů)

  • Uzavřít do změněn z 21.09.2016 na 30.10.2016
  • Stav změněn z Čeká se na řešitele na Čeká se na podatele

Dne 30. 9. byl podnět odeslán datovou schránkou. Očekáváme podle zákona č. 131/2000 Sb., o hlavním městě Praze, odpověď do 30 dnů, tedy do 30. října 2016

Aktualizováno uživatelem Jan Loužek před asi 8 roky(ů)

  • Cílová verze změněn z Měsíční plán 2016-09 na Měsíční plán 2016-10

Aktualizováno uživatelem Jan Loužek před asi 8 roky(ů)

  • Uzavřít do změněn z 30.10.2016 na 05.11.2016
  • Stav změněn z Čeká se na podatele na Čeká se na řešitele

Dne 21. 10. jsme obdrželi odpověď na náš podnět. Přislíbili, že nám odpoví, ale nic konkrétního nám nesdělili. Rovněž uvedli, že se tím zabývají.

Aktualizováno uživatelem Jan Loužek před asi 8 roky(ů)

  • Uzavřít do změněn z 05.11.2016 na 20.12.2016
  • Stav změněn z Čeká se na řešitele na Čeká se na podatele

Nastavil jsem arbitrární lhůtu +2 měsíce od doby zaslání přípisu, aby nás o opatřeních informovali. Pokusím se jim ale zavolat dříve. Čekejme nejpozději tedy do 20. prosince 2016

Aktualizováno uživatelem Jan Loužek před asi 8 roky(ů)

Dne 21. prosince 2016 jsem navštívil sekretariát paní ředitelky, kde na mně reagovali velmi nepříjemně. Ptal jsem se, jaký je osud přípisu, který nám paní ředitelka poslala, tj. jestli se dělo něco dál.

Byl jsem odkázan na pana Šebka (tel. 236 00 2036), který bohužel nezvedal telefon, a tak jsem mu celý případ popsal e-mailem.

Aktualizováno uživatelem Jan Loužek před asi 8 roky(ů)

  • Uzavřít do změněn z 20.12.2016 na 10.01.2017

Pan Šebek mně odkázal na dokument, který nám byl zaslán dne 21. 11. 2016, tedy závěr, dle kterého budou body zařazeny do plánu kontrol pouze Městské části. Případné městské společnosti nebyly v dokumentu paní ředitelky uvedeny vůbec.

Jak toto dále budeme řešit? Nejlepší by byla interpelace na téma - proč nebyly městské společnosti uvedeny v plánu kontrol.

Aktualizováno uživatelem Jakub Michálek před téměř 8 roky(ů)

Nejedná se o městské společnosti, ale o příspěvkové organizace. Prosím vytiskni mi celou komunikaci (spis) a dej mi do kalendáře poznámku, abych to probral na kontrolním výboru v únoru a dále mi to zapiš do rozpisu zasedání jako interpelaci. Děkuji!

Aktualizováno uživatelem Jan Loužek před téměř 8 roky(ů)

Vše zaznamenáno a připraveno, vytištěný materiál předán

Aktualizováno uživatelem Jan Loužek před více než 7 roky(ů)

  • Stav změněn z Čeká se na podatele na Dokončen

Již není relevantní.

Také k dispozici: Atom PDF