Projekt

Obecné

Profil

Předběžná otázka #33317

uzavřený

Práva členů při jednání kontrolní komise bez podání stížnosti

Přidáno uživatelem Jakub Michálek před asi 4 roky(ů). Aktualizováno před více než 3 roky(ů).

Stav:
Dokončen
Priorita:
Normální
Přiřazeno:
Začátek:
27.10.2020
Uzavřít do:
Spisová značka:
Datum podání:
27.10.2020

Popis

Ahoj, není jasný výklad stanov, organizačního řádu a rozhodčího řádu, za jakých podmínek může kontrolní komise vykonávat kontrolní činnost vůči členům, aniž by vedla příslušné vyšetřování nebo byla podána stížnost, zejména aby činila jednotlivé úkoly spočívající v tom, že provádí výslechy konkrétních osob, aniž by v dané věci byla podána stížnost. Podle § 2 je člen povinen poskytnout součinnost pouze pro vedení rozhodčího řízení, které se podle § 10 odst. 1 zahajuje stížností. Z toho se tedy patrně podává, že pokud kontrolní komise provádí výslech mimo rozhodčí řízení, není jasné, zda vůbec jedná v rámci své působnosti, případně jaké jsou mantinely takového jednání, jaké má takto pořízený důkaz použitelnost, jak jsou zachována práva dalších osob a zda by daná osoba by měla být poučena, že se takové činnosti nemusí účastnit. Současně podle čl. 13 jsou přezkumné orgány povinny postupovat podle zásad běžných v demokratickém soudnictví. Mezi takovou zásadu patří i zásada kontradiktornosti, vyžadující, aby obě strany měly možnost uplatňovat důkazy, a tedy z toho vyplývají i práva účastníků řízení ve vztahu k výslechům svědků, aby jim mohli klást dotazy na skutečnosti svědčící v jejich prospěch.

Proto se ptám a prosím případně o odkaz na ustanovení, o které RK opírá svou odpověď:

  1. Může kontrolní komise provádět výslechy mimo vyšetřování předvídané rozhodčím řádem v § 11 odst. 2, zejména před podáním stížnosti?
  2. Jaká jsou práva osoby, které se týká vedené řízení, při provádění výslechu kontrolní komisí, zejména má osoba, které se řízení týkat právo účastnit se takového výslechu a klást vyslýchanému dodatečné otázky?
  3. Uplatní se na výslechy realizované podle bodu 1 požadavek vyhotovit protokol podle § 17 odst. 1 rozhodčího řádu?
  4. Ať už se z výslechu podle bodu 1 vyhotovuje protokol či nikoliv, je takový důkaz bez nutnosti opakování a bez možnosti osoby, které se řízení týká, klást vyslýchanému otázky, použitelný v dalším řízení, případně za jakých podmínek?
  5. V jakém okamžiku vzniká osobě, které se řízení týká, právo seznámit se s důkazy?
  6. Jak dlouho může kontrolní komise provozovat v určité věci kontrolní činnosti podle bodu 1?
  7. Jaký je rozsah poučení, které kontrolní komise poskytuje vyslýchaným osobám?

Související úkoly 1 (0 otevřených1 uzavřený)

související s rozhodčí komise - Dlouhodobý úkol #24452: Předběžné otázky řešené RK s volebním obdobím od r. 2019DokončenPetr Springinsfeld

Akce

Aktualizováno uživatelem Petr Springinsfeld před asi 4 roky(ů)

  • Stav změněn z Nový na Čeká se na řešitele
  • Přiřazeno nastaven na Ondřej Ručka

Jako zpravodaje přiřazuji Ondřeje Ručku.

Aktualizováno uživatelem Petr Springinsfeld před asi 4 roky(ů)

Aktualizováno uživatelem Ondřej Ručka před více než 3 roky(ů)

Rozhodčí komise schválila následující odpověď na položenou předběžnou otázku:

Ad 1)
Pravomoci Kontrolní komise jsou definovány ve stanovách v čl. 13 odst. 2, kdy lze usoudit, že Kontrolní komise v rámci své pravomoci dohledu nad hospodařením a dohledu nad dodržováním obecně závazných předpisů může konat i z vlastní iniciativy a vést přípravné řízení, tzn., může provádět šetření a vyžadovat od různých subjektů vysvětlení i před podáním stížnosti.

Ad 2)
Rozhodčí komise není oprávněna svým výkladem předběžné otázky dotvářet právní rámec, který není přímo specifikován relevantními předpisy, což opakovaně konstatovala už ve svých přechozích odpovědích na jiné předběžné otázky.

Ad 3)
Písemný protokol je nutné vyhotovit o každém provedeném úkonu, který není zachycen elektronickou formou, viz ustanovení § 17 odst. 1 Rozhodčího řádu.

Ad 4)
Rozhodčí komise není oprávněna svým výkladem předběžné otázky dotvářet právní rámec, který není přímo specifikován relevantními předpisy, což opakovaně konstatovala už ve svých přechozích odpovědích na jiné předběžné otázky.

Ad 5)
Rozhodčí komise není oprávněna svým výkladem předběžné otázky dotvářet právní rámec, který není přímo specifikován relevantními předpisy, což opakovaně konstatovala už ve svých přechozích odpovědích na jiné předběžné otázky.

Ad 6)
Rozhodčí komise není oprávněna svým výkladem předběžné otázky dotvářet právní rámec, který není přímo specifikován relevantními předpisy, což opakovaně konstatovala už ve svých přechozích odpovědích na jiné předběžné otázky.

Ad 7)
Rozhodčí komise není oprávněna svým výkladem předběžné otázky dotvářet právní rámec, který není přímo specifikován relevantními předpisy, což opakovaně konstatovala už ve svých přechozích odpovědích na jiné předběžné otázky.

Aktualizováno uživatelem Petr Springinsfeld před více než 3 roky(ů)

  • Stav změněn z Čeká se na řešitele na Dokončen

Také k dispozici: Atom PDF