Projekt

Obecné

Profil

Schůzka #3249

uzavřený

Programový cíl #122: Volné užití učebních materiálů - otevřené vzdělávací materiály

Schůzka s Radko Sablík (SSPŠ)

Přidáno uživatelem Ondřej Profant před více než 8 roky(ů).

Stav:
Dokončen
Priorita:
Normální
Přiřazeno:
Kategorie:
-
Cílová verze:
-
Začátek:
19.05.2016
Uzavřít do:
30.05.2016
% Hotovo:

0%

Odhadovaná doba:
3.00hod
Spisová značka:
Osoba:
Radko Sablík
Organizační struktura:
Ne
Datum:
25.05.2016

Popis

Schůzka na Střední smíchovská průmyslová škola

Učastnili se: ředitel Radko Sáblík, Martin Beránek (učitetel sítí), hlavní ITák a 3 studenti.

Nastínil jsem jak se do Strategie dostalo Otevřené vzdělávání a podpora OpenSource.

Z diskuse:

Open source infrastruktura na školách:

  • využívají i Linux
  • odmítají plné nasazení

Open source na koncových zařízeních:

  • vyučující neznají => všeobecné znalosti
  • univerzálnost
  • projekt bootovatelné učebna (učitel nabootuje do linuxu bez toho, aby něco řešil)
  • připravenost distribucí (defaultní nastavení uživatelských práv)

Open source ve výuce:

  • OSS v předmětech, např. OS
  • Školení a certifikace pro studenty zdarma
    • Linux Professional Institut (LPI)
    • Cisco
  • problém je připravování na praxi
  • velké firmy mají profesionální marketing, kterým školení i jeho hodnotu pro studenty vynutí
  • software specifický pro výuku, např. photoshop, CAD

Závěry:

  • Je problém, že málokterá škola má učitele INF, který by měl rozumnou znalost Linuxu. Samozřejmě přesné číslo je těžké odhadnout, nicméně Windows je běžnější znalost. Dalším problémem je, že Linux umí vše, ale není vždy vhodně nastaven. Např. při ukázkách základní administrace si žáci mohou smazat důležitý konfigurační soubor. Není to chyba systémová, nýbrž nabídky. Linuxové distribuce počítají s BFU anebo s adminem.
  • Výuka základního SW (kancelářský, webový prohlížeč, ...) musí být univerzální. Není ani problém seznámit s alternativami. Naopak je to žádoucí.
  • Avšak konkrétní odborná výuka je problematická. Ne vždy se jedná o rovnocené varianty a zvláště pak pro absolventy SŠ se ztrácí konkurenceschopnost pokud neumí např. s Photoshopem. Též je tu problém s učiteli.

Žádné položky

Také k dispozici: Atom PDF