Projekt

Obecné

Profil

Úkol #30938

uzavřený

Problémy s Mumble a Jitsi

Přidáno uživatelem Jan Hamal Dvořák před téměř 4 roky(ů). Aktualizováno před asi 1 rok.

Stav:
Dokončen
Priorita:
Normální
Přiřazeno:
Kategorie:
-
Cílová verze:
-
Začátek:
06.05.2020
Uzavřít do:
% Hotovo:

0%

Odhadovaná doba:
Smlouva:

Popis

Lidé, kteří hlásili problémy s Mumble nebo Jitsi:

  • Jana Skopalíková (SčK) - v březnu měli velký problém s Jitsi, nyní už je to ok, u Mumble se jim při větším počtu lidí stane, že se jim někdo připojí a není slyšet
  • D. Weissová (Liberecký kraj) - Jitsi ok, ale zlobí jim Mumble.
  • Honza Hora (Praha) - Jitsi i Mumble jim padá ve chvíli, kdy se připojí více lidí najednou, uvítali by možnost oddělení speakrů a diváků.
  • Daniel Galuszka (MsK) - Jitsi jim nevyhovuje kvůli neefektivnosti hlášení o slovo, občas měli problémy s kvalitou zvuku a obrazu (ale připouští, že jim to narušovali členové z jiných prohlížečů, než je Chrome).
  • Šárka Altmanová - V tomto týdnu se jí na Jitsi stalo, že se lidi navzájem neslyšeli. S Mumble má zkušenost z klubu, kdy nebylo možné se do místnosti vůbec připojit, pokud tam bylo větší množství osob.

Vzhledem k tomu, že není patrné kdy k problémům docházelo a že Andrej už provedl nějaké opravy, tak bude třeba tyto osoby kontaktovat a požádat je o ověření funkčnosti.

Aktualizováno uživatelem Jan Hamal Dvořák před téměř 4 roky(ů)

Ahoj,

potřebuji vaši pomoc pro vyřešení problémů s Mumble a Jitsi https://redmine.pirati.cz/issues/30938.

Podle Šárky jste všichni zaznamenali nějaké obtíže. Pro jejich odstranění ale potřebujeme podrobné informace a nejlépe způsob, jak je reprodukovat.

  1. Andrej provedl 20. 4. opravu závady s připojením k databázi, která mohla vést k odpojování osob od serveru. Potřebujeme vědět, jestli jste měli nebo nadále máte nějaké problémy s Mumble i po tomto datu.

  2. Aktuálně máme poměrně spolehlivou instalaci Jitsi, která funguje bez problému i ve Firefoxu. Mohou přetrvávat problémy při připojení z mobilní aplikace na iOS, kdy nemusí fungovat video. Doporučuji jí namísto oficiální, protože máme nastavenou výrazně nižší kvalitu videa a z vlastní zkušenosti vím, že ne každý má tak dobrou linku (a nastavení síťového prostředí), aby mu nezačalo vypadávat audio z důvodu zahlcení linky videem. Málokdo si umí nastavit kvalitu příchozího videa (ačkoliv to není příliš složité). Zkuste prosím (opět?) začlenit Jitsi do svého běžného pracovního procesu.

  3. Zaznamenal jsem zkazky o problému s tím, že se v Jitsi místnost rozdělí na dvě, které spolu nekomunikují. Jediný způsob o kterém vím, že by k tomuto mohlo dojít, je situace, kdy lidé použijí různé odkazy a jsou buď na různých serverech nebo v různých místnostech.

Možné příčiny:

a) Uživatelé používají mobilní aplikaci, ale nenastaví si správný server (https://jitsi.pirati.cz) a opíší namísto celého odkazu jen název místnosti, Polovina lidí je pak u nás a druhá komunikuje přes https://meet.jit.si.

b) Dojde k omylu při rozesílání odkazu a někteří jsou v místnosti s chybným názvem.

c) Skutečná vada v Jitsi Meet.

Prosím o potvrzení toho, že jste byli účastni hovoru, kdy byli uživatelé v místnosti vidět, ale navzájem se neslyšeli ve větším měřítku. Občas se stane, že má někdo hodně špatné spojení a vypadne, což ovšem obvykle zpraví reload stránky na jeho straně.

Aktualizováno uživatelem Daniela Weissová před téměř 4 roky(ů)

Mumble se občas seká, ale to může skutečně být připojením jendotlivých účastníků. Nám se často stává, že se v určité fázi zasekne ztišení a nejde znovu spustit hlas. Musím se odpojit a znovu připojit a už to zase chvíli jde. Nejsem jediná. V jitsi se to seká míň, ale žádná hitparáda to není - pokud je nás víc a máme i kamery, tak mazec. Čili, pokud máme vypnutý obraz a zvuk a zesílíme se, jen když mluvíme, tak cajk. Ale je to vlastně stejné jako u mumble. Chtěla bych něco víc komfortního :)

Aktualizováno uživatelem Honza Hora před téměř 4 roky(ů)

Ahoj,

ad mumble - 29.4. proběhlo na mumble jednání PKS + KoKS + zástupci MČ. Dva lidi reportovali problém že slyší, ale nefunguje jim mikrofon. Jeden to rozchodil (Jiří Belšán), jeden nikoliv (Martin Štěrba). Může to mít souvislost s nastavením mikrofonu a jeho aktivace (nevím jestli měli push-to-talk nebo voice-activated).

ad jitsi - zaznamenali jsme problém s dvěma místnostmi v týdnu předtím - dva uživatelé šli z mobilní appky zadáním jména místnosti a skončili jinde, jeden pak zkusil link a ten fungoval správně. Šlo o Adélu Hradilovou a Jirku Belšána. Je možné že to bylo nastavením serveru jak píšeš a je slušná pravděpodobnost, že to půjde ověřit, protože si myslím že s tím nastavením nejspíš neměli důvod nic dělat. Tj. když se jich zeptáš tak asi budou schopni se podívat co tam mají nastavené a budeš vědět víc.

H.

Aktualizováno uživatelem Josef Bouše před asi 1 rok

  • Stav změněn z Nový na Dokončen

Většina problémů za tu dobu zmizela, Mumble jsme přestali podporovat a používat -> ukončili jsme ho.

Také k dispozici: Atom PDF