Projekt

Obecné

Profil

Akce

Úkol #24172

uzavřený

Formulace reakce na Krajské zastupitelstvo 31.10.2019

Přidáno uživatelem Jiří Roubíček před asi 3 roky(ů). Aktualizováno před asi 3 roky(ů).

Stav:
Dokončen
Priorita:
Okamžitá
Přiřazeno:
Cílová verze:
-
Začátek:
31.10.2019
Uzavřít do:
03.11.2019
% Hotovo:

100%

Odhadovaná doba:
1.00hod
Typ práce:
Psaní textů
Organizační struktura:
Ne
Smlouva:

Popis

Ahoj,
oslovil jsem Martina Kákonu a Pavla Maule, aby zformulovali pirátskou reakci na body v programu ohledně projektu letiště ČB.
Dan Leština slíbil reakce na témata ohledně životního prostředí.
Prosím tedy o poslání reakcí.
Předem všem moc děkuji za aktivitu.

Aktualizováno uživatelem Dan Leština před asi 3 roky(ů)

legrace byla ještě dotační politika a pak dotace pro mikroregiony na boj s klimatickou změnou, zkusím to naformulovat

Aktualizováno uživatelem Martin Kákona před asi 3 roky(ů)

402/ZK/19 Reakce na dotaz ze ZK dne 19. 9. 2019 - letiště
Zajimave je, že je problem se systemem pristani pomoci pristroju a tento system bude vypnut. Letiste do odstraneni problemu tedy muze prijimat letadla pouze s vizuelnim priblizenim. To neni pro letiste pro velka letadla normalni. Zrejme se ani neplanuje zavedeni automatickeho systemu pristani (podle informaci z letiste maji ILS kategorie I, coz postacuje, ale neni to dnesni standard). Napriklad Frankfurt=Hahn ma jednu drahu ILS Cat.I a jednu ILS Cat.III).
Dale je v dokumentu receno, ze se do 120 dnu se maji pripravit podklady pro vyber strategickeho partnera pro provoz letiste. Jsou zde popisovany jiz odevzdane dokumenty, ktere ale nejsou prilozeny. Bylo by ucelne tyto dokumenty ziskat k prostudovani.
Urednici v dokumentu zduvodnili, ze rozhodnuti o strategickem partneru muze udelat zastupitelstvo kraje zrejme bez ucasti mesta C.B a Letiste.

390/ZK/19 Kompenzace dotčeným obcím - ochranné pásmo hluku letiště v Plané u Českých Budějovic
Navrhuje se rozdat obcim dotcenym hlukem 850 k Kc a poskytnout dalsi nemajetkove vyhody z prostredku kraje. V duvodove zprave je kompenzace rozdelena podle pomerne rozlohy uzemi obce, do ktereho zasahuje ochranne pasmo. Neni posouzeno, kolik obyvatel je hlukem dotceno. Duvodovou zpravu vidim jako nedostatecnou.

389/ZK/19 Zpráva o průběhu valné hromady společnosti Jihočeské letiště České Budějovice a.s.
Ve zprave je odkaz na zapis z valne hromady, ale ten neni prilozen ani v anonymizovane podobe presto, ze podle materialu v anonymizovana podoba existuje. (VH JLČB a.s. 7 10 2019_bez osobních údajů.pdf)

387/ZK/19 Odstranění staveb v areálu Letiště České Budějovice
S tim asi neni zadny problem, neni duvod mluvit letisti do pozadavku na odstraneni staveb.

Otazka na zastupitele mesta C.B.: Mame pristup k odkazovanym dokumentum?

Manazerske shrnuti: Z dostupnych materialu nemuzeme prijmout stanovisko. Potrebujeme vice informaci.

Aktualizováno uživatelem Dan Leština před asi 3 roky(ů)

"Tristní byla úroveň debaty u dotací na studie na projekty pro zmírnění klimatické změny. Zastupitelům trvalo několik desítek minut, než se zorientovali v tom, o čem vlastně mají hlasovat, přitom to z materiálů na webových stránkách kraje bylo celkem jasně zřetelné.
Schvalovali, kterým regionům kraj poskytne řádově statisíce korun na to, aby si zpracovaly studii toho, jaké opatření v krajině a vodních tocích mají udělat. Na základě těchto studií potom mohou tyto regiony žádat stát o finanční prostředky na samotné provedení těchto plánů. Zavedení těchto dotací krajští zastupitelé odhlasovali už před několika měsíci, nyní jen potvrzovali výběr, kterým žádostem se tedy vyhoví. Pochopit tuto konstrukci dalo některým hlasitým diskutérům skutečně zabrat. Na druhou stranu, zodpovědný pan náměstek jim to neusnadnil tím, že podklady byly značně nekonkrétní a bez patřičných detailů (veřejnosti potom nebyly poskytnuty vůbec...)
No a jak je již zvykem, do debaty se přimíchalo popírání samotných klimatických změn ze strany ODS a odvolávání se na pochybně vybrané akademiky ze strany Jihočechů 2012...
A jak to dopadlo? Především kvůli procesním nejasnostem schválení těsně neprošlo, takže projekty se zatím budou muset odložit.
Možná je to ale dobře. Pravidla jsou napsána tak vágně, že se v těchto projektech může nakonec objevit skutečně ledasco. Můžeme jen doufat, že opět nebudeme z veřejných zdrojů financovat vodní elektrárny nebo soukromé rybochovné rybníky."

Aktualizováno uživatelem pavel maule před asi 3 roky(ů)

Jelikož jsem byl také osloven a zaúkolován, posílám krátké resumé.

Analýza letiště byla zadána na říjnové schůzce KET. Není možné nyní poslat "jasné stanovisko"
pokud bych mohl mluvit pouze sám za sebe. jsem přesvědčen že obecně platí názor, že tento typ letiště není schopen si na sebe provozem vydělat (alespoň zatím nikdo nepřišel s přesvědčivou argumentací). klíčové pro letiště bude, zda nalezne strategického partnera či nikoliv. Město České Budějovice se v září podílu chtělo zbavit. Podobné typy letišť jsou draze dotovány a v posledních letech začínají mít problémy.

Zajímavý je odkaz na bakalářskou práci z roku 2012. Zde se počítalo s náklady 1 mld. Kč na modernizaci a očekávaný roční zisk 130 000 Kč.
http://digilib.k.utb.cz/bitstream/handle/10563/22057/jurigov%E1_2012_bp.pdf?sequence=1

Abych to manažersky shrnul:
Letiště v Plané by se NEMĚLO začít provozovat s očekávanou pravidelnou ztrátou/dotací od města nebo kraje.
V současných podmínkách (díky zkušenostem z letišť Pardubice, Karlovy Vary, Brno-Tuřany a Ostrava-Mošnov není reálné tuto podmínku dosáhnout, proto by se měla udělat revize celého projektu a hledat krizový plán, jak již vynaložené investice co nejlépe využít, ale zároveň nezvyšovat další zbytečnou finanční zátěž kraje

Aktualizováno uživatelem Josef Špak před asi 3 roky(ů)

Martin Kákona napsal:

402/ZK/19 Reakce na dotaz ze ZK dne 19. 9. 2019 - letiště
Zajimave je, že je problem se systemem pristani pomoci pristroju a tento system bude vypnut. Letiste do odstraneni problemu tedy muze prijimat letadla pouze s vizuelnim priblizenim. To neni pro letiste pro velka letadla normalni. Zrejme se ani neplanuje zavedeni automatickeho systemu pristani (podle informaci z letiste maji ISL kategorie I, coz postacuje, ale neni to dnesni standard). Napriklad Frankfurt=Hahn ma jednu drahu ISL Cat.I a jednu ISL Cat.III).

Pokud vím ta zkratka je ILS od Instrument Landing System, ne ISL.

Aktualizováno uživatelem Jiří Roubíček před asi 3 roky(ů)

Zdroj: Mladá fronta Dnes
Datum vydání: 01.11.2019
Autor: Lukáš Mare

Modernizované Letiště České Budějovice v Plané teď mohou využívat jen malá letadla. Těm větším překáží stožár, který je však nezbytnou součástí nového navigačního systému. Musí ho tak rozebrat a po zkušebním provozu vrátit zpátky.
JIŽNÍ ČECHY Hodně podivný příběh se v těchto dnech odehrává na Letišti České Budějovice. Jeho vlastníci Jihočeský kraj a město České Budějovice už mají i tak dost starostí, aby ho po nedávno skončené miliardové modernizaci dokázali rozlétat, a teď se jim ještě do cesty postavil stožár.
Je to stavba poblíž hlavní dráhy, která je nezbytnou součástí nového navigačního systému. Jenže ten ještě nemá potřebné certifikace, a tak tam kvůli tomu nemohou vzlétat a přistávat větší letadla. Podle zástupců Jihočeského kraje je to dané podmínkami Úřadu pro civilní letectví. A hejtmanství tak nezbývá než se dohodnout na dočasném odstranění stožáru a opětovném postavení. Ten přitom stojí teprve několik měsíců.
Na včerejším jednání krajského zastupitelstva toto téma otevřel opoziční zastupitel František Konečný (ANO). "Pro mě je to naprosto nepochopitelné, ale úřady rozhodující o zprovoznění letiště si tuto podmínku daly. Nerozumím. Postavím stožár, protože je nutný, teď ho zbouráme, abychom získali certifikaci, pak ho opět postavíme," divil se Konečný.
Hejtmanka Ivana Stráská (ČSSD) jeho informaci potvrdila. "Nově postavený stožár je součástí navigačního systému. Nicméně my zatím podle nového systému nelétáme, protože není schválen a certifikován. Pro velká letadla je ale stožár překážkou k tomu, aby mohla létat na Letiště České Budějovice. My je tam však potřebujeme z důvodu zkušebního provozu, který je součástí certifikačního procesu. Takže nás čeká demontáž," vysvětlila Stráská.
Až k tomu dojde a větší letadla dostatečně otestují modernizované letiště a areál dostane další povolovací razítka, bude možné vrátit stožár zpátky a létat už za pomoci nové navigace. Každého napadne, proč se s jeho stavbou nepočkalo. Podle reakce z kraje byla stavba součástí finální etapy modernizace za více než půl miliardy, ale v tu dobu nikdo nevěděl, že bude při následném certifikování překážkou. Kolik bude demontáž a opětovné složení stát, není jisté. Ale může to být částka za statisíce až milion. Kraj bude rozebrání teprve ladit se zhotovitelem. Finální část modernizace měla na starost společnost Hochtief CZ. Hejtmanka předpokládá, že by se vše mohlo stihnout přes zimu. Ještě o tom bude rozhodovat vedení kraje.
Mluvčí letiště Martina Vodičková potvrdila, že nyní je v areálu možný pouze provoz podle kódového označení 2B, což je například pro ultralehká letadla. Pro zkušební provoz je potřeba označení 4C. "To je pro stroje s rozpětím křídel do 36 metrů, což už jsou například i boeingy," doplnila Vodičková.
Od konce června do konce září se podle informační zprávy pro zastupitele uskutečnilo na letišti 3 042 vzletů či přistání, přičemž 294 bylo mezinárodních.

Aktualizováno uživatelem Martin Kákona před asi 3 roky(ů)

Josef Špak napsal:

Pokud vím ta zkratka je ILS od Instrument Landing System, ne ISL.

Jo, ja jsem dyslektik ;)
Opravil jsem to, aby to nekoho nematlo.
Dik za pripominku.

Aktualizováno uživatelem Jiří Roubíček před asi 3 roky(ů)

Zbyněk Konvička svůj příslib nemohl splnit z časového vytížení.
Tím pádem jsem kontaktoval Zuzku Kudláčkovou, aby sehnala někoho schopného, který to dnes dotáhne.
Doufám, že se jí to podaří už vůči Danovi a Martinovi, kteří si s vyjádřením dali tu práci a reagovali ihned.
Předem díky moc Zuzko.

Aktualizováno uživatelem Zuzana Kudláčková před asi 3 roky(ů)

Kontaktován Lukáš Hypša, maká na tom.:)

Aktualizováno uživatelem Martin Kákona před asi 3 roky(ů)

Co se tyka ekonomicke navratnosti letiste, tak to je otazka presahujici KET doprava. Je to spis pro finance a pro uzemni rozvoj. Za me dava smysl letiste z dopravniho hlediska diky mizernemu dopravnimu napojeni JC kraje. Jestli provozovat dotovane letiste, to je makroekonomicka otazka.

Aktualizováno uživatelem Zbynek Konvicka před asi 3 roky(ů)

Zpráva připravena od Zbyněk Konvička a Lukáš Hypša doladěna, dne 3. listopadu přidána n akrajský web a nasdílena na krajský FB.

https://jihocesky.pirati.cz/tiskove-zpravy/temata-krajskeho-zastupitelstva-pozorne-sledujeme/

Aktualizováno uživatelem Zbynek Konvicka před asi 3 roky(ů)

  • Odhadovaná doba nastaven na 1.00hod
  • % Hotovo změněn z 0 na 100
  • Uzavřít do změněn z 31.10.2019 na 03.11.2019

Aktualizováno uživatelem Jiří Roubíček před asi 3 roky(ů)

Prosím uzavřete někdo tento úkol, já mám stav tohoto úkolu neaktivní.
Díky moc.

Aktualizováno uživatelem Josef Špak před asi 3 roky(ů)

  • Stav změněn z Nový na Dokončen
Akce

Také k dispozici: Atom PDF