Podání #2287
uzavřenýNevyhovující stav veřejné desky MHMP
30%
Popis
Vážený pane Michálku,
píši Vám jako členovi ICT komise MHMP ohledně hrozného stavu veřejné desky MHMP.
Zákon 114/92 od nás, OS požaduje, abychom předem přesně specifikovali předmět a místo správního řízení, kde jako občanské sdružení chceme být účastníci řízení. Pokud tuto informaci úřadu nepředložíme, jsme vyřazeni ze správního řízení.
Zákon předpokládá, že v případě vyjádření zájmu budeme podle této specifikace informováni úřadem. Informováni znamená selektivně, bez šumu, tedy bez informací o zahajovaných ostatních řízení, které neodpovídají naší specifikaci.
Tomu se tak však ze strany MHMP, konkrétně odboru Ochrany přírody neděje.
Veškeré informace o zahajovaných řízeních jsou předávány prostřednictvím elektronické veřejné desky a nejsou zasílány běžnou poštou.
Na mé opakované urgence byl v minulosti zřízena položka oznámení o zahájení řízení v Typ zprávy, abychom se nemuseli prodírat houštinou desítek položek denně. Bohužel stále nejsou zobrazena na veřejné desce ani další metadata, která by nám umožnila postavit vlastní selektivní vyhledávač. V PDF se nedá strojově hledat.
Předpokládal bych, že ze zprávy na veřejné desce budou zřejmá základní data jako metadata. Přinejmenším předmět správního řízení, lokalita, kdo podal žádost, jakých druhů se týká, podle jakého paragrafu zákona se postupuje, ....
Zajímavé je , že v oznámení v příloze v PDF není zřejmá ani lokalita záměru, lze odhadovat Prahu, ale to je věštění z křišťálové koule.
V dnešní době by člověk očekával, že naopak OS si uloží filtr na MHMP a bude mu následně poslán e-mail s zahajovaným správním řízením podle specifikace, kterou podalo OS podle zákona.
Budeme rádi, když nás budete informovat o Vašem návrhu postupu řešení
Děkuji
Zděnek Kvítek
Zastupitel Prahy 11
Aktualizováno uživatelem Adam Zábranský před asi 9 roky(ů)
Dobrý den,
předně se omlouvám za téměř dva měsíce prodlevy mezi vaším podnětem a mou odpovědí. Měli jsme toho v zastupitelstvu hodně a tenhle e-mail mi navíc zapadl. :(
Každopádně nabízí se minimálně tato řešení:
1) Oficiálně si požádáte podle § 70 odst. 2 zákona č. 114/1992 Sb., aby vám úřad např. na e-mail zasílal upomínky. Pokud to nebude dělat, můžete napsat stížnost ředitelce Magistrátu, že odbor porušuje zákon, nebo na odbor napíšeme my. Myslím si, že minimálně po těchto krocích to už posílat začnou. :)
2)
a) Vyzvu ředitele odboru ochrany prostředí, aby zveřejňovali textová PDF, nikoliv nascanované obrázky. Jiné odbory to umí. To by vám mohlo pomoci s filtrací, protože v takovém PDF už můžete ve vyhledávači vyhledávat pomocí textu.
b) Vyzvu ředitele odboru informatiky, aby k výsledkům vyhledávání přibylo tlačítko "zasílat nové záznamy na této stránce e-mailem".
Tato dvě opatření by asi mohla vést k uspokojení vašich potřeb.
3) Vyzvu ředitele odboru informatiky, aby rozšiřil počet metadat na úřední desce.
Seřadil jsem návrhy podle mnou odhadované průchodnosti. :) Rozšíření počtu metadat je problematické v tom, že by se to dle mého odhadu muselo vztahovat na úplně všechna oznámení na úřední desce, což si dokážu představit, že by vyvolalo velkou úřednickou nevoli. Druhý návrh je podle mě dobrý právě v tom, že tlačítko "zasílat e-mailem" by se vztahovalo na všechny výsledky vyhledávání na úřední desce, což by mnoha lidem mohlo ušetřit čas. Teoreticky by tam mohl být problém s náročností zasílání automatických e-mailů, ale to bychom se dověděli na základě odpovědi ředitele informatiky.
Ještě jednou se omlouvám za zpoždění a těším se na vaši odpověď, kterou variantu byste chtěli zkusit.
EDIT: Dobrý den ještě jednou. Od 10. září 2015 platí novela zákona o svobodném přístupu k informacím, která by vám mohla také pomoci. Ve zkratce vaše žádost dle § 70 odst. 2 zákona o ochraně přírody nyní spadá pod zákon o svobodném přístupu k informacím (§ 4a ods. 2 písm. f), resp. po úřadu lze vymoci poskytování informací zákonnou cestou (= stížností na nečinnost). Doporučuji tedy postupovat minimálně z počátku podle návrhu 1 níže. Možná jsem všechno napsal moc komplikovaně, kdyžtak mi zavolejte na 721 006 868. :)
Aktualizováno uživatelem Adam Zábranský před asi 9 roky(ů)
Vážený pane Zábranský,děkuji Vám za obsáhlou odpověď a především Vaší snahu mi pomoci.
a) systémový postup
Když po mně zákon chce, abych specifikoval podle § 70 odst. 2 zákona o ochraně přírody, předmět a místo záměrů, o kterých chci být infromován, tak by mi úřad měl poskytnout jen informace podle této specifikace a nikoliv žádné jiné. Nebo úřad pak nemá po mně chtít dopředu tuto specifikaci a nemusí mne pak informovat selektivně. My jako spolek jsme povinni pak od vyvěšení záměru se do 8 dní přihlásit ke správnímu řízení. To, zda mne úřad informuje papírovým kanálem nebo elektronickým je úplně jedno, to je technologie a ta není uvedena v zákonu.
Technicky to možné je, některá pole metadat nebudou jen povinná.
b) pragmatický přístup, který popisujete
Bylo by fajn, kdyby mi byly zasálány maily s obsahem oznámení na veřejné desce, které se objeví jen pokud zadáte
http://praha.eu/jnp/cz/o_meste/magistrat/deska/index.html?cislo=&nazev=&text=&typ=21&odbor=10619&stranavel=15&test=value
tedy vhodný filtr na dotaz.
Nám tak funguje veřejná deska na Praze 11
https://www.praha11.cz/cs/uredni-deska.html
Po „přihlášení/registraci“ (musíte být registrováni) na naše webové stránky zvolte „Aktuality e-mailem“, zde se Vám zobrazí webové menu, kde si z volíte Vámi vybranou sekci a vyplníte svůj e-mail, na který budete oznámení o nových vývěsech pravidelně dostávat. Po výběru zdroje nebo typu oznámení klikněte na ikonku „Uložit nastavení“.
Pokud byste se rozhodli prosadit na MHMP e-maily posílám kontakt:
Bližší informace o řešení na Praze 11 může podat vedoucí informatiky Prahy 11 pan Zika.
Moc Vám děkuji
Zděnek Kvítek
Hezké Jižní Město a Hpp11
Aktualizováno uživatelem Adam Zábranský před asi 9 roky(ů)
Dobrý den, asi jsem nepochopil vaši odpověď ad a). Má to být stížnost na fakt, že odbor vám nezasílá ta oznámení tak, jak by měl a jak chcete? Jak už jsem uvedl, existuje zákonná cesta, jak se domoci toho, co potřebujete: aby vás úřad elektronickou cestou informoval o záměrech s vámi zvoleným předmětem a místem. Mohl bych vám pomoci tohoto stavu dosáhnout, kdybyste chtěli.
Každopádně udělám tedy minimálně následující:
1) Budu apelovat na IT odbor, ať zajistí možnost zasílání novinek po určité filtraci e-mailem.
2) Ještě si promyslím to rozšíření metadat na veřejné desce. Ale asi je to dobrý nápad, takže třeba napíšu ředitelce Magistrátu.
Aktualizováno uživatelem Adam Zábranský před asi 9 roky(ů)
- Rodičovský úkol změněn z #279 na #105
Dohodli jsme se na dalším postupu. Řeším s Ondrou: přidat na veřejnou desku políčko „městská část“, zajistit strojovou čitelnost a zasílání e-mailem.
Aktualizováno uživatelem Adam Zábranský před téměř 9 roky(ů)
Sepsal jsem podnět úředníkům z odboru ochrany přírody, ať jsou oznámení na úřední desce strojově čitelná, pak jsem ale zjistil, že vyhledávání v takových oznámeních stejně nefunguje (i když před nějakou dobou myslím fungovalo). Musíme nejdřív vyřešit tento problém.
Aktualizováno uživatelem Adam Zábranský před asi 6 roky(ů)
- Stav změněn z V řešení (diskutuje se) na Odloženo
- Rodičovský úkol smazán (
#105)