Projekt

Obecné

Profil

Předběžná otázka #21250

Pravidla a dohled nad přijímáním členů

Přidáno uživatelem Vojtěch Pikal před 3 měsíců. Aktualizováno před 3 měsíců.

Stav:
V řešení (diskutuje se)
Priorita:
Vysoká
Přiřazeno:
Začátek:
13.06.2019
Uzavřít do:
Spisová značka:
Datum podání:
13.06.2019

Popis

Ahoj RK, měl bych sadu otázek k výkladu;

1) Platí, že v oblasti přijímání členů je krajské předsednictvo nadřízeným týmem k místnímu předsednictvu (na svém území) ve smyslu § 6 OŘ?

2) Může tedy Krajské předsednictvo vydat přiměřená pravidla pro příjímání členů ve svém kraji, která pak musí být dodržována dle § 5 odst. (2) OŘ?

3) Mohou být součástí takovýchto pravidel ustanovení usnadňující dohled? (Např. formalizované informování o přijatých členech)

4) Mohou být součástí ustanovení vymiňující předběžné informování o plánovaných přijetích? Či neplatnost přijetí v případě nedodržení některých pravidel?

5) Lze již při založení místního sdružení si vymínit předem vyšší úroveň dohledu nad oblastí přijímání členů (nebo obecně jinou působností, např. hospodařením či doplňováním míst kandidátky) rovnou dle odstavce (3)[Rušení], nebo (4)[Převzetí pravomoce, zastoupení].

Děkuji.


Související úkoly

související s Republikový výbor - Podání #15766: Zkušební doba pro členy & pozastavení členství a činnostiOdloženo2018-11-28

duplikuje rozhodčí komise - Předběžná otázka #20493: Možnosti úpravy procesu přijímání členů a dohled krajského předsednictva nad místními předsednictvyNový2019-05-092019-05-11

Historie

#1 Aktualizováno uživatelem Vojtěch Pikal před 3 měsíců

  • související s Podání #15766: Zkušební doba pro členy & pozastavení členství a činnosti přidán

#2 Aktualizováno uživatelem František Navrkal před 3 měsíců

  • duplikuje Předběžná otázka #20493: Možnosti úpravy procesu přijímání členů a dohled krajského předsednictva nad místními předsednictvy přidán

#3 Aktualizováno uživatelem František Navrkal před 3 měsíců

1) Platí, že v oblasti přijímání členů je krajské předsednictvo nadřízeným týmem k místnímu předsednictvu (na svém území) ve smyslu § 6 OŘ?

2) Může tedy Krajské předsednictvo vydat přiměřená pravidla pro příjímání členů ve svém kraji, která pak musí být dodržována dle § 5 odst. (2) OŘ?

3) Mohou být součástí takovýchto pravidel ustanovení usnadňující dohled? (Např. formalizované informování o přijatých členech)

4) Mohou být součástí ustanovení vymiňující předběžné informování o plánovaných přijetích? Či neplatnost přijetí v případě nedodržení některých pravidel?

Argumentaci uvádím ve své vlastní předběžné otázce #20493. Za mě odpověď na všechny otázky výše kladná. Neplatnost by samozřejmě byla na individuálním posouzení. Nějaké drobné procedurální pochybení při přijímání by asi nemělo způsobit zneplatnění přijetí daného člena (resp. zájemce o členství).

5) Lze již při založení místního sdružení si vymínit předem vyšší úroveň dohledu nad oblastí přijímání členů (nebo obecně jinou působností, např. hospodařením či doplňováním míst kandidátky) rovnou dle odstavce (3)[Rušení], nebo (4)[Převzetí pravomoce, zastoupení].

Dle mého ne. Musí dojít k postupné eskalaci postupně dle odstavců 2, 3 a 4 § 6 organizačního řádu. Není možné bez předchozí postupné eskalace postupovat dle odst. 4. Je také nutné, aby zásahy v rámci dohledu nadřízeného týmu byly přiměřené (např. zjištěným předchozím pochybením týmu podřízeného) a co nejvíce časově a věcně omezené.

#4 Aktualizováno uživatelem František Navrkal před 3 měsíců

  • Stav změněn z Nový na V řešení (diskutuje se)
  • Přiřazeno nastaven na František Navrkal

#5 Aktualizováno uživatelem Vojtěch Pikal před 3 měsíců

Děkuji, jen protože jsi "vested" v podobné otázce, asi by bylo fajn, kdyby se k výkladu našel i někdo jiný v RK.

Také k dispozici: Atom PDF