Projekt

Obecné

Profil

Úkol #19993

Prozkoumání odpadní politiky pro PO na tříděný odpad

Přidáno uživatelem Pavel Šrámek před více než 2 roky. Aktualizováno před téměř 2 roky.

Stav:
Nový
Priorita:
Normální
Přiřazeno:
Cílová verze:
-
Začátek:
19.04.2019
Uzavřít do:
% Hotovo:

100%

Odhadovaná doba:
Typ práce:
Zobrazit v nabídce:
Ne
Organizační struktura:
Ne
Smlouva:

Popis

Ahoj Filipe, dávám Ti menší úkol na Redmine k projednání na městké komisi životního prostředí.
Chtěl bych od tebe, aby jsi mi řekl, jaký názor má komise na to, že Podnikatelské Osoby nesmí využívat popelnice na tříděný odpad od Čisté Plzně, i když je podnik se sídlem v Plzni, tzn. jeho DPH nám jde do rozpočtu.
To znamená, že PO musí jezdit do sběrného dvora nebo mít smlouvu např. s Ave cz, která podnikately přistaví popelnice na tříděný odpad.
Obojí je placené.
Tímto je podnikatel ,,motivován” k tomu, aby odpad netřídil a rovnou vše házel do směsného odpadu, i když je PO zákonem č. 185/2001 Sb. par 80 nucena odpad třídit.
Takže úředníci špehují podnikatele, jestli jezdí do sběrného dvora nebo podporují AVE cz.
Myslím si, že bychom jako město měli PO podporovat, protože je to náš hlavní zdroj příjmů, jakákoliv taková ,,buzerace” podnikatele demotivuje.
Chceme to?

V příloze je protokol o kontrole jedné podnikatelky z Plzně.
Její názor na problematiku:
,,Je to demotivační pro podnikatele, aby ťřídil. Je pro mě jednoduší a levnější pořídit si větší popelnici na směsný odpad.”

Prosím o projednání a případně přijeté usnesení na Komisi životního prostředí města Plzně.

nikola v. kontrola jak třídíš odpad.pdf (497 KB) nikola v. kontrola jak třídíš odpad.pdf Nikola V. Protokol o kontrole úřadu o tom, jak PO třídí odpad Pavel Šrámek, 19.04.2019 00:31

Historie

#1 Aktualizováno uživatelem Pavel Šrámek před více než 2 roky

Kontakt na Nikolu V., podnikatelku se sídlem v Plzni, pro konzultaci problému:
Email: cafepanoptikum@gmail.com
Tel: 734503053

#2 Aktualizováno uživatelem Pavel Šrámek před asi 2 let

Podle Nikoly V. se s ní ještě nikdo nespojil.
Filipe, prosím o kontaktování naší voličky anebo zpravení aktualizace řešení problému.

#3 Aktualizováno uživatelem Filip Sequens před asi 2 let

Na poslední schůzi KŽP jsme dotaz k řešení ohledně majitelky Café Panoptikum k nakládání s odpadem projednávali. Předseda Duras mě bude informovat o této záležitosti kterou si vyžádá u Čisté Plzně. Paní Nikolu V. budu poté osobně kontaktovat s řešením.

#4 Aktualizováno uživatelem Filip Sequens před asi 2 let

  • % Hotovo změněn z 0 na 50
  • Priorita změněn z Normální na Vysoká

#5 Aktualizováno uživatelem Filip Sequens před asi 2 let

  • Priorita změněn z Vysoká na Normální

#6 Aktualizováno uživatelem Filip Sequens před téměř 2 roky

V této věci by mělo být jasno na další KŽP RMP konané dne 11.9. 2019.

#7 Aktualizováno uživatelem Filip Sequens před téměř 2 roky

  • % Hotovo změněn z 50 na 100

#8 Aktualizováno uživatelem Filip Sequens před téměř 2 roky

Vyjádření paní Ing. Kaiferové:

Dobrý den, k vašemu dotazu ohledně odkládání odpadu do nádob s tříděným odpadem.

Obec je povinna pro fyzické osoby umožnit sbírat určité druhy odpadů (papír, plast, sklo,….) tento systém je upraven vyhláškou města Plzně. Byla právě na jednání komise.

Fyzické osoby podnikající a právnické osoby mají zcela jiné povinnosti, které vyplývají ze zákona o odpadech a ty musí dodržovat. Zákon jim říká např. že musí vést evidenci odpadů, předávat odpad pouze oprávněné osobě atd. Jsou to povinnosti zcela odlišné od povinností fyzických osob.

Tyto osoby mají několik možností jak likvidovat tříděný sběr, jednu z nich uvádíte sám, tzn. využívat sběrné dvory a za odpad zaplatit tam, dále mohou využít jakékoliv jiné odpadové firmy (oprávněné osoby), aby jim odpad z místa podnikání odvezla, a to nejen směsný ale i tříděný. A poslední možností je zapojení do systému města, ale smluvním vztahem. (Původci, kteří produkují odpad podobný komunálnímu odpadu, mohou na základě smlouvy s obcí využít systému shromažďování, sběru, přepravy, třídění, využívání a odstraňování komunálních odpadů zavedeného obcí. Smlouva musí být písemná a musí obsahovat vždy výši sjednané ceny za tuto službu.) Město ale tuto službu zatím zavedenou nemá. Toto je ale rozhodnutí v rámci samosprávy města a není jí možné zavést bez rozhodnutí zastupitelstva.

Ing. Dagmar Svobodová Kaiferová

vedoucí odboru životního prostředí

M +420 724 006 033

T +420 378 033 200

E svobodovada@plzen.eu

Také k dispozici: Atom PDF