Dlouhodobý úkol #18610
otevřenýÚkol #23492: Metro, okruh a nejen to
Podpoříme smysluplnou elektrifikaci dopravy
40%
Soubory
Aktualizováno uživatelem Jan Loužek před více než 5 roky(ů)
- Přiřazeno nastaven na Viktor Mahrik
Aktualizováno uživatelem Jan Loužek před více než 5 roky(ů)
- Přiřazeno změněn z Viktor Mahrik na Ladislav Kos
Aktualizováno uživatelem Ladislav Kos před asi 5 roky(ů)
- % Hotovo změněn z 0 na 20
Elektrifikace spojení na letiště - trolejové vedení v relaci Nádraží Veleslavín - Terminál 3 (ul. K letišti)- v této relaci nahrazení autobusů kapacitnějšími trolejbusy, dále jako elektrobus s nabíjecími články. Přechodné opatření do roku 2030, než bude zrealizováno železniční spojení na letiště.
Aktualizováno uživatelem Ladislav Kos před asi 4 roky(ů)
- Soubor koncepce elektrifikace DPP.pdf koncepce elektrifikace DPP.pdf přidán
- % Hotovo změněn z 20 na 40
Koncepce využití alternativních paliv v podmínkách autobusové dopravy Dopravního podniku hl.m. Prahy
S ohledem na technický a technologický vývoj, praktické provozní zkušenostia technicky reálný potenciál naplnění emisních a energetických cílů je Dopravním podnikem hl. m. Prahy podrobněji rozpracována varianta elektrifikace autobusové dopravy v kombinaci s dalšími alternativními pohony.
V období 2020 - 2024 lze očekávat v rámci zavádění alternativních paliv a pohonů (dle rozpracované varianty uvedené jako Akční plán) navýšení CAPEX oproti referenční prosté obnově naftovými vozidly o 2,5 - 3,1 miliardy Kč, tzn. o 80 - 90 % (vč. infrastruktury). Obdobně djde k navýšení OPEX v rozmezí 150 - 190 mil. Kč za rok.