Projekt

Obecné

Profil

Dlouhodobý úkol #18604

otevřený

Úkol #23492: Metro, okruh a nejen to

Parkování jednoduše. Zjednodušíme systém parkovacích zón

Přidáno uživatelem Jan Loužek před asi 5 roky(ů). Aktualizováno před více než 3 roky(ů).

Stav:
Nový
Priorita:
Urgentní
Přiřazeno:
Cílová verze:
-
% Hotovo:

30%

Typ práce:
Organizační struktura:
Ne
Smlouva:

Soubory

Aktualizováno uživatelem Jan Loužek před asi 5 roky(ů)

  • Přiřazeno smazán (Jan Loužek)

Aktualizováno uživatelem Jan Loužek před téměř 5 roky(ů)

  • Přiřazeno nastaven na Viktor Mahrik

Aktualizováno uživatelem Michaela Krausová před téměř 5 roky(ů)

  • Priorita změněn z Normální na Urgentní

Aktualizováno uživatelem Jan Loužek před více než 4 roky(ů)

  • Přiřazeno změněn z Viktor Mahrik na Ladislav Kos

Aktualizováno uživatelem Jan Loužek před více než 4 roky(ů)

  • Rodičovský úkol nastaven na #23492

Aktualizováno uživatelem Ladislav Kos před více než 4 roky(ů)

Parkování jednoduše. Zjednodušíme systém parkovacích zón. Otevřeme data o využití parkovacích míst. To umožní tvořit aplikace, která uživatele snadno navede na volné parkovací místo.
Zaparkuje u vás návštěva i řemeslník. Rezidenti získají každý rok určitý počet hodin parkování zdarma pro návštěvy ve vybrané oblasti. Nebudete tedy muset platit drahé parkování řemeslníkovi nebo složitě vymýšlet, kam poslat zaparkovat návštěvu.

Aktualizováno uživatelem Martin Arden před asi 4 roky(ů)

v souvislosti s parkováním řešíme problém parkování v Praze pro pracovníky v sociálních službách (pešovatelé, lékaři, rozvozy atd...) František Pudil z MS Praha 3 oslovuje městské části a zjišťuje konkrétní požadavky jednotlivách MČ. během února budeme znát konkrétní čísla.

Aktualizováno uživatelem Ladislav Kos před asi 4 roky(ů)

  • % Hotovo změněn z 0 na 10

Komise pro parkování dokončuje koncepci parkování. Ta bude na jaře 2020 představena městským částem a podrobena další diskuzi. Snahou je ucelit systém zón placeného stání napříč Prahou, aby byl systém přehledný.

Aktualizováno uživatelem Ladislav Kos před téměř 4 roky(ů)

Radou projde v červnu koncepční dokument "Zóny placeného stání hl. m. Prahy - Strategie rozvoje parkování 2020-2025", na kterém pracovala komise Rady hl. m. Prahy pro parkování. Dokument nastiňuje základní teze, kterými by se mělo postupovat při rozšiřování parkovacích zón v Praze. Prozatím se nezabývá cenami a dalšími konkrétními parametry.

Aktualizováno uživatelem Ladislav Kos před více než 3 roky(ů)

Radou byla schválena koncepce "Zóny placeného stání - Strategie rozvoje parkování 2020-2025"

Cílem strategie rozvoje zón placeného stání (ZPS) je efektivní a spravedlivé rozdělení veřejného prostoru mezi jeho možné uživatele a snížení negativních dopadů automobilové dopravy na zdraví obyvatelstva, kvalitu městského prostředí a globální klima. Úspěšná realizace strategie zvýší počet volných parkovacích míst na 15 %, sníží nerespektovanost pravidel pro stání v zónách a omezí živelné parkování na přechodech, chodnících, zeleni atd.

Hlavní nástroje k dosažení cílů strategie:

CENOTVORBA
-upravit cenu návštěvnického parkovného, aby motivovala k využití mimouličních
garážových stání;

  • nastavit pravidla pro tvorbu ceny návštěvnického parkovného v závislosti na poptávce ze strany řidičů; -upravit cenu dlouhodobých parkovacích oprávnění tak, aby zvýhodňovala environmentálně šetrná vozidla, a naopak znevýhodňovala auta velkých rozměrů; -nastavit automatickou valorizaci cen (tj. úpravu podle inflace) u dlouhodobých parkovacích oprávnění;
  • zachovat cenové zvýhodnění sociálně slabších skupin;
  • nastavit dlouhodobě udržitelná pravidla zvýhodnění vozidel carsharingu;

RESPEKTOVANOST
-zvýšit respektovanost pravidel pomocí automatizované i personální kontroly, automatizace přestupkového procesu a vyššího využití odtahů;
SJEDNOCENÍ NÁSTROJŮ ZÓN PLACENÉHO STÁNÍ
-sjednotit nastavení zón placeného stání z hlediska dopravního značení, provozní doby
a principů cenotvorby;
-doplnit systém o menší parkovací oblasti (fungující v Praze 5 a 8) i v dalších městských částech;

KOMUNIKACE
-účinně směrem k veřejnosti komunikovat principy tvorby cen návštěvnickéhoi dlouhodobého stání a způsoby, kterými mohou lidé rychle a pohodlně platit za parkování(vč. elektronických aplikací);
-transparentně nakládat s výnosy a využívat je primárně k financování nákladů na provoz zón placeného stání, budování parkovací infrastruktury (např. parkovacích domů, parkovišť P+R atd.) a zlepšení kvality veřejného prostoru.

Také k dispozici: Atom PDF