Úkol #1480
uzavřenýDlouhodobý úkol #225: ICT
Úkol #205: Teze digitální strategie
Zpracovat doporučení k nasazení open source na pražském magistrátu
0%
Aktualizováno uživatelem Jakub Michálek před více než 9 roky(ů)
- Odhadovaná doba nastaven na 10.00hod
Aktualizováno uživatelem Jakub Michálek před více než 9 roky(ů)
- Rodičovský úkol nastaven na #205
Aktualizováno uživatelem Jakub Michálek před více než 9 roky(ů)
- Typ práce nastaven na Psaní textů
Aktualizováno uživatelem Jakub Michálek před více než 9 roky(ů)
- Zobrazit v nabídce nastaven na Ano
Aktualizováno uživatelem Jan Loužek před téměř 9 roky(ů)
- Přiřazeno nastaven na Jakub Michálek
Aktualizováno uživatelem Jakub Michálek před téměř 9 roky(ů)
- Přiřazeno smazán (
Jakub Michálek)
Aktualizováno uživatelem Ondřej Profant před více než 8 roky(ů)
Zaslal jsem řediteli INF:
Dobrý den,
software Redmine je primárně zaměřen na projektové vedení pomocí sledování úkolů (ticketů). Což je širší záběr než primárně chceme, ale myslím si, že by to mnohým projektům vůbec neuškodilo.
Redmine je plně komunitní opensource s velkou a stabilní komunitou. Navíc existuje Česko-Britské komerční rozšíření EasyRedmine (v rámci ČR používají EasyProject), které doplňuje některé funkcionality, některé zpřehledňuje apod. Ještě existuje RedmineCRM, které nabízí obdobnou funkcionalitu.
Funkcionalita helpdesku:
- jednoduché zadávání nových ticketů
- příjímaní ticketů mailem
- hlídání SLA u ticketu
- vedení wiki (knowledge base)
Viz video: https://youtu.be/Y74oLYta4hQ a https://www.easyredmine.com/redmine-helpdesk?gclid=CjwKEAjwk6K8BRDM3aCSkdCtzSQSJAA3Vf38OaaIQf7HoG7Tbc4XncawQMIGPo5tfusRI4_0HGvY0hoChHbw_wcB&demoversion=b
Cena easyredmine (easyproject) lze koupit cloudovou verzi tak i vlastní instalaci. Zdrojové kódy k tomu též dostanete. Za serverovou verzi se platí do 100 uživatelů jednorázový poplatek € 1 990 (~ 54 000 Kč), pro více uživatelů je to na dohodě.
Popřípadě zde je obdobná modifikace s názvem RedmineCRM za jednorázových 800 USD (~20 000 Kč).
Všechny tyto komerční nástavby jsou dělány jako běžné moduly Redmine. Čili nedochází k žádnému lock-inu. Navíc ceny jsou velmi příznivé. Reference jsou např. Schneider Electrics, Toshiba, Nasa, Lenovo, Česká televize.
Čili když se k tomu zaplatí podpora od dodavatele, popř. poptáme někoho na OSVČ, tak věřím, že za měsíc a půl práce v pohodě odladí workflow a zaučí personál, který má tickety řešit a tvořit knowledge base. A vytvoří 1 A4 o tom jak zadat ticket, který můžeme dát na pracoviště, kde chceme, aby to používali.
Nevýhody:
Pochybuji, že půjdou jednoduše řešit nějaké pokročilé síťařské věci, které zmiňoval kolega Jílek. V tom se ani nevyznám. Na druhou stranu nejsem si jist zda je to žádoucí. Čím komplikovanější systém tím více jsme zavislí na dodavateli.
Technické požadavky:
- Ruby, Apache/Nginx, PostreSQL (vše free)
- Sám provozuji redmine s 50 aktivními a 200 registrovanými uživateli na 1 Ghz a 1 Gb ram, čili je to opravdu nenáročné
- Vše je webové rozhraní pomocí HTML5
- Většina funkcionalit je plně dostupná přes API (XML i REST)
- Tasky i výpisy jdou snadno exportovat do CSV a PDF (např. pro reporty apod, což by se v byrokratickém prostředí jako je magistrát mohlo hodit).
Navrh dalšího postupu
- Schůzku s lidmi z EasyProject https://www.easyproject.cz , mohl by to domluvit váš sekretariát?
- Zhodnocení zda se nám vyplatí kompletní implementace od EasyProject nebo si to chceme více řídit sami (např. OSVČ + nákup samotného SW)
- Můžeme začít
s pozdravem
Aktualizováno uživatelem Jan Loužek před asi 7 roky(ů)
- Přiřazeno nastaven na Ondřej Kallasch
Aktualizováno uživatelem Ondřej Kallasch před téměř 7 roky(ů)
Ahoj,
nějaké bližší info? Odpověď na tvůj mail?
Aktualizováno uživatelem Ondřej Kallasch před více než 6 roky(ů)
- Stav změněn z Nový na Odmítnutý