Projekt

Obecné

Profil

Volební oznámení #12667

uzavřený

KS PaK - kandidátní listina a program Česká Třebová

Přidáno uživatelem Pavel Štěpánek před více než 6 roky(ů). Aktualizováno před téměř 6 roky(ů).

Stav:
Dokončen
Priorita:
Normální
Přiřazeno:
-
Cílová verze:
Začátek:
24.07.2018
Uzavřít do:
% Hotovo:

0%

Spisová značka:
Datum podání:
24.07.2018
Stěžovatel:
Typ spolupráce:
§8 Předložení kandidátní listiny
Kraj:
KS Pardubický kraj
Smlouva:

Popis

Kandidátka:
1 Jiří Ducháček ; IT manager 49 člen Pirátské strany
2 Zbyněk Ruda ; obchodní zástupce 36 příznivec Pirátské strany
3 Martin Saifrt ; sociální pracovník 33 člen Pirátské strany
4 Jaroslav Lainz Mgr. ; sociální pedagog 41 příznivec Pirátské strany
5 Jakub Hevera ; elektrotechnik 24 člen Pirátské strany
6 David Maršálek ;strojvedoucí 34 příznivec Pirátské strany
7 Martin Herman ;seřizovač lisu 36 člen Pirátské strany
8 Miloslav Jüthner Bc.; Marketingový specialista 32 příznivec Pirátské strany
9 Matěj Soukup Mgr. ;geoinformatik, poslanecký asistent 30 člen Pirátské strany
10 Pavel Záleský ;Lektor dopravy 35 příznivec Pirátské strany
11 Luděk Kovařík ;Tiskař 36 příznivec Pirátské strany
12 Ondřej Němeček ; elektrotechnik 25 příznivec Pirátské strany
13 Vít Přívratský Bc. ;obchodní zástupce 28 bez PP
14 František Frühbauer Mgr. ;učitel matematiky 29 bez PP
15 Milan Vondra ; skladník 57 bez PP
16 Dana Jüthnerová Mgr ; učitelka 38 bez PP
17 Jana Rudová ; mateřská dovolená 34 bez PP
18 Dalibor Beneš ; student 18 bez PP
19 Martin Koubek Ing. MBA ; zahraniční obchod 49 bez PP
20 Lucie Kubínková Ing.Arch.; Architektka 34 bez PP
21 Bedřich Ducháček Mgr,; učitel 59 bez PP
22 Karel Unzeitig ; Vedoucí obchodního oddělení 51 bez PP
23 Monika Saifrtová ; mateřská dovolená 33 bez PP
24 Pavel Tisoň ; odborný konzultant 44 bez PP
25 Martin Lebeda ; seřizovač 23 bez PP
26 Michal Koubek Bc. ;student 23 bez PP
27 Ondřej Pecina Programátor 32 bez PP

**
Program:**

PROGRAM KOMUNÁLNÍ VOLBY 2018 - ČESKÁ TŘEBOVÁ
PIRÁTSKÁ STRANA

Otevřeme hospodaření obce
Zprůhledníme financování
Zavedeme transparentní bankovní účty a transparentní účetnictví obce.
Občané dnes nemají šanci zjistit, kolik peněz bylo komu a za co zaplaceno. Chceme, aby obec přešla k využívání transparentních bankovních účtů a otevřeného účetnictví všude tam, kde to zákon dovoluje. Všichni tak budou moci kontrolovat, za co konkrétně se finanční prostředky obce utrácejí. Pro společnosti, ve kterých je většinovým vlastníkem obec, musí platit stejné povinnosti otevřeného hospodaření jako pro obec samotnou. Otevřený účet zprostředkovává přímo banka. Nejedná se tedy o zveřejňování jednotlivých faktur úřadem, které je ovlivnitelné.
Všechny veřejné zakázky budou skutečně veřejné.
Celou zadávací dokumentaci zveřejníme dostatečně dlouhou dobu předem na Internetu. Stejným způsobem budou průběžně zveřejňovány i další informace o veřejné zakázce. O výběrovém řízení se tak dozví mnohem více dodavatelů a nestane se, že se do záměrně utajovaného řízení přihlásí jen firma, které dal příslušný úředník vědět. Ve smlouvách musí být sjednáno, že obec neplatí dodatečné náklady nad vysoutěženou cenu.
Podpoříme internetové aukce a další moderní nástroje pro veřejné zakázky.
Výběrová řízení na služby, které nabízí velký počet poskytovatelů, by měla probíhat formou internetové aukce. Obec stanoví nejvyšší cenu, kterou je ochoten zaplatit a způsob zohlednění kvality služeb v aukci. Nabídky dodavatelů budou okamžitě oceněny a zveřejněny. Dojde k urychlení výběrových řízení a každý občan bude mít přehled, kdo a za kolik měl o zakázku zájem. Regionální příslušnost firmy je pouhým parametrem, který může znamenat výhodu v řízení, nikoliv základním výběrovým kritériem, jak je tomu často doposud. Podobným parametrem je i předchozí zkušenost s dodavatelem.

Budeme hospodařit efektivně
Budeme koordinovat hromadné nákupy vybavení, kde lze dosáhnout množstevních slev.
V případech, kdy je možné nakupovat hromadně za nižší ceny, je potřeba posílit spolupráci mezi jednotlivými odbory úřadu. Portál veřejných zakázek by měl umožnit automatické sdružování podobných poptávek.
Snížíme byrokracii.
Odstraníme přebujelou byrokracii obce, při úřadování chceme naopak lépe využívat nové technologie. Umělé udržování zaměstnanosti najímáním úředníků je neefektivní a ztěžuje podnikání. Dáváme přednost investicím do rekvalifikace.
Vyrovnáme rozpočty
Prosazujeme vyrovnaný obecní rozpočet.
Nemáme právo zadlužovat naše děti a přivést obec do vleklých finančních problémů. Obec by si měla tvořit rezervu pro nenadálé situace a plánování větších investic důležitých pro další rozvoj obecních částí. Schodkový rozpočet je možný jen výjimečně (např. v případě náhlého výpadku příjmů v důsledku hospodářské krize nebo přírodní katastrofy). Obec však musí být vždy schopna tento schodek splatit během několika málo let.
Povedeme úřady k úspornému hospodaření.
Úředníci jsou v dnešním systému přidělování obecních či státních peněz nuceni vyčerpat celou přidělenou částku, jinak jsou často svým nadřízeným potrestáni, protože zbytek nevyčerpaných peněz se vrací. Tento systém je podle nás špatný. Příslušné odbory obce by měly dostat finance na určitý projekt a nevyčerpané peníze na konci roku převést do rezervního fondu na další období. Úředníci by měli být vedeni k šetření a kvalitě.
Zapojíme občany do rozhodování
Jednáme s lidmi otevřeně
Piráti budou jednat na všech orgánech co nejotevřeněji.
O termínu zasedání a programu zasedání musí být občan předem informován nejen na vývěsce, ale i elektronicky. Na zasedání rady a dalších orgánů by měl mít přístup každý občan.
Zároveň má občan mít právo vytvářet audiovizuální záznam, pokud ho nevytváří přímo zastupitelstvo a právo ho dále zveřejňovat a šířit. Zápisy ze zasedání musí být také vždy zveřejněny a dohledatelné online, včetně hlasování jednotlivých zastupitelů a přehledu o jejich účasti. Informace o zasedání rady a obsahu jednání, které již nyní bývají zveřejňovány, musí být zpřístupněny takovým způsobem, aby byl každý občan schopný tyto informace dohledat a obsah těchto záznamů následně pochopit.
Úplné podklady na zasedání musí být zásadně zveřejňovány předem, aby se s nimi mohl každý seznámit a uplatnit svoje připomínky.
Veškeré podklady jednání musí být zveřejněny v dostatečném časovém předstihu. Každý z návrhů bodu jednání musí být buď podložen důvodovou zprávou, případovou studií nebo odkazován na problematiku, kterou se zabývá (předchozí body zasedání, aktuální problémy apod.) Prosazujeme plné uplatnění demokratického minima při jakémkoliv rozhodování.
Připomínkovacího procesu se budou moci účastnit i občané a neziskové organizace.
Souhlasíme s tím, aby občané a spolky měli svoje zastoupení v odborných komisích, které pomáhají připravovat návrhy pro zastupitelstvo nebo kontrolují činnost zastupitelstva a rady.

Usnadníme přístup k informacím
Zavedeme automatické zveřejňování informací obce a závislých organizací.
Podle platného zákona o svobodném přístupu k informacím má obec povinnost zveřejňovat poskytnuté informace, o které si lidé požádají. Chceme jít mnohem dále a zveřejňovat všechny informace, u kterých není důvod k utajení. Odmítáme, aby se obec vymlouvala na obchodní tajemství. Informace je potřeba vhodně třídit a značkovat, aby nedošlo k přehlcení. Přitom uplatníme výjimky z důvodu ochrany soukromí, důvěrnosti majetkových poměrů apod., které zákon obsahuje.
Stejná pravidla se musí vztahovat na obcí zřizované organizace, obecní příspěvkové organizace a obchodní organizace, které obec ovládá. Budeme důsledně uplatňovat nápravné a sankční prostředky proti úředníkům, kteří zákon o svobodném přístupu porušují a občanům přístup k informacím znemožňují.
O příjmech a výdajích města budeme přehledně informovat pomocí rozklikávacího rozpočtu.
Moderní věk vystihuje obrovské množství informací, a proto je potřeba hledat cesty, jak těmto informacím co nejsnadněji porozumět. Přehledná grafická prezentace rozpočtu je naší povinností vůči občanům, a proto budeme rozpočty poskytovat v otevřeném formátu na webu.
Zásady územního rozvoje a související územní plány budeme graficky prezentovat na webu.
Stejně přehledně jako u textových informací chceme prezentovat návrhy zásad územního rozvoje a příslušných územních plánů, aby byly přehledně a rychle pro občany dostupné. Vedle toho musí existovat možnost se přihlásit k odběru aktualizací v okolí svého bydliště.
Vyjdeme vstříc aktivním občanům
Zřídíme elektronický systém, který bude od občanů, neziskového sektoru a firem shromažďovat zpětnou vazbu a který umožní veřejnou diskusi.
Vedle běžného osobního setkání voliče se zastupitelem preferujeme i další formy komunikace a předávání zpětné vazby. Chceme spolupracovat se státními orgány, abychom společně vytvořili elektronický systém, kde budou podněty občanů řešeny a zkušenosti mezi obci sdíleny. Vedle toho zde bude umožněna veřejná neanonymní diskuse o návrzích, které jsou předloženy obecním orgánům.
Usnadníme vznik spolků a vytvoříme dobré podmínky pro jejich zapojení do obecních záležitostí.
Spolky a iniciativy vytvářejí hodnoty, které nejsou v tržním prostředí plně ocenitelné penězi. Obce mají řadu prostorů, které nejsou celý den využity a měly by být k dispozici aktivním občanům a spolkům. Podporujeme představu „inkubátoru“ pro nové spolky. Vznikajícím občansky prospěšným spolkům a iniciativám nabídneme bezplatně prostory, kde se lidé mohou scházet a mají dostatečné technické zázemí.
Podpora místního podnikání.
Budeme usilovat o kvalitní podnikatelské prostředí v obcích tak, aby nebyla svévolně mařena aktivita místních občanů a firem. Podporu místního podnikání, transparentnost a otevřenost ve vztazích obce, občanů a podnikajících subjektů považujeme za základ ekonomického rozvoje obcí a regionů. Upřednostňujeme drobné lokální obchodníky v obci před nadnárodními obchodními řetězci.
Veřejné služby slouží občanům
Dohlédneme na kvalitní veřejné služby
Veřejné služby tu nejsou pro zisk, ale v zájmu občanů.
Poskytování kvalitních veřejných služeb je hlavním cílem územní samosprávy. Šetření, které má za důsledek zavírání místních škol, pošt, knihoven či zanedbání silnic a jiné infrastruktury chápeme jako důsledek špatného hospodaření. Námi navrhované otevřené hospodaření přinese úspory, které umožní dlouhodobě dotovat i neziskové, přitom prospěšné služby a jejich rozvoj.

Aktualizováno uživatelem Andrej Ramašeuski před více než 6 roky(ů)

beru na vědomí

Aktualizováno uživatelem Exasistent RV před téměř 6 roky(ů)

  • Stav změněn z Nový na Dokončen

Také k dispozici: Atom PDF