Projekt

Obecné

Profil

Úkol #11471

uzavřený

Pomoc s kampaní do Zastupitelstev 2018

Přidáno uživatelem Viktor Mahrik před téměř 6 roky(ů). Aktualizováno před více než 5 roky(ů).

Stav:
Dokončen
Priorita:
Normální
Přiřazeno:
-
Kategorie:
-
Cílová verze:
-
Začátek:
20.05.2018
Uzavřít do:
07.10.2018
% Hotovo:

0%

Odhadovaná doba:
Spisová značka:
Pořadí:
Typ práce:
Organizační struktura:
Ne
Smlouva:

Popis

Úkol pro vykazování práce na kapmpani

Aktualizováno uživatelem Viktor Mahrik před více než 5 roky(ů)

Vážení zástupci volebních subjektů kandidujících do zastupitelstva MČ Praha 6,

Spolek Šárecké údolí se dlouhodobě snaží vrátit do údolí společenský život, služby, udržované a bezpečné komunikace. Jedinečnost Šáreckého údolí i přes současný neutěšený stav spočívá v neuvěřitelné pestrosti, kterou spolu po století člověk a příroda utvářeli. V Šárce člověk a příroda patří k sobě a my bychom rádi obnovili a zachovali jedinečný ráz údolí, pro současnou i budoucí generace.

Jménem spolku Šárecké údolí bychom Vás rádi požádali o krátké vyjádření k tématům, které se bytostně týkají obyvatel Šáreckého údolí a o které dlouhodobě usilujeme. Vaše odpovědi dáme k dispozici členům a příznivcům našeho spolku a mohou se stát vodítkem, podle kterého se budou ve volbách rozhodovat. Prosíme o stručné odpovědi v rozsahu do 800 znaků vč. mezer, a to do neděle 16. 9. 2018. Prosíme o potvrzení přijetí tohoto emailu a o vyjádření, zda od Vás můžeme odpovědi očekávat.

Předem děkujeme za Váš čas.

Výbor spolku Šárecké údolí

Vladimír Brož, Vladan Hodek, Jarka Koňaříková, Marek Brychcín, Jan Kučera, Markéta Nová, Jeny Marusičová, Zbyněk Hajn, Milan Šimonovský, Michal Zazvonil, David Ptáček

Za družstvo Pučálka Alena Sadílková

1. Management Šáreckého údolí v oblasti Dolní a Tiché Šárky

Pro území Dolní a Tiché Šárky je zpracovávána územní studie, která kromě limitů pro výstavbu navrhne i projekty k řešení a jejich prioritu a návrh managementu plánu a způsob rozvoje rekreačně oddechových funkcí v území. Jakým způsobem zajistíte, aby plánovaná opatření byla realizována?
Piráti na Praze 6 a na Magistrátu HMP budou podporovat zpracování územních studií a přijetí regulačních plánů, protože v detailnějších nástrojích územního plánování vidíme způsob, jak omezit korupční možnosti v práci stavebních úřadů i orgánů samosprávy.

Při zpracovávání územní studie budeme podporovat připomínky místních obyvatel a spolků a vycházet z jejich detailní znalosti lokální problematiky s přihlédnutím k širším územním souvislostem. Nekoncepční přístup současné i minulých radnic řešenou oblast dlouhodobě poškozuje. Schválená a zapsaná studie bude zásadní dokument, který musí politická reprezentace respektovat a na základě stanovených priorit uvádět do života za úzké spolupráce se státní správou. Kompetentní přístup k rozvoji území na úrovni samosprávy a koordinovaný postup státní správy bez zbytečných prodlev je nutnou podmínkou pro efektivní prosazování veřejného zájmu.

2. Protipovodňové opatření proti vzedmutému potoku a Vltavě

V současné době je běhu řešení protipovodňové ochrany Dolní části Šáreckého údolí. V jaké podobě a jak chcete prosadit plánované protipovodňové opatření pro ul. V Podbabě?

Aktivně vstoupíme do připravovaného projektu výstavby protipovodňových opatření s cílem prosazovat co nejrychlejší realizaci. Je nutné dodržet PPO na Vltavě na 100 letou vodu. Takto byly nadimenzovány již postavené úseky PPO v Praze. Na potoce může být ochrana dimenzovaná na vodu 50 letou. V této věci je potřeba rozhodnout co nejrychleji a závazně, protože řešení PPO má vliv na způsob řešení investic v zasaženém území.

3. Stoka D

Územní studie pro odlehčovací stoku D může doporučit postup řešení (oddělení větší části dešťových vod od splaškových), ale konkrétní řešení je vázáno na opatření mimo řešené území dotčené územní studií. Jakým způsobem chcete postupovat při řešení vytékajících ředěných splašků z odlehčovací stoky D do Šáreckého údolí?

Rádi bychom prověřili takové řešení, kdy by se nadlimitní srážkové průtoky (typicky krátkodobá vlna při přívalových deštích) zachycované jednotnou kanalizaci v Evropské ulici, pomocí řady oddělovacích komor odváděly do prostoru v okolí Evropské. Voda zachycená v suchém poldru, DUN nebo v podzemních akumulačních blocích znamená přenesení řešení problému do místa jeho vzniku. Cílem je neodvádět dešťovou vodu z Evropské, ale naopak ji využít v místě pro závlahu.

4. MHD v Šáreckém údolí

Přestože nad Jenerálkou je stanice metra Bořislavka, Šárecké údolí je spojené s Dejvicemi jedním autobusem, který jede 1x za hodinu přes celé údolí na Podbabskou a na Vítězné náměstí. V ranní dopravní špičce je výjezd z údolí na ul. Podbabská ucpán a Horoměřická ul. celá stojí i s autobusy MHD. Jaké konkrétní kroky budete v následujícím volebním období realizovat pro zlepšení situace na Horoměřické a jak chcete obslužnost MHD zlepšit?

Řešení vidíme v posílen veřejné doravy v takové formě a rozsahu, kdy MHD se stane pro občany záležitostí první volby. Takový záměr je v souladu s naší snahou motivovat lidi k preferenci MHD před IAD. Zahájíme jednání s ROPIDem o možnosti lepšího obsloužení MHD v oblasti Šáreckého údolí. K výrazně lepší obslužnosti se dá dospět s použitím minibusů, které jsou schopny lepšího průjezdu. Základem je dostatečně častá frekvence spojů, optimální doba vzejde až ze zkušebního provozu ve frekvenci cca 15 minut. Přestup na Metro by mohl být zajištěn ze zastávek Bořislavka nebo Veleslavín.

Co se týká obslužnosti MHD zvažujeme i možnost mimo špičku zavolat minibus dle potřeby.

5. Šárecké údolí - Divoká Šárka

Divoká Šárka vytváří důležitou část přírodního parku Šárka Lysolaje. Jedná se o historickou kulturní krajinu s významnými památkami historického osídlení. Jak konkrétně chcete v příštích 4 letech harmonicky rozvíjet rekreačně oddechový potenciál území Divoké Šárky?

Divoká šárka byla u předchozích politických reprezentacích na okraji zájmu. Toto unikátní území si zaslouží pozornost pro kulturně přírodní ráz krajiny s dávně historicky osídlením. Lokalita má mimořádný potenciál jako výletní místo nedaleko centra města. Aby Divoká Šárka mohla fungovat jako rekreačně oddechový prostor, je třeba vyhradit pro údržbu a rozvoj dostatečný objem finančních prostředků a trvale udržovat a rozvíjet možnosti pro turistiku, sport, poznávání místní přírody i historie. Údržbu krajiny podporujeme přirozenými ekologickými způsoby, obnovíme historické sady s možnosti samosběru plodů.

6. Džbán

Jak si představujete rekreační rozvoj Džbánu a jakou máte strategii pro jednání o využití území s firmou Molepo s.r.o.?

Naprosto kategoricky jsme proti změnám využití tohoto přírodního prostředí v územním plánu.
Pozemky na březích vodní nádrže jsou bohužel v majetku soukromých osob. Budeme iniciovat odkup pozemků do vlastnictví obce. Rekreační využití vodního díla musí být zachováno pro širokou veřejnost. Stávající polorozpadlé objekty podrobíme analýze, jestli je možné je zachovat. Jakékoliv snahy stávající koalice o dohodu s f. Molepo s.r.o., která by umožnila v přírodní lokalitě v těsné blízkosti vodní plochy bytovou výstavbu považujeme za ostudné a z hlediska veřejného zájmu za nehorázné.

7. Zahrádková osada Jenerálka

Územní studie může navrhovat opatření, pro zajištění budoucnosti Jenerálky je však nutný aktivní přístup MČ a MHMP. Jakou budoucnost si představujete, že by měla mít zahrádková osada Jenerálka? Jak budete vystupovat v jednání s firmou Manalisten s.r.o.?

Preferujeme, aby MČ ve spolupráci s Magistrátem sjednotila vlastnictví pozemků. Následně může osadu pronajmout spolku zahrádkářů, kteří budou na pozemcích hospodařit za podmínky zachování prostupnosti místa. Zahrádkové osady mají naši velkou podporu. Nabízí velmi kvalitní možnost trávení volného času pro všechny generace a pro seniory obzvlášť. Podpoříme další rozvoj těchto osad, např. vytvořením místa pro komunitní setkávání, grilovacího místa, dobudováním infrastruktury. Při zachování prostupnosti osady pro veřejnost dojde k vytvoření relaxačního procházkového místa v zeleni.

8. Tramvaj na Suchdol

Jakou podobu tramvajové trati na Suchdol prosazujete? Jak si představujete vyřešení obslužnosti území tramvají Starého a Nového Sedlce a napojení Šáreckého údolí?

V současnosti existuje technická studie z prosince 2016, která počítá s vedení TT po náspu podél železniční tratě na Podbabské a Roztocké a s napojením Nového Sedlce a s terminálem na Výhledech. Jedná se o složité technické řešení, se kterým se chceme blíže seznámit a prověřit jej, v principu jej ale podporujeme. Obslužnost území vzdálenějších lokalit Starého Sedlce a Šáreckého údolí bychom zřejmě řešili autobusovým spojením.

9. Zástavba rozvojových a transformačních ploch v oblasti Suchdola a Sedlce, ploch bývalé cihelny u Sedlce a mrazíren ve Starém Sedlci.

Jakou vizi máte pro zastavování rozvojového území u bývalé cihelny u Sedlce a ploch bývalých mrazíren ve Starém Sedlci? Jak budete řešit zvýšenou dopravu v Podbabské? Jak do budoucí podoby území hodláte zapojit veřejnost?

Se zástavbou rozvojových ploch víceméně souhlasíme. Charakter zástavby musí být rezidenční. Při plánování zástavby dále musí být zohledněny i výstavbou vyvolané nové požadavky na veřejnou vybavenost, technickou vybavenost, dopravní obslužnost, ochranu přírody a budeme vyjednávat o finanční participaci developerů na těchto stavbách. Na veškeré veřejné stavby budeme požadovat vypsání architektonických soutěží, stejně jako to budeme prosazovat i v případě rozsáhlejších developerských projektů. Veškerá výstavba musí plně respektovat charakter území, nenarušovat nepřiměřeně krajinný ráz. Stejně jako se už nyní děje v Praze 7, i my budeme trvat na co nejkratší době stavebních řízení, k tomu lze dospět i v současném zákonném rámci funkční spoluprací dotčených subjektů, samosprávy a státní správy. Nové aglomerace musí vytvářet plnohodnotná centra pro každodenní život.

10. Řešení tranzitní dopravy a tangenciálního městského spojení obou břehů Vltavy

Jak konkrétně chcete řešit zvýšení dopravní zátěže na Kamýckou a Podbabskou ul. od plánovaného přivaděče Rybářka v případě dostavby dálničního okruhu ve variantě "J"? Pokud prosazujete jiné řešení dálničního okruhu, tak jakou? Jakou podobu má mít tangenciální městské spojení obou břehů Vltavy pro všechny druhy dopravy?

Citujeme z celopražského programu Pirátů:
“Podpoříme řešení okruhu, které se ukáže jako nejvhodnější z hlediska dopadů na obyvatele, bezpečnosti dopravy, nákladů, termínu realizace, atd. Cílem je vyvést tranzitní, zejména kamionovou dopravu z Prahy.”

Co se týká propojení břehů Vltavy, preferujeme výstavbu mostu silničního (nikoli dálničního typu), který bude mimo aut odbavovat také MHD, chodce a cyklisty.

11. Zapojení spolků a občanů

Jakým způsobem plánujete s místními spolky a občany komunikovat a hodláte je nějakým způsobem zapojovat do rozhodovacích procesů městské části?

Vzhledem k tomu, že Pirátské hnutí vzniklo ze spodu, je zapojení spolků a občanů do rozhodování zakomponováno v samotném jádru Pirátské strany. Jedním ze základních principů, které ve straně ctíme, je, že rozhodování by mělo probíhat v místě, o kterém se rozhoduje. Řešení předkládaná ve variantách musí být konzultována se zástupci občanů a spolků. Cílem je odpovědná správa MČ a vytváření podmínek pro občanskou participaci. Jsme přesvědčeni, že transparentní a otevřené a koordinované jednání může velmi urychlit rozhodování radnice a odblokovat některé projekty, pokud pro ně bude nalezena široká shoda.

Aktualizováno uživatelem Viktor Mahrik před více než 5 roky(ů)

ANKETA LIBOC.INFO:

Dotazy pro politické strany - volby 2018

1. Dopravní situace se v posledních letech i měsících drasticky zhoršila. Dědina slouží jako záchytné parkoviště pro Střední Čechy i letiště. Vše se ještě výrazně zhorší po rozšíření zón na Veleslavín, což přivede další auta.
Jak situaci vnímáte, jaké jsou její příčiny a co konkrétního navrhujete?

Bohužel postupné rozšiřování parkovacích zón vytlačuje návštěvníky do čtvrtí, kde ještě zóny nejsou zavedeny a kde pak pořádně nemohou zaparkovat ani místní. Jsem přesvědčen, že z tohoto důvodu bude v následujícím období rozšiřování zón pokračovat a podle mého je to v tuto chvíli jediné rozumné řešení. Jako Piráti bychom rádi v dalším období nastartovali diskuzi o tom, co s parkováním do budoucna, protože systém zón je poměrně složitý a bohužel negarantuje ani rezidentům, že zaparkují v okolí svého bydliště. Chceme zmapovat, kde chybí parkovací místa pro rezidenty a pokusit se v těchto místech parkovací místa vytvořit, případně zadotovat parkování v podzemních garážích (nebo na jiných běžně placených místech) pro rezidenty. Další část diskuze bude o tom, co se zónami do budoucna. Máme takový plán, že by zóny nebyly vázány na Městskou část, ale spíše na skutečně okolí bydliště. Tím by došlo k tomu, že by např. na Břevnově nebo v Dejvicích nemohl zaparkovat člověk z Ruzyně. Opět by to mohlo uvolnit nějaká místa pro rezidenty. Tato diskuze je ale hudbou daleké budoucnost. Další období bude ve znamení rozšiřování zón a hledání nových parkovacích míst pro rezidenty.

2. Dostavba klíčových dopravních staveb je v nedohlednu (severní obchvat Prahy, železnice na letiště, parkoviště P+R Dlouhá míle), Liboc i Ruzyně se staly přivaděčem tranzitní dopravy ze Středních Čech ve směru Vypich a dále do Blanky.
Jak situaci vnímáte, jaké jsou její příčiny a co konkrétního navrhujete?

Bohužel u velkých dopravních staveb zabere dlouhý čas samotná příprava projektů a i samotná realizace. Kvůli tomu, že politická reprezentace často nehledá širokou shodu na detailech realizovaných řešení, nastávají další zdržení způsobená vleklými soudními spory. Zdá se, že široká shoda byla dosažena v případě železnice na letiště, v ostatních případech nás ještě nějaké diskuze čekají. Proti nastíněným projektům nic nemáme, nicméně bude třeba doladit několik podstatných detailů: Zajistit, aby dostavba Silničního okruhu kolem Prahy byla v zájmu občanů Prahy 6, aby na P+R Dlouhá míle skutečně plánovali návštěvnící Prahy a mohli pro další dopravu využít MHD atd.

3. Developerské projekty v rozvojovém území Nová Ruzyně budou brovským tématem příštích let - počátkem října bude představen návrh radnice Prahy 6. Jaká je vize Vaší strany pro toto unikátní území mezi Hvězdou a Divokou Šárkou?

Se zástavbou rozvojových ploch víceméně souhlasíme. Charakter zástavby musí být rezidenční a při plánování zástavby dále musí být zohledněny i výstavbou vyvolané nové požadavky na veřejnou vybavenost, technickou vybavenost, dopravní obslužnost, požadavky na zeleň atd. Z těchto důvodů by na celé řešení měla být vypsána veřejná urbanistická soutěž.

4. S jakými dalšími konkrétními body programu oslovujete Liboc, Ruzyni, Dědinu?

Co se týká Dědiny, velkým tématem je zde výstavba tramvajové trati. Principialně s tratí souhlasíme, ale při jejím plánování by se mělo přihlížet k potřebám obyvatel Petřin. Zvláště by se trať neměla stavět na úkor parkovacích míst pro rezidenty.
Co se týká Ruzyně a Liboce zoufale zde chybí dětská hřiště. V následujícím období se pokusíme pro dětská hřiště najít vhodné lokality a hřiště postavit.

Aktualizováno uživatelem Jan Loužek před více než 5 roky(ů)

  • Stav změněn z V řešení (diskutuje se) na Dokončen

Volby již skončily

Také k dispozici: Atom PDF