Úkol #1079
uzavřenýDlouhodobý úkol #1973: Vedení zastupitelského klubu
Dlouhodobý úkol #182: Jednání klubu
Jednání klubu 2. 3. 2015
100%
Popis
Jednání klubu dne 3. 2. 2015.
Účast: Jakub, Mikuláš, Adam, Ondra
Trvání: 10:20 - 12:25
Pořad jednání:
- 1. Strategie klubu
- 2. Reporty zastupitelů
- 3. Otevřená města
- 4. Vnitrostranické věci
Odměňování za měsíc únor bylo přesunuto na další jednání klubu.
1. Strategie klubu.¶
V souvislosti s tím, že klub již nějakou dobu na Magistrátu působí, že Radě skončí tento týden 100 dní od nástupu do funkce a po zhodnocení počtu mediálních výstupů navrhl Jakub dát k diskuzi budoucnost strategie klubu. Nastínil 3 otázky:
- Čeho chceme za celé volební období dosáhnout?
- Jakých věcí chceme dosáhnout a na co si dát pozor
- Na co alokovat aktivitu a jak uspět v dalších volbách za 4 roky?
Jakub zdůraznil, že je nezbytné mít více mediálních výstupů k již hotové práci.
Jakub uvedl obavu, že koalice svojí prostou hlasovací většinou bude z principu hlasovat proti pozměňovacím návrhům Pirátů, ať už budou jakékoliv. Chtějí-li Piráti tyto návrhy prosadit, musí je předat koalici a ta je prosadí sama tak, aby z toho měla politické body ona, a nikoliv Piráti. Alternativou k tomuto postupu je vytvářet mediální tlak a také tlak zveřejnosti; tlak "zvenčí".
Ve snaze zvýšit počet mediálních výstupů se Mikuláš rozhodl navrhnout novou praxi tvorby tiskových zpráv ke každému jednání Rady. Tento týden uplyne například 100 dní od ustavení současné Rady do funkce, a to je první příležitost. Na 5. března bude svolána tisková konference ke 100 dnům rady (ve čtvrtek ve 14:00). Kromě toho budou vybírána vhodná mediálně prezentovatelná témata (z dění na MHMP), která budou médiím zasílána vždy v závěru týdne. Tím budou zajištěny 2 mediální výstupy týdně.
Rovněž bude nezbytné mediálně prezentovat jakékoliv posuny u klíčových pirátských témat na magistrátu. K dokumentu bude přidána přímá řeč a bude odeslána do ČTK. Bude uplatněn seznam mediálních kontaktů. Do středy připraví Mikuláš metodiku mediální komunikace.
Klub rovněž bude zasílat prostřednictvím Skupiny Google programy jednání Rady také panu Novotnému z TOP 09 a Ivanu Hrůzovi z KSČM. Přesměrování bude provedeno tak, že o tom nebudou vědět a budou se domnívat, že jim materiály posílá přímo ředitel OVP Mařík.
2. Reporty zastupitelů:¶
2.1 Mikuláš:¶
- Kvůli nemoci odvedl málo práce
- Nešířil mediálně plánované stáže a rozhodl se, že dnes tuto záležitost spustí a bude propagovat. Sepíše článek na blog a spolu s Honzou rozešle zprávy přes všechny mediální kanály. Deadline bude 14. března.
- Má změny územního plánu a musí se věnovat cyklokomisi v úterý večer.
2.2. Ondra¶
- Navrhl zrušit zastupitelské úterky kvůli malé účasti, což Jakub odmítl. K akci se zajistí e-mailové pozvánky a akce bude přesunuta do kanceláře č. 40.
- Pokračuje rovněž problematika OpenDat, kterou Ondra řeší úspěšně díky spolupráci s paní Primátorkou a ředitelkou magistrátu.
- Bude pracovat na téma Open Data a bude se účastnit kutatého stolu k OpenCard.
- Rovněž připravuje výběrové řízení na téma asistenta komise ICT.
- Bude podporovat nasazení Redmine v Mariánských lázních, kde bude konečně k dispozici server.
2.3. Adam¶
- Hlavním tématem Adamovy práce je nyní úprava tisku ke Zveřejňování smluv. Tuto záležitostí má nyní uložena k realizaci paní primátorka, a to s termínem 31. března 2015. Proto bude nezbytné s ní v dohledné době iniciovat schůzku. Zveřejňování smluv bude nezbytné rozdělit na tři části, podle organizací, ke kterým se bude vztahovat: Příspěvkovky, úřad a jiné organizace. Smlouvy už aktuálně evidovány jsou v řadě organizací a nyní se jen přemýšlí nad tím, jak je dostat ven. Některé z organizací ale vůbec nevedou digitální evidenci smluv.
- Adam si proto vzal směrnici, kterou používají ve městě Semily a upravil jí do podoby, aby byly splněny tři požadavky: a) Organizace vedly digitální evidenci smluv b) zveřejňovaly tyto smlouvy v centrálním registru. I když se jedná o provizorní řešení, je přijatelné; ale ideálním závěrem by byl jednotný systém, který by používaly i pražské příspěvkové organizace.
- Finální verzi tisku bude Adam diskutovat s panem Jordánem.
- Adam bude potřebovat pověření od paní primátorky, nikoliv pověření komise.
- Adam se zavázal do příštího týdne připravit materiál k zveřejňování smluv jako celek - seznam potřebných doprovodných dokumentů.
2.4. Jakub¶
- Dokončil stanovy organizace Otevřená města a nyní pracuje na prezentačních materiálech.
- Je nezbytné zpracovat materiály a závěry ze zasedání zastupitelstva a jasné stanovisko ke koalici a rozpočtu. Na web umístí záznamy a diskutované věci.
- Přečte si materiály na jednání kontrolního výboru
- Dokončí čtení publikace o Redmine a naučí se pracovat s workflowy.
- Připraví si materiál k výročí 100 dnů od fungování Rady
- Zpracuje výkazy za měsíc únor a připraví informace k finančnímu ohodnocení zastupitelů.
3. Otevřená města.¶
- Jakub jak již uvedl výše dokončil návrh stanov, jsou rozdělené úkoly na to, co bude kdo dělat.
- Bude připraveno prohlášení pro zastupitele a základní balíček, který bude muset schválit Rada a potom zastupitelstvo, že se připravuje k daným stanovám.
- ODS a TOP 09 argumentují problémy ohledně životního cyklu open source. Většina veřejnosti s obtížemi pozná význam výhod nasazení open source.
- Připravuje se factsheet k Otevřeným městům. Ten zmíní neslavnou praxi na MHMP, nasazení open source a představí dobře fungující open sourcové aplikace. Ukáže, kolik Praha zbytečně vydává na pokuty a jak Praze škodí vendor lock-in.
4. Vnitrostranické záležitosti.¶
- Jakub jedná o pozici vedoucího Medálního odboru, neboť je tahle pozice momentálně uvolněná. Chce tuto funkci využít pro koordinaci krajských voleb a zároveň přípravu na celostátní volby v roce 2017.
- Existuje velký překryv mezi Piráty a stanou ANO 2011.
- Bude třeba zlepšit web strany, aby působil pozitivně.
Aktualizováno uživatelem Adam Zábranský před více než 9 roky(ů)
- % Hotovo změněn z 0 na 100
- Stav změněn z V řešení (diskutuje se) na Dokončen